عکس/ شهید حسین امیرعبداللهیان

محمدجواد ظریف در گرامیداشت یاد "شهید امیرعبداللهیان"، وزیر فقید امور خارجه؛ ‌ سخنان مهمی را در تمجید از شهدا و ایثارگران وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

صحبت‌های مهم ظریف درباره شهدای وزارت خارجه

سه میراث گرانقیمت رئیسی برای دولت بعد/ صحبت‌های ظریف درباره شهدای وزارت خارجه

محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه در مصاحبه‌ای پیرامون حادثه شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش؛ به شهید امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه فقید کشورمان اشاره کرد و گفت:

"وزارت امورخارجه مفتخر بوده که شهید امیرکبیر، شهید دکتر فاطمی و شهید رجایی که مدتی کوتاه سرپرستی وزارت خارجه را بر عهده داشتند و امروز شهید امیر عبداللهیان را به ایران تقدیم کرده است. "

به گزارش ایلنا، ‌ او می‌افزاید: می‌دانید تعداد ایثارگران وزارت امور خارجه قابل توجه است و ۴۰ درصد از کارمندان وزارت خارجه از ایثارگران هستند و شهید امیرعبداللهیان یکی از ایثارگران ما در وزارت خارجه بود که در جبهه شیمیایی شد و امروز این توفیق را پیدا کرد که به فیض بزرگ شهادت نائل شود."[۱]

*جز این هم نیست که افتخار وزارت خارجه به شهدایی است که برای پیشرفت اسلام و ایران تلاش کردند.

شهدایی که وزیر فقید "امیرعبداللهیان" نیز به خیل آنها پیوست و نامش را بر جریده عالم جاودانه کرد.

بسیاری از کسانی که در حوزه رسانه و سیاست با شهیدامیرعبداللهیان آشنایی داشتند، نمی‌دانستند که این خادم ملت از جانبازان عزیز شیمیایی نیز بوده است.

باشد که فروتنی و مجاهدت‌های این شهید عزیز؛ به بهای گزافی در نزد حق‌تعالی خریداری شود.

***

روش‌ها و رفتارهایی از رئیس‌جمهور فقید که باید در دولت جدید ادامه یابد

انتخابات ۵۰ روز بعد؛ یک مدیر جهادی با ۳ میراث رئیسی

سه میراث گرانقیمت رئیسی برای دولت بعد/ صحبت‌های ظریف درباره شهدای وزارت خارجه

سانحه هوایی بالگرد حامل رئیس‌جمهور و درگذشت شهادت‌گونه وی اگرچه برای ایران و ایرانی یک حادثه تلخ بود و سبب تألمی عمومی شد اما رسم دنیا این است که باید از هر حادثه‌ای عبرت گرفت و پل جدیدی برای پیشرفت و تعالی ساخت.

همان مسیری که رئیس‌جمهور فقید هم بر همان پای گذاشت و اکنون نوبت مردم است که بر همان طریق راه بسپرند.

رئیسی در طول ۳ سال دولت‌داری خود و در کنار کارنامه‌ای که بر جا گذاشت البته دستاوردهایی را هم برای سیاست ایران و مردم پدید آورد که باید در دولت جدید و در برنامه‌های رئیس‌جمهور جدیدی که ۵۰ روز دیگر روی کار خواهد آمد نیز ادامه یابند.

آنچه در ادامه می‌خوانید نگاهی به این مثبتات است...

*یکی از وجوه مثبت دولت رئیسی "ابراز تقیّد به ولایت فقیه، مردم و ارزش‌ها" بود.

این ابراز تقیّد که در مقابل صفت بد مخالف‌خوانی قرار دارد؛ سبب نزدیکی قلوب به یکدیگر بود و خوب است دولتی که ۵۰ روز بعد مشخص خواهد شد به این صفت نیز شناخته شود.

"سفرهای استانی رئیس‌جمهور" وجه مثبت بعدی بود که ثمرات زیادی در روان مردم داشت و اگرچه همه دیگر رؤسای جمهور سابق نیز آنرا انجام می‌دادند لکن سفرهای استانی در دولت رئیسی پررنگ‌تر بود.

مردم انتظار دارند که دولت آینده علاوه بر مواردی مثل کارآمدی و مدیریت جهادی؛ در بحث سفرهای استانی نیز سنگ تمام بگذارد.

"التزام به ارزش‌های شرعی و عرفی کشور" نیز صفت بارز دیگری بود که رئیس‌جمهور فقید به آن متّصف بود.

به عیان دیده می‌شد که در دولت رئیسی بر مقولاتی مثل حجاب، وظایف قانونی پلیس، لزوم قانونمندی هنرمندان سینما و توجه به محرومان تأکید وجود دارد.

دولت کارآمد و جهادی ۵۰ روز بعد که فقط با "رأی خوب" از سوی مردم انتخاب می‌شود؛ اگر این ۳ میراث رئیسی را نیز با خود به همراه داشته باشد؛ ‌ تبدیل به یک دولت تراز خواهد شد.

گفتنیست، مقام معظم رهبری در پیام خود به مناسبت سانحه هوایی اخیر تأکید کردند:

"جناب آقای مخبر(معاون اول رئیس‌جمهور) طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار میگیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود. " +

***

چرا باید به یک نامزد کارآمد و مقتدر رأی داد؟

سه میراث گرانقیمت رئیسی برای دولت بعد/ صحبت‌های ظریف درباره شهدای وزارت خارجه

مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اخیرا طی سخنانی با بیان اینکه وقتی طلاق اتفاق می‌افتد نیاز به مسکن را یک واحد بیشتر می‌کند، گفته است:‌ معتقدیم در شهر تهران در یک دوره ۱۰ ساله بایستی حدود ۱.۵ میلیون واحد مسکونی ساخته شود.

به گزارش ایرنا، او می‌افزاید: تعداد واحدهای مسکونی مورد نیاز زوج‌های جوان در ۱۰ سال ۴۳۵ هزار واحد و تعداد واحدهای مسکونی مورد نیاز مهاجرین ۹۳ هزار واحد است و در مجموع حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نیاز مسکن در شهر تهران به ما تکلیف شده که در شهر تهران در یک دوره برای این که بتوانیم بافت‌های فرسوده را نوسازی کنیم و نیاز مسکن را در بعد کم مهاجرین، بعد زیاد ازدواج و ولادت و جلوگیری از فرسودگی کلی در تهران تامین کنیم باید بتوانیم تعداد مورد نیاز مسکن را تولید کنیم.

هدایت تصریح می‌کند: عدم تناسب میان عرضه و تقاضا و قرارگیری ۴۲ درصد از خانوارهای شهر تهران زیر خط فقر، موضوع دیگری است که نیاز مسکن را تشدید می‌کند.

او همچنین گفته است: اعتقاد داریم که در شهر تهران در یک دوره ۱۰ ساله بایستی حداقل ۱.۵ میلیون واحد مسکونی ساخته شود که ما در این دوره توانستیم زیرساخت‌های لازم برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد را در شهر تهران فراهم کنیم.

هدایت با بیان اینکه معتقدیم بایستی ساخت مسکن در شهر تهران تبدیل به یک جریان پایدار شود، در اشاره به واحدهای مسکونی مازاد در تهران نیز اضافه کرد: این واحدها عموما در مناطق شمال تهران قرار دارند که خیلی با آن گروه هدفی که ما به دنبالش هستیم که صاحبخانه کنیم، همخوانی ندارند.[۲]

*اطلاعات و موارد موجود در سخنان این مقام مسئول در بحث مسکن؛ یک گزینه را کاملا هویدا می‌سازد.

و آن لزوم ایجاد دولتی مقتدر با رئیس‌جمهوری دارای کارنامه اجرایی است که بتواند گزینه‌های راه حل مشکل مسکن را با اقتدار در معادله قرار دهد و با اجرائیات قوی؛ مردم را به حل معضل مسکن و گرانی آن امیدوار سازد. ضمن اینکه در مقابل مشکل خط فقر نیز حصاری ضخیم ایجاد کند و به تقویت سبد معیشت خانوار و مسکن آنها بپردازد.

در راهبرد مذکور البته باید توجه داشت که باید فکری به حال مهاجرت به تهران نیز بشود و جلوی مهاجرت بی‌رویه به پایتخت ایران با تدابیری اقناعی گرفته شود.

باید بدانیم که راه حل مشکل گرانی صرفا به مردم و "رأی خوب" آنها در انتخابات به گزینه جهادی وابسته است وگرنه مشکل همچنان لاینحل خواهد ماند.

***

1_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1483411

2_ https://irna.ir/xjQCpc

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 159
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 37
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    53 16
    روح این عزیزان قرین رحمت الهی
    • FR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      35 24
      در زمان کاندیداتوری ایشان جریانی خاص انقدر حقیر بودن که چون چیزی در چنته نداشتند و برای دیده شدن تهمت های زشتی به ایشان زدند ان تهمت زنندگان منفور ملت ایران شدند و شهید جمهور ابراهیم عزیز در قلب ملت ایران جای دارند خدا تهمت زنندگان و به سخره گیران به ایشان را منزوی وذلیل گرداند و در بین مردم هیچ جایگاهی ندارند .
    • FR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      43 24
      یدالله فوق ایدیهم ،،چقدر پست فطرتان بی مقدار به ایشان تهمت زدند اما ایشان بادست خدا ماندگار و جاودان گردید .
    • FR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      31 17
      در مناظره کاندیداتوری ایشان (سید ابراهیم ) اشخاص حقیری که هیچ حرف و برنامه ای مدونی برای ارائه و اداره کشور نداشتن شروع به تخریب ایشون کردند به ایشان تهمت های ناروایی زدند البته همیشه همینطور است و در همه جای دنیا مرسوم است که حقارت و بیشعوری بعضی ها را وا میدارد که به شخصیت های فرهیخته تهمت های ناروا بزنند تا دیده شوند اما بزرگ منشی اقای رئیسی همه ما را شگفت زده کرد که برای اشخاص حقیر طلب مغفرت کرد و هیچ جوابی تحقیر کنند به حقارت انها نداد همان موقع مهر این بزرگ مرد به دلها افتاد و تا ان ور مرزها گسترش پیدا کرد ایرانیان یکی از شخصیت های فرهیخته و بزرگ و مدیر و مدبر خودرا ازدست دادند .
    • DE ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      23 6
      روحشان شاد
    • US ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      14 5
      بعد از ۳ سال مجاهدت شبانه روز و آثار بی بدیل خدمات ایشان در عرصه های گوناگون، تنها ۳ ویژگی ولایتمداری، سفر استانی و شریعتمدار بودن ایشان را ذکر کردید؟ اگر شیطنتی در مطلب شما نیست، تصحیح کنید و لیست بلندبالای فضائل و خدمات ایشان را بنویسید
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      0 0
      حالا به قول تو اون تهمتها دروغ بود
    • ALIR12 IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      6 5
      انتخابات بالا 55 %باشد
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      2 6
      برنامه دولت رئیسی که اصلاح ساختار اقتصادی بود و دنبال می شد باید همین تیم در دولت آینده باشند و این هدف مهم حیاتی که ثبات اقتصادی را رقم خواهد زد بعد 55 سال حضور داشته باشند
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      3 6
      الهی امین
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    62 34
    مواظب باشید کسی از کابینه یا اطرافیان حسن روحانی رئیس جمهور نشود و الا بدبختی تکرار خواهد شد.
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      28 8
      دقیقا
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      28 9
      دقیقا
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      18 37
      تو ناراحت نباش حسن روحانی دیگه کاندید نخواهد شد اما عاقل در این حکومت هرگز مسئولیت قبول نمی‌کند
    • FR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      34 13
      اقای روحانی با برجام ایران رو به قاجاریه برد در این سه سال ایشان بارقه های امید در دل مردم ایران بوجود امد خیلی زود رفتند و اینده دوباره نامعلوم که !!!؟؟
    • مسعود US ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      28 59
      اگه مردم آزادانه انتخاب کنند شک نکن که روحانی یا اطرافیانش رئیس جمهور میشه چون کار بلدند
    • FR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      21 14
      مردم بعد از هشت سال بی تدبیری و نامید سازی دولت حسن در این سه سال روزنه های امیدی در دلهایشان پدیدار و لبخند به لب های گارگران بیکار شده در دولت حسن امده بود چون در دولت ابراهیم دوباره سفرهشان بوی عطر نان گرم گرفته شده بود .
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      25 8
      این کابینه روحانی بعد از انتشار خبر فوت سید از دیروز چقدر دارن هی پشت سر هم پیغام و پسغام میذارن گویا خوابهای اغثاث احلامی دیدن و میخان از این نمد هم دوباره کلاهی برای خودشون در بیارن ، فقط خدا خودش رحم کنه مردم ساده نشن دوباره اینها رو سر کار بیارن که وگرنه بدبختی ملت یعنی صد در صده ، پناه بر خدا مرد هوشیار باشند به امثال اینها محل ندن
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      24 5
      اگر قانون درست اجرا شود و نظام این رأفت اسلامی سیاسی رو کنار بگذار به احتمال خیلی روحانی و اکثر افراد دولتش بابت خساراتی که مردم و کشور زدندباقی عمرشان را باید در زندان سپری کنند
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      21 6
      خدا رو شکر که اون ارازل ززآ انتخابات رو تحریم کردن و هرگز اون روحانی غربگدا دیگه رنگ ریاست جمهوری رو نمی بینن
    • ایرانی IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      18 6
      خدا به داد ملت برسه،وای به اون روزی که دوباره این دارو دسته قدرت رو در دست بگیرن،8 سال عمر مارو به فنا دادن،خریدن یه دوچرخه واسه بچه برام دست نیافتنی شد چه برسه به خریدن سکه،طلا و ملک و خانه، خدا کنه کسی بیاد که شایسته باشه و با تکیه بر داخل به امور مملکت رسیدگی کنه نه با مذاکره با امریکا اقای ظریف هم یه سیگنال فرستاد که اگر تحریم نبودیم و قطعات هلیکوپتر و امثالهم به ایران وارد میشد این اتفاق ناگوار نمیوفتاد، این یعنی دوباره باید با امریکا مذاکره کنیم این یعنی دوباره بدبختی و بیچارگی،دوباره پاره کردن برجامی دیگر توسط ترامپی دیگر و .....،
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      25 7
      در دولت حسن قطعی برق قطعی اب صف مرغ صف تاید کرونا نبود واکسن کارگران بیکار کارخانه ها تعطیل نجومی بگیران در مسند و مورد حمایت دولت حسن اختلاسگران گردن کلفت تر و و و و و و امید رخت بربسته بود اما در دولت ابراهیم تلخی ها کم کم تمام و خند ه دوباره بر لبان مردم شکل گرفته بود . مطالباتی که سالها روی هم تل انبار شده بود از همسانسازی حقوق بازنشسته ها رتبه بندی فرهنگیان پرداخت های معوقه کارمندان ساخت مسکن ساخت زیر بناها ساخت جاده ها راه افتادن کارخانه های بسته شده بر گشتن کارگرها به سر کار خود برکناری مدیران نالایق نجومی بگیر روابط حسنه با کشورهای همجوار جلو گیری از بی ارزش بیش تر شدن پول ملی افزایش صادرات غیر نفتی ،،، و و و و و ای کاش یک همچنین بزرگ مرد ی دوباره جانشین ایشان شود وگرنه بر خواهیم گشت به دوران فشل و حیران سر گشته برجام ببینیم امریکا و اروپا قرار است چه بلاهایی دیگر بر سرمان بیاورند . و چقدر دیگر باید تحقیر شویم که حتی تن کوروش کبیر در قبر برایمان بلرزد .
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      20 6
      خدا لعنت کنه شیطان را که پیشوای روحانی و داره دسته اش هست وعده ای رهرو راهش
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      15 4
      دقیقا
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      14 4
      موافقم
    • اریا IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      8 15
      اگه راست میگین خوب بزارین امثال دکترظریف بیان
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      8 18
      مگه روحانی چه بدخدمتی کرد بهتون ؟؟؟
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      12 15
      شما چرا فکر میکنید رییس جمهور باید باب میل شما باشه؟؟؟
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      6 10
      12:۵۵ بزارین خود ملت تصمیم بگیرن.
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      11 19
      زمان روحانی تورم 10درصد بود.
    • زهرا IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      13 4
      نگران همین موضوع هستیم تکرار هشت سال فلاکت
    • زهرا IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      10 5
      نگران همین موضوع هستیم تکرار هشت سال فلاکت
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      7 1
      اونو میگی 8سال فلاکت
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      2 4
      احسنت
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    32 55
    ظریف رو بزارین رئییس جمهور
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      22 11
      کور میشی اون روز رو نمیبنی میمیری اون روز رو نمیبنی
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      25 3
      بابت کدوم خدمتش؟؟؟ قدم زدن با جان کری یا زانو زدن پیش امیر فقید کویت برای ویزا گرفتن یا قهقهه زدن هاش با وندی شرمن از قدیم عقلا گفتن آزموده را آزمودن خطاست
    • FR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      20 2
      تفکر اقای جواد ظریف مثل اقای حسن فریدون ادامه بر جام و تحمیل برجام دو برجام سه برجام چهار و تسلیم دست بسته در مقابل شیطان بزرگ است . هنوز بعد از چند سال کشور نتوانسته از باتلاق برجام یک بیرون بیاید و تحریم ها قبل از برجام از ۷۰۰ به هزارو پانصد تحریم بعد از برجام علی برکت الله رسید . قدرتمند شدن تنها از راه اتحاد ملی و از داخل رقم میخورد و مذاکره ثمری جز تحقیر و معطل شدن و فرسایش ازداخل ندارد بالاخره امریکا باید به ایرانیان احترام بگذارد و بی قید و شرط و با خسارت این چهل و پنج سال اخیر تحریم ها را بردارد . و نظام مستقل جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد .
    • FR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      22 3
      بعد از رئیس جمهور شهید رجایی کمتر رئیس جمهوری در حد رئیس جمهور مردمی ابراهیم رئیسی کشور بخود دیده بود رئیس جمهوری که خستگی ناپذیر بود با اینکه حقیران سیاسی به ایشان تهمت میزدنند اما ایشان روحیه شهید بهشتی را داشتند و کار مردم را پیگیری میکردند و برای حقیران سیاسی پاسخی نمیداد و درتله حقارت ایشان گرفتار نمیشدند تمام فکر ایشان محرومین بود و معیشیت محرومین و مردم
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      12 3
      جواد خان ظریف الممالک اگر شد رئیس جمهور دوباره ایران از شمال بجای روسیه تزاری اینبار الهام علیف از شمال ایران را اشغال خواهد کرد و بجای انگلیس ال خلیفه از جنوب ایران را اشغال خواهد کرد .
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      7 20
      ظریف بهترین گزینه ممکن هست
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      0 0
      موافقم، البته اگه بذارن کارش و انجام بده
    • IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      0 0
      آقای ظریف خوب ولی به درد ریاست جمهوری نمی خوره دراین اقتضای زمانی
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    36 4
    خدا رحمتشون کنه
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    8 4
    همین سفرهای استانی که یکی از میراث شهید رئیسی است باعث شد ما پشتبان خود را از دست بدهیم پس باید راه این عزیز ادامه دار باشد
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    18 6
    هر کسی بیاد جز از کابینه آقای روحانی
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      1 5
      دقیقا
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    15 3
    کسی باید رئیس جمهور شود که دلسوز مردم باشد
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      10 14
      دلسوز مردم رو نمیذارن رییس‌جمهور بشه
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      8 3
      دلسوز ملت کسی هست که مذاکره کنه ؟
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      12 2
      دلسوز مردم کسی است که اختلاس نکنه با فساد دزدی اختلاس گرها سو مدیریت مبارزه کنه تبعیض نژادی و مذهبی نداره و.‌‌
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      2 0
      احسنت
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      2 0
      موافقم
    • ایرانی IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      0 6
      دلسوز مملکت کسی هست که از دل ملت دربیاد نه فارق التحصیل دانشگاه انگلیس که البته انگلیسی هم بلد نباشه،باید کسی رئیس جمهوری باشه که اگر اختلاسی رو دولت پیگیری کنه به بستگان اون نرسه،چیزی که در گذشته بارها شاهد بودیم، داد و بی داد که رئیسی مظلوم رفت، در فقدان این عزیز بایذ خون گریه کرد، حاج قاسم مظلوم شهید شد ولی بنظر من رئیسی از حاج قاسمم خیلی خیلی مظلومتر رفت، انشاالله که بدخواهانش به درک واصل بشن و نتونن به قدرت برسن
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    11 3
    هر کسی که کرسی ریاست جمهوری را می گیرد باید راه این شهید بزرگوار را ادامه دهد
  • نام اشنا IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    25 3
    سید بزرگوار, ابراهیم عزیز جان , ما قدر تورئیس جمهور فداکار ومردمی وبا اخلاق را ندانستیم , ما را حلال کن ...................
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    14 4
    وضعیت کشور داشت خوب میشد ولی امان از روزگار
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    6 1
    باید رئیس جمهور منتخب برای مردم و دلسوز ملت باشد
  • محسن IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    14 1
    اظریف در تازه ترین اظهار نظر علت سقوط بالگرد رییس جمهور را تحریم امریکا اعلام کرده و چقد این جماعت وقیح و پرو هستن ۸سال مشکلات کشور را به تحریم گره زدند ولی مبینیم باز متنبه ۸ سال با امریکا گفتگو کردی جی شد و آدم نشده و راه را تعامل و گفتگو با امریکا میداند خدا رحم کند
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    14 21
    ظریف میتونه یکی از گزینه ها باشه
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      14 8
      به قول ما بختیاری ها؛قطحی به دنیا 😏😏😏😏ظریف 😁😁نخواستیم بابا همون مخبر رئیس جمهور بمونه خیلی بهتره حداقل از کابینه رئیسی شهید هست،یا قالیباف
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      3 5
      من که به ایشون رای نمی دم ایشون سابقه اشون رو باید خوب مرور کنیم
    • IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      0 0
      من به ظریف رای نمی دهم .چون از دولت روحانی خیلی ضربه خوردم به همین دلیل به کابینه اش اعتماد ندارم
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    21 6
    آقای ظریف ابن جانباز و ایثارگر و شهید بزرگوار همان کیس نیست که شما از وزارت خارجه اخراجش کردید
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    14 8
    ظریف اصولگرا شده مطهری و احمدی نژاد و چند نفر دیگه اصلا طلب شدند. این چه سیاستی هست؟؟؟؟ سیاست فقط همان عین دیانت باشد که مرحوم مدرس گفته بود خیلی بهتره.
    • DE ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      10 9
      نمیتونم به ایشون اعتمادی داشته باشم
    • FR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      12 8
      ای کاش مردم ایران دیگر فریب ربنای شجریان را نخورند تا کشور به روزهای بدحالی بیفتد امید دوباره زنده شده بود
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      11 7
      ظریف اصولگرا نسبت به اصول و منافع آمریکا است
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      12 1
      سیاست همیشه کثیف بوده و هر کسی بر حسب زمان رنگ عوض میکنه
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      0 0
      مردم گول ربنای شجریانو نمیخورن گول روضه های محمود کریمی رو بخورن باز دلار تو دو سال اول دولت جهادیا سه برابر بشه
  • نادر IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    11 1
    ظریف خودت زمان دفاع کجا بودی؟ لطفا فقط یک نفر دیگه را اسم ببر که مثل خودت سربازی را در سازمان ملل گذرانده باشد؟
    • ایرانی IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      8 0
      از اقای روحانی نگفتی که تز دکترای خودش رو در انگلیس و به زبان انگلیسی اخذ کرده ولی بلد نیست انگلیسی صحبت کنه، ببین 8 سال عمر مارو چه کسای به فنا دادن،ای داد و بی داد از این همه بی عدالتی در اون 8 سال، اونهمه سلطان سکه و امثالهم پیدا شدن، حتی سلطان اوراق کردن ماشینای اوراقی هم در اون زمان پیدا شد که اطراف تهران سهمیه تمام استانهارو با قدرتی که داشت میاورد واسه خودش و روزی 600 ماشین اوراقی به قیمت 300 هزار تومن پرداخت میکرد ولی دولت بابت همون ماشین به صاحبش 1 میلیون و 500 پول میداد، این یعنی زد و بند،این یعنی فساد، از بقیه چیزا و معاون اول و برادر گرامی این عزیز که صحبتی نمیکنم چون مردم بهتر از من میدونن چی شد و چکارها که نکردن
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    15 1
    جالبه ایشون شده مدح کننده شهید عبدالهیان و شهید رئیسی
    • ضیا IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      6 1
      وفات شهادت گونه
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    9 2
    انتخابات حتما پر شور خواهد بود برای کم کردن روی دشمنان داخلی و خارجی
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    15 1
    خائنین و بی دردان حق ندارند خود را لحظه ای در مقام ریاست جمهور یا وزیر خارجه ببینند، یعنی ما نمیگذاریم که چنین شود! شاخصه اول ولایت مداریست و دوم باید طعم فقر و سختی را چشیده باشد و لاغیر. ارواح شهدا جمهور صلوات.
    • علی IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      2 9
      جمع کنید این حرف ها رو
    • عبداله IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      0 0
      جمع میکنیم و به نتیجه می‌رسیم به لطف خدا
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    11 1
    رئیس جمهور جدید باید راه این شهید بزرگوار را ادامه دهند
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    13 1
    فقط نه به اصلاح طلبها
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    13 2
    باز چیه ؟ کابینه روحانی بوی کباب به مشامشون خورده سید رفت اینا خیال برشون داشته ؟ من که شخصاً اگه بمیرم به روحانی دوباره رای نمیدم
  • لنگی سوز IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    12 3
    جناب ظریف ؛ کاش مثل شهید عبداللهیان زره ای از ایمان و شرافت و وطن پرستی در وجود شما هم بود مزدور وطن فروش خداوند رحمت کنه شهید جمهور عزیز و همراهان عزیزشون
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      1 0
      این حوادث نتایج تهمت زدن های ناروا است اگر خدا پرست هستی چیزی که اثبات نشده تهمت نزن چوب خدا صدا ندارد
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
      0 0
      اگه ثابت نکردی ظریف مزدور هست چه جوابی داری؟؟لعنت بر شما اقلیت تندرو
  • امیر IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    4 19
    دکتر محمد جواد ظریف بهترین انتخاب با ادب و با سواد
    • DE ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      2 0
      صد البته پادوی امپریالیسم، بویژه آمریکا!
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      0 0
      پادو یعنی چی؟؟؟چه اخلاقی دارین به عالم و آدم تهمت میزنید
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    10 1
    ایکاش رئیس جمهور بیاید که بتواند راه خدا و قرآن را در پیش بگیرد همانگونه شهید بزرگوار داشت می پیمود
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    9 17
    دکتر محمد جواد ظریف بهترین انتخاب برای ریاست جمهوری
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      9 2
      خم شدن جلوی پای عرب‌های منطقه وچاپلوسی براشون از عمده کارهای ظریف بود 😀😀😀
    • محمد IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      4 9
      دکتر ظریف بهترین گزینه است
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      8 1
      زمانی که رئیسی اومد تمام امیدها ناامید شده بود ولی ایشون امید را برگرداند حالا دوباره برگردیم دوره روحانی ؟؟؟؟ظریف همون روحانیه هستن رئیسی ها ومطمئن باشیدخون این سید هدر نمیره وتلاشهاش به ثمر میرسه
    • DE ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      2 0
      شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    15 1
    نه به روحانی و تیمش
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      1 0
      احسنت
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    8 2
    سقوط هلی‌کوپتر حامل رئیس جمهور دو علت بیشتر ندارد درهردو علت مقصر خودمان بوده وهستیم یکم: اگر بدی آب هوایی بوده نباید پرواز صورت می‌گرفت!!!!؟؟؟؟ دوم؛ اگر هلی‌کوپتر هک شده وبعبارتی با حمله سایبری کنترل هلی‌کوپتر بدست هکرها ایضا صهیونیست ها افتاده ازقبل این موضوع قابل پیش‌بینی بوده فلذا اساسا نباید رئیس جمهور دراین مراسم شرکت می‌کردند سهل‌انگاری کردند درضمن درکدام مملکت عقب‌ مانده رئیس جمهور با وسیله‌ای که بیش از ۴۸سال سن دارد استفاده می‌کنند!!!!!!؟؟؟؟ این سوالاتی باید مسئولان ومقامات کشور پاسخگو باشند درهرصورت سهل‌انگاری، سهل‌انگاری، سهل‌انگاری
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    5 0
    قانون همان قانون اساسی است
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    3 9
    رئیس جمهور بعدی نباید روحانی یا نظامی بشه رئیس جمهور بعدی باید اقتصاد دان و سیاست مدار باشه
    • DE ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      2 10
      موافقم
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      0 1
      حرف منطقی و عقلایی
  • محمد IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    4 13
    همچنان از نظر حجم کارهای انجام شده در کشور دولت های آقای احمدی نژاد بی مثال و بی رقیب بوده تا الان.
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      5 6
      گند زدن به منابع آبی وبغل کردن مادر .... از کارهای ایشان بود بهتره احمدی نژاد نباشه واصلاح طلبها ابدا نتایج ۸ ساله دولت روحانی بسیار شکوفا بود 😏😏😏😏
    • DE ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      5 1
      تو یکی از سایبری های باند ستون پنجم امپریالیسم-صهیونیسمِ نوحجتیه, پایداری-احمدی نژاد هستی!
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      0 0
      طبق گفته قران زنان مسن ایرادی ندارد دوست داشته باشی یا نه اگه جز کاندیداها باشه با فاصله رای بسیار زیاد رای میاره
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    1 4
    تقصیر امریکا نیست
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    6 2
    کار نجاست منطقه است شک نکنید
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      5 2
      آره واقعا مشکوکه
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    2 12
    ظریف رو بزارین
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    4 14
    محمد خاتمی بیارین بهترین دوران ایران زمان اصلاحات بود
    • DE ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      2 0
      همه اش چرندیات
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      1 1
      چرندیات نیست از مردم آمار بگیر
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    9 1
    رییس جمهوری همانند شهید رئیسی انتخاب میکنیم . بعضی ها که روش کشورداری خود را به مردم نشون دادن ، به دنبال مستعمره کردن ایران هستن . راه شهید ادامه دارد .
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      2 4
      ینی دوباره هرسال تورم ۴۰ درصدی؟
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    3 13
    چرا فکر میکنید مذاکره با آمریکا اسمش خیانت به کشوره؟؟
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    9 2
    ظریف پرورش یافته کسینجر ، شهید امیر عبداللهیان "وزیر فقید" نیست . تو و اون روحانی پست تر از تو با خیانتهاتون فقید شدید .
  • مسعود IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    5 1
    خدا رحمت کنه
  • مسعود IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    8 1
    خدا رحمت کنه
  • فرزاد IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    11 1
    ازتو... تر خودت آقای ظریف... رنگ عوض کردی برا تصاحب پست؟ چقدر حقیری
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    5 0
    وَلَا تَحسَبَنَّ ٱلَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ أَموَٰاتَاۚ بَلۡ أَحيَآءٌ عِندَ رَبِّهِمۡ يُرۡزَقُونَ فَرِحِينَ بِمَآ ءَاتَىٰهُمُ ٱللَّهُ مِن فَضلِهِۦ وَيَستَبشِرُونَ باٱلَّذِينَ لَمۡ يَلحَقُواْ بِهِم مِّنۡ خَلفِهِمۡ أَلَّا خَوۡفٌ عَلَيهِمۡ وَلَا هُمۡ يَحزَنُونَ يَستَبشِرُونَ بِنِعمَةࣲ مِّنَ ٱللَّهِ وَفَضلࣲ وَأَنَّ ٱللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجرَ ٱلمُؤۡمِنِينَ
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    5 2
    هر کدام درباره بورس حرف زدن و گفتن اولویت من بورس هست هرگز بهش رای ندین
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    0 6
    ای کاش بورس را سر و سامان بدین و بعدش تحویل دولت بعدی بدین . بخدا همه پس انداز زندگیم توی این یک سال نابود شد
  • محمدعلی شیدایی IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    10 0
    سلام واقعا این ظریف خجالت نمی کشد از شهید امیر عبداللهیان سخن میگوید؟ مگر همین ظریف نبود که آن شهید بزرگ‌تر را از وزارت امور خارجه بیرون کرد؟
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    13 0
    امسال پرشور تر پای صندوق رای خواهیم رفت خداوند طول عمر به رهبر معظم عنایت بفرماید
  • علیò IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    4 0
    تنها راه حل کشور اداره آن بر اساس عملکرد است یعنی از کجا به کجا می خواهیم برسیم فرصت بسیار محدو د است صفت خوب مردمی بودن باید به فناوری واجرای روش های هوشمندانه در هر رشته ضمیمه شود آب برق گاز نفت نان وسایر یارانه برها در ۴ سال آینده واقعا باید هوشمندانه توزیع شود وگرنه هیچ دولتی ّبدون شفافیت یارانه ها ورانت ها و.....موفق نمی شود
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    7 0
    بسم رب الحسین علیه السلام تسلیت.عزیزان اطلاعات ونیروی امنیت باید قوی وبه روزباشند...وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ آمریکا واسرایل درهمه کشورهانفوزی دارند. یاعلی علیه السلام ..خیلی توجه کنید جایی برای خطا نگذارید دشمن وحیلهایش راجدی بگیرید
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    7 0
    سید عزیز نشان داد بهترین تخصص برای خدمت به کشور ، صداقت . شهامت و اخلاص هست .
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    4 0
    سید جان مگه قرار نبود کنارمون باشی چرا تنهامون گذاشتی ؟ خدایا چرا این کارو با ما کردی ؟ به خودت قسم سخته
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    0 0
    انگار آسمان زادگاه سید شهیدمان می دونست قراره چه کسانی رو ازدست بدیم که وسط روز سیاه پوش شد
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    0 0
    رئیس جمهور بعدی????/
  • رضا IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    0 0
    از مهمترین میراثش میشه
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    6 1
    سلام ، بنده بارها در این سایت نظر نوشتم و دوس داشتم این بزرگ مرد را از نزدیک ببینم و بابت مجاهدت هاش ازش جانانه تشکر کنم . ولی نشد . مسیرم دوره و مقدور نیست بیام تشیع، عزیزان از شما میخوام سلام مرا برسانید و به جای من هم فاتحه قرائت کنید. یا علی مدد .
  • ملیحه IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    9 0
    این ظریف دوباره خواب دیده برای مردم برای چی باهاش مصاحبه میکنید خدالعنتش کنه
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      3 6
      برا چی لعنتش کنه؟؟
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    0 0
    البته اینکه ایشون جانباز شیمیایی بودن جای تقدیر داره
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    0 0
    رئیس جمهور باید کسی بشه هم خودش و هم کابینه و اطرافیان نماینده همه مردم باشند در دولت شهید رئیسی خود ایشون این نگاه داشت شخصیتش این بود ولی تقریبا ۹۰ درصد اطرافیانش چنین نگاهی نداشتند البته بسیاریش بر میگرده آدمهای پنهان که با اومدن همه دولتها شروع میکنند بکارهایی اگه اصولگرا باشه واضح اگه جناح مخالف چون میدان بسته است کارهایی میکنند خواهشا دارو دسته روحانی نباشد اصلاح طلب بشه بهتر از اعتدالگرا است
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    0 0
    بسه به فضایی که شورا نگهبان میزاره
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    0 5
    امان از حسها حس قلبی میگفت ۴۰۳یه اتفاق بزرگ میوفته به جنگ و .. فکر کردم ولی فکر نمیکردم این باشه خیر است انشالا
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    8 4
    عده ای که در هشت سال همه خیانتی کردند در این سه سال هم هیچ فرصتی را برای ضربه زدن از دست ندادند حالا در حال برنامه ریزی برای ریاست دوباره اند.
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    3 0
    نظر و طرز فکر یکسری مهم نیست همونائیکه فاصله انداختند مهم کسی است که بتونه اعتماد کل مردم ایران رو جذب کند
  • FR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    5 1
    ظریف اگر خودش را بکشد نمیتواند ناخالصی ش نسبت به سیاست کلی خارجه نظام و انقلاب را بپوشاند ! اخه یک باره حرف امیر کبیر و حسین فاطمی بو دار نیست ؟!
  • بابک ایرانپور اصل IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    4 2
    بنظرم به منظورتداوم برنامه های شهید رییسی بهتره به یکی وزرای او ویا دکتر مخبر رای بدهیم تا ۸ سال مرحوم تکمیل بشه.
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    2 0
    خواهشا شورای نگهبان هر ... رو تایید صلاحیت نکند و با اعصاب و روان مردم داغ دیده بازی نکند. علاوه بر سواد، یک تست اعتقادی و تقدی به ولایت از کاندیدها بگیرید.
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    0 0
    به کی دارید تو حوزه مسکن باج میدید ؟؟؟تا کز باج .....
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    0 0
    مطمعن باشید این ؛یک مدیر جهادی
  • سید فروزان CH ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    3 0
    آقای جواد دکمه(ظریف ) شهید دکتر عبدالهیان ،در عرض سه سال ،کاری کرد که تو و امثال تو در عرض سیصد سال گذشته در وزارت امور خارجه انجام ندادند ، حرکت انقلابی ایشان در کنفرانس بغداد ذلت و حقارت تو و حسن روحانی را پاک کرد و نشان داد دیپلماسی در خدمت میدان یعنی چه ؟؟؟ خاک بر سرت با آن پیام تسلیت گفتنت که باز هم از حقارت و کوتولگی تو نشان داد
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    5 0
    والا هم دولت ریسی رو دیدیم هم روحانی هردو تورم افسار گسیخته داشتن تا وقتی تورم مهار نشود کارهای دیگه خیلی به چشم نمیاد
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    0 2
    تنها راه نجات مردم اینه که ظریف بیاد.باید با دنیا تنش زدایی کرد
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    0 0
    همه در ایران می دانند
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    0 0
    درود
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    1 0
    روحشان شاد. خدا صبر بده به بازماندگان
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    1 0
    افسادطلبان وظریف مگه این ارزو رو به گور ببرن که بتوونن بیا ن پستی مثل ریاست جمهوری اون هم بعد از وجود پر برکت اقای رئیسی بدست بییارن، بیشتینیدازیر پاتون علف سبز شه 👎🦵👿🤮
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      1 1
      مشکلتون چیه با اصلاح طلبان؟
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      0 0
      مشکل اصلاح طلب ها زانو زدنه حتی در برابر شیخ کشوری فسقلی مثل کویت در برابر آمریکا و .... که .... .
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    1 0
    جسمم را به خاک ،روحم را به خدا ،راهم را به شما می سپارم ،مردم با شرف وبا بصیرت ایران اسلامی راه خادم الرضاع اقای رئیسی رو به دست نا اهلان نسپارید وباعث خوشحالی روح ایشون در سرای اخرت باشید 🙏✌️🇮🇷🙏
  • DE ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    4 0
    غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس جمهوری در مصاحبه با "ایرنا24": آسمان منطقه سقوط شفاف بوده و به هیچوجه مه آلود نبود! تنها یک تکه ابر خیلی کوچک وجود داشت و آنها به فرمان خلبان بالگرد سقوط کرده از بالای این ابر پرواز کردند. پس از کمتر از یک دقیقه که از بالای ابر گذشتند دیگر بالگرد سوم را ندیدند!!! سپس بالگرد آنها برگشت و چرخی زد ولی بالگرد سوم را ندیدند. پس از آن در معدن مس فرود آمدند. این خلبان با خلبان بالگرد سقوط کرده تماس گرفت (پس از حدود 1.5 دقیقه) آیت الله هاشم پاسخ داد!! ایشان در آن هنگام گفتند که کسی را نمیبینند! چرا با وجود روشن بودن مبایل نتوانستند مکان را پیدا کنند؟! خیلی راز آلود است، اصلاً عادی نیست! آقای منصوری گفته بودند که موفق شدند با دو نفر از سرنشینان تلفنی صحبت کنند پس برخورد سختی نبوده است! نام آن دو نفر چیست؟
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    0 0
    __ بسمه تعالی _ مهمترین و بهترین ویژگی شهید بزرگوار رئیسی اعلی اللّه مقامه که بنظر می رسد نا گفته مانده است این است که اونیز مانند مرحوم شهید رجائی از منیت وخود ستائی ومنم منم کردن چه بطور آشکار و چه در لفافه یِ سخنان پرهیز داشت . آری مقید بودن به مراعات تقوای الهی است که آدمی را نزد پروردگار و بندگانش محبوب می کند نه منیت داشتن که هر که گفت من این من شیطان است . ملت بزرگوار و شریف ایران چنین رئیس جمهوری را می خواهد . لذا در مورد جناب آقای رئیسی باید گفت : منیت را چو کردی زیر پا له __ عطایت کرد خداوند آنچه بود به __ نشانت داد که در دنیا و عقبی __شدی از بندگان خالص و مه __
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    ای کاش سعید جلیلی بیاد
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    0 0
    با سلام در رابطه با شهادت آیت الله رئیسی چند نکته حائز اهمیت است نکته اول شکی نیست که بر اساس شواهد و اسناد بخصوص کلیپ کارتونی که تاریخ شهادت رئیس جمهور را قبل از شهادت 19می 2024 ذکر کرده و نیز عکس هواپیمای جیمبو و خلبان شبیه علی اف که جدیدا و قبل از این اتفاق آقای ایلان ماسک منتشر کرده پرواضح است که اسراییل و آذربایجان(علی اف) در ترور رئیس جمهور نقش اساسی داشته اند اما نکته دوم علت ترور و شهادت رئیس جمهور است در چندروز اخیر چند رئیس جمهور از جمله رئیس جمهور اسلواکی بدلیل عدم امضای پیمان پاندمی(دخالت مستقیم سازمان جهانی بهداشت در کشور ها و قرنطینه کردن مردم) مورد سو قصد و ترور قرار گرفته اند با توجه به آنکه آیت الله رئیسی نیز مخالف اجرای پیمان پاندمی در کشور بودند بنظر میرسد با خیانت و گرای عده ای معلوم الحال در وزارت بهداشت که موافق اجرای پیمان پاندمی در کشور بوده اند رئیس جمهور کشورمان با سلاح لیزری جدید ایلان ماسک( تحویلی به اسراییل ) و در مرز آذربایجان به گونه ای ترور و شهید شده اند که هیچگونه ردی باقی نمیگذارد لازم به توضیح است که سلاح لیزری روی هلی کوپتر و .. نصب میشود( این سلاح مثل فندک هایی که به شکل کلت هستندعمل میکند و موجب سوختن و آتش گرفتن میشود نمونه این اتفاق سال گذشته در جنگل های هاوایی امریکا انجام شده است) نکته سوم اینکه متاسفانه رئیس جمهور کشورمان طی سه سالی که بر سر کار بوده اند و علی رغم تلاش های زیاد در اقتصاد موفقیت چندانی نداشته اند و در رابطه با واکسیناسیون بدون تحقیقات کافی و نظارت کافی بر وزیر بهداشت و سازمان غذا و دارو اقدام به اجرای واکسنیناسیون گسترده نموده اند که موجب بیماری های بسیار و نارضایتی های فراوان گشته است نکته چهارم اما رئیس جمهور کشورمان در این اواخر پذیرفته بودند که واکسیناسین گسترده و فله ای مردم نتیجه بخش نبوده و لذا با اجرای پیمان پاندمی مخالفت نمودند که متاسفانه با خیانت و همراهی برخی از مسئولان با عوامل خارجی ایشان به شهادت رسیدند نکته پنجم بدون شک اگر رئیس جمهور به شهادت نمیرسید طی 5سال باقی مانده همه مشکلات را حل میکرد اما حسودان و دشمنان داخلی و خارجی حاضر نیستند مشکلات مردم ایران حل بشود نکته ششم همین روزها قرار است این پیمان شیطانی امضا شود باید مواظبت کرد شخص دیگری این پیمان منحوس را امضا نکند والسلام
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
    0 0
    به نظر من با توجه به اصلاحات اساسی و بهبود غرورآفرینی که شهید رییسی در وضعیت اقتصاد و معیشت مردم ایجاد کردند به زعم بنده هر شخصی که خط و مشی غیر از ایشون داشته باشند برای کشور ضرر محض خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس