‌

معاون رئیس شورای امنیت روسیه در پیامی با تسلیت جان‌باختن رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی گفت:‌ سید ابراهیم رئیسی از احترام خاصی در داخل و خارج ایران برخوردار بود.

به گزارش مشرق و به نقل از رسانه‌های روسیه، دیمیتری مدودف در این پیام تسلیت نوشت:‌ با تأسف عمیق خبر سقوط هواپیما در استان آذربایجان شرقی را که طی آن هیأت ایرانی به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران به طرز دلخراشی جان باختند، دریافت کردم.

وی افزود:‌ در این سانحه هوایی،‌ ملت دوست ایران ضایعه سنگین و جبران ناپذیری را متحمل شده است.

رئیس‌جمهوری سابق روسیه اظهار داشت: رئیسی سیاستمداری هوشمند و با اعتبار بود که در تمام عمر خود فداکارانه در راه حفظ منافع ملی خدمت کرد و در داخل و خارج از کشور از احترام شایسته ای برخوردار بود.

مدودف گفت: ما همیشه تلاش های او برای گسترش روابط چند وجهی روسیه و ایران را به یاد خواهیم داشت.

پیش از این، رئیس‌جمهوری، رؤسای دومای دولتی (مجلس سفلی) و شورای فدراسیون (مجلس سنا)، نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه،‌ رئیس کمیته بین‌الملل دوما، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس، رئیس اداره امور دینی مسلمانان و برخی دیگر از مقامات و شخصیت‌های روسیه،‌ عروج شهادت گونه رئیس جمهوری و همراهان وی را تسلیت گفته اند.

شماری از شهروندان مسکو پایتخت روسیه نیز روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ و ساعتی پس از انتشار خبر عروج شهادت‌گونه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی در سانحه هوایی، با اهدای گل به سفارت کشورمان در مسکو با مردم ایران ابراز همدردی کردند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    2 0
    آدمها خدمتگزار واقعی را خوب می شناسند، شهید خدمت در دلها ماندگاری😭

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس