انتقال پیکر مطهر شهید رئیسی و همراهان از معراج شهدای تبریز

سخنگوی ستاد اجرایی مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در تهران، گفت: امشب از ساعت ۲۰ در مصلی تهران مراسم وداع با شهدای خدمت برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، ساسان زارع سخنگوی ستاد بزرگداشت شهدای خدمت در تهران در نشست خبری جزییات مراسم‌های تشییع و وداع با شهدای خدمت در تهران که ظهر امروز(سه‌شنبه، اول خرداد) در خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: پس از اتفاقات اخیر ستاد تشکیل شد که مراسمات تشییع و بزرگداشت رئیس جمهور و همراهان را راهبری کند تا مراسمات در خور شأن شهدای بزرگوار برگزار شود.

سخنگوی ستاد بزرگداشت شهدای خدمت در تهران بیان کرد: مراسم وداع با پیکرهای مطهر شهدای بزرگوار امشب از ساعت ۲۰ و پس از نماز مغرب و عشاء در مصلی تهران برگزار خواهد شد. سپس، پیکرهای شهدا پس از تشییع و بدرقه مردم قم به این شهر انتقال داده شده و امشب به تهران خواهد رسید.

وی افزود: تدابیر لازم در مراسم وداع با پیکرهای مطهر شهدا در مصلی امام خمینی (ره) تهران اندیشیده شده و مراسماتی از جمله تلاوت قرآن، مداحان بزرگ پایتخت، روضه‌خوانی و سخنرانی با حضور خانواده‌های محترم شهدای بزرگوار برقرار خواهد بود.

زارع با بیان اینکه تدابیر ترافیکی نیز برای مراسم اندیشیده شده است، تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور و شهرداری تهران برای برگزاری مردم در تهران صورت گرفته است. در مسیرهای منتهی به مصلی هم تعداد قطارها و هم ساعات خدمت رسانی مترو تهران افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: لذا، اگر مردم اولویت عزیمت به مصلی تهران برای شرکت در مراسم وداع با پیکرهای شهدا را استفاده از مترو قراردادن از آن‌ها سپاسگزار خواهیم بود.

زارع گفت: درب‌های دانشگاه تهران به غیر از درب جنوبی از ساعت ۵:۳۰ صبح به روی مردم گشوده خواهد شد، اما، آغاز رسمی مراسم از ساعت ۷ صبح چهارشنبه خواهد بود.

سخنگوی ستاد بزرگداشت شهدای خدمت در تهران اظهار کرد: نماز راس ساعت ۹ صبح فردا توسط رهبر معظم انقلاب بر پیکرهای شهدا اقامه خواهد شد. نمازگزاران توجه داشته باشند که نماز میت به مهر و سجاده نیاز ندارد و مردم می‌توانند به سهولت به نماز بایستند.

وی ادامه داد: مراسم بدرقه پس از اقامه نماز بر پیکر شهدای خدمت در تهران از میدان انقلاب تا میدان آزادی برقرار خواهد بود که محدودیت‌های تردد و اقتضائات تردد مانند جشن بزرگ غدیر، ۲۲ بهمن و روز قدس خواهد بود.

سخنگوی ستاد بزرگداشت شهدای خدمت در تهران بیان کرد:‌ به‌دلیل حضور مردم از سطح استان‌های همجوار برای شرکت در مراسم وداع و بدرقه، در مساجد همجوار مسیر، بستر اسکان و پذیرایی برای عزاداران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به علت سهولت دسترسی از طریق مترو به حد فاصل میدان انقلاب تا آزادی از طریق مترو و تعدد ایستگاه‌های مترو، اگر مردم اولویت خود را استفاده از خطوط مترو قرار دهند از مردم متشکر خواهیم بود.

وی افزود: مردم توجه داشته باشند که می‌توانند از همه درب‌های دانشگاه تهران وارد این مکان شوند. البته درب جنوبی دانشگاه تهران قابلیت ورود ندارد.

زارع در پایان با اشاره به مجاهدت‌ها و خدمات جهادگونه رئیس جمهور شهید و همراهان، خاطرنشان کرد: از همه مردم و نیز اهالی رسانه خواستارم برای مراسم تشییع پیکرها از هیچ تلاش حضور و کمکی مضایقه نکنند.

منبع: فارس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس