به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات یمن در مطلبی پیرامون وضعیت آمریکا در دریای سرخ به گزارش الاخبار با عنوان آمریکا برای کاهش فشار بر خود، تعداد واقعی عملیات‌ها در دریای سرخ و آبراهه‌های دیگر را اعلام نمی‌کند، پرداخت و نوشت:

منابع وابسته به اداره کشتیرانی در «الحدیده» یمن اعلام کرده اند که عملیات نیروی دریایی یمن علیه ناوهای آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ و خلیج عدن با قدرت از سر گرفته شده است، اما ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) تنها یک عملیات را که عصر روز گذشته در دریای سرخ انجام شد، تایید کرده است.

بر این اساس آمریکا قصد دارد ناو هواپیمابر یواس‌اس آیزنهاورUSS Dwight D. Eisenhower را پس از خارج کردن آن در اواخر ماه گذشته به دریای سرخ بازگرداند.

پنهان‌کاری اتفاقات دریای سرخ؛ راه‌حل آمریکا برای کاهش فشار بر خود

دلیل خروج این ناو از دریای سرخ انجام تعمیر منظم و پر کردن انبار مهمات آن بوده است و این اقدام در حالی صورت گرفته است که این ناو در ماه‌های گذشته چندین بار کمک‌های هوایی را دریافت کرده بود.

یک منبع نظامی آگاه یمنی نیز گفته است که بازگشت ناو آیزنهاور فرصت جدیدی برای نیروی دریایی یمن است تا حملات تحقیرآمیز جدیدی را علیه نیروی دریایی آمریکا در دریای سرخ انجام دهد.

منابع نزدیک به جنبش انصارالله یمن نیز معتقدند که نیروهای یمن از چند روز پیش عملیات رصد دقیق کشتی‌هایی را آغاز کرده‌اند که به سمت بنادر رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه حرکت می‌کنند و این اقدام معمولا مقدمه‌ای برای هدف‌گیری آنهاست.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    10 3
    انصارالله شیره
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      2 0
      قطعا
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    0 5
    این کارها هیچ کمکی به حماس به عنوان خط مقدم مقاومت نمیکنه . یمن بقیه رو بقیه یمن رو ، همدیگه رو مشغول کردند . مهم ارتش اسراییل هست که یک بازو از دوتا بازوی مقاومت که دیگریش حزب الله هست رو داره میشکونه . اگر اسراییل پیروزی میدانی که میگه بدست بیاره ، ارزش توان حزب اله زیر نصف میشه .
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    0 0
    ساخت ایران قوی با اقتصاد قوی میسر است ایران هاب انرژی و مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای) علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند . ارز آوری _ دورزدن تحریم ها_ رونق اقتصادی _ رونق گردشگری _ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی و ...
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    0 0
    رزمندگان یمنی حسابشون رو کف دستشون گذاشته
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    2 0
    مرگ بر آمریکا و اسراییل ..
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    2 0
    اصل عرب یمن است. عربستان اسمی بیش نیست همه یهودی بوده اند. مابقی کشورهای به اصطلاح عربی خلیج فارس هم از نسل یهود هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس