کد خبر 1602925
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷

به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه، در کانال توئیتری خود نوشت:

اعتیاد به تحریم کار دست آمریکا میدهد/ آیا واشنگتن میتواند همه را تحریم کند؟

اعتیاد آمریکا به تحریم دامن خودش را خواهد گرفت. این هشدار را برخی کارشناسان آمریکایی داده اند. آنها بر این باورند تهدید هند به تحریم توسط ایالات متحده، بخاطر توافق با ایران برای توسعه بندر چابهار میتواند موجب دردسرهای اقتصادی، ایجاد تورم و اجبار آمریکا به خلق هرچه بیشتر دلار بدون پشتوانه شود. واقعیت این است که دنیا دیگر مثل سابق به توصیه ها و تهدیدهای آمریکا گوش نمیدهد.

"هند" امارات یا کویت نیست که به راحتی از آمریکا بترسد. هندی ها یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا را دارند، برای آینده دنیایی که احتمالا آمریکا در آن مانند گذشته تاثیرگذار نیست برنامه ریزی کرده و فرصت ها و تهدیدها را میسنجند. در این میان ارتباط با ایران که به لحاظ جغرافیای سیاسی در عالی ترین موقعیت قرار دارد برای قدرتهای نوظهور به شدت حائز اهمیت است. چین و هند ملاحظات آمریکا را ندارند، در تعامل با جمهوری اسلامی از دشمنی و نگاه استعماری مبرا هستند و نمیخواهند این فرصت بزرگ را از دست بدهند؛ خصوصا آنکه میدانند در غرب آسیا هیچ پروژه ای جز با رضایت ایران به سرانجام نمیرسد.

اما سوالی که پیش می آید این است که چرا کشورها دیگر به مانند سابق تهدیدات آمریکا را جدی نمیگیرند؟ پاسخ به این سوال چندان سخت نیست؛ اولین عامل شکستن هیمنه آمریکا خود جمهوری اسلامی است که با اقداماتش در سالهای اخیر ناتوانی ایالات متحده را افشا کرد و قدرت او را به سخره گرفت. حالا دیگر آمریکا در اذهان ملت ها و سران کشورهای جهان آن جایگاه سابق را ندارد و به سیاق گذشته از او حساب نمیبرند!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    7 1
    تحلیل کاملیه
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    شایدم هند و ..‌ مطمین از تعییر جمهوری اسلامی و براندازی هستند برای همین وارد شدند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس