افشاگری نخست‌وزیر پیشین قطر درباره وجود طرح نابودی آرمان فلسطین

حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه سابق قطر، از طرحی پرده برداشت که برای نابودی آرمان فلسطین اجرا می‌شود و نسبت به خطرات آن هشدار داد.

به گزارش مشرق، این مقام سابق قطری در صفحه رسمی خود در پلتفرم «ایکس» (توئیتر سابق) اعلام کرد که پرونده فلسطین شاهد تلاش برای نابودی از سوی طرف‌هایی است که نامی از آنها نبرده است و از فلسطینی‌ها خواست با تشکیل یک جبهه متحد که مانع تحقق آن نقشه‌ها می‌شود، این پروژه را لغو کنند.

حمد بن جاسم اشاره کرد که او به چند دلیل مدت زیادی در مورد فجایع و نسل کشی در غزه صحبت نکرده است.

وی خاطرنشان کرد که از ادامه این فاجعه انسانی احساس ناامیدی دردناکی می‌کند که تاکنون تمام دنیا نتوانسته‌اند جلوی آن را بگیرند و نمی‌توان بار پیگیری وحشت‌های جسمی و روانی آن را تحمل کرد.

نخست وزیر سابق قطر افزود که اکنون برای او مسلم است که آنها با طرحی کاملا آماده برای نابودی مساله فلسطین روبه‌رو هستند.

حمد بن جاسم با بیان اینکه نمی‌خواهم به شواهد و دلایل بپردازم، تاکید کرد که تنها یک جبهه متحد فلسطینی در غزه و کرانه باختری می‌تواند این طرح را متوقف و خنثی کند.

وی تاکید کرد: فلسطینی‌ها باید در سطح وحشت حوادث غم‌انگیز و تحولات سرنوشت‌ساز در حال وقوع و در سطح مسؤولیت اخلاقی که بر عهده آنها است، باشند. آنها یا کسانی که می‌خواهند جایگزین آنها شوند، هرگز نباید درگیر آن طرحی شوند که هدف آن لغو ایده راه حل ۲ دولتی و نابودی مساله فلسطین است. آنهم پس از شتاب و حمایتی که امروز از حقوق فلسطینیان در جهان و آگاهی از یک فاجعه مستمر ۷۶ ساله بعد از ناتوانی جامعه بین‌المللی از حل عادلانه مساله فلسطین وجود دارد.

آل ثانی افزود: آنچه باعث شگفتی و سرخوردگی می‌شود این است که مواضع کشورهای اسلامی نیز بی‌تفاوت شده است، زیرا می‌بینند که نزدیک ترین ذینفعان به کشورهای عربی اهمیتی نمی‌دهند و حتی برخی از آنها درگیر برخی طرح‌های نابودی هستند.

وی تاکید کرد که اکثر کشورهای اسلامی اعم از بزرگ و کوچک به صدور بیانیه‌های همه اعم از توطئه گر، غافل، غافلگیر و درمانده بسنده می‌کنند.

حمد بن جاسم ضمن تاکید بر اینکه مساله فلسطین شتاب جهانی و توجه زیادی پیدا کرده است که فلسطینی‌ها باید از آن به روشی هوشمندانه و منطقی بهره برداری کنند، اشاره کرد که نمی‌خواهد به آنچه در هفت اکتبر رخ داده است بپردازد، زیرا مطمئن نیست که این کار عاقلانه است.

این مقام سابق قطری افزود: اکنون باید از این شتاب جهانی و بشردوستانه برای کمک به مردم غزه برای احیای زندگی‌شان، التیام زخم‌هایشان و جبران خسارت‌ها به خاطر منازل ویران‌شده و حقوق از دست رفته‌شان استفاده کنیم، نه تنها در سطح عربی و در سطح اسلامی، بلکه در سطح جهان آزاد فارغ از محدودیت‌های سیاست و بلوک‌های آن.

حمد بن جاسم این سوال را مطرح کرد: چه کسی به فلسطینی‌ها غرامت می‌دهد و به آنها کمک می‌کند؟ آیا آنها عرب هستند؟ یا کسانی هستند که ویران کردند، کشتند و غارت کردند که باید هزینه غرامت به فقرای بی‌خانمان را متقبل شوند؟ آیا این مردم تا چهل پنجاه سال دیگر در چادر خواهند ماند؟

وی در پایان اظهارات خود گفت که اکنون این سؤال فوری است، زیرا نبرد پایان خواهد یافت و فاجعه پایان نخواهد یافت و نباید حقوقی از دست برود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس