مرکز ديپلماسي شهروندي آمريکا به منظور الهام بخشي به سياست‌هاي خارجي آمريکا در جهان و نقش شهروندان اين کشور در اين امور جايزه 5 هزار دلاري براي گسترش رقص در جهان در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار ديپلماسي عمومي مشرق، "مرکز ديپلماسي شهروندي ايالات متحده" (USCCD) نام 7 دريافت کننده "جايزه ملي ديپلماسي شهروندي 2010" را اعلام کرد.
پايگاه اينترنتي مرکز ديپلماسي شهروندي آمريکا در اين باره گزارش داد: دريافت کنندگان اين جايزه به خاطر تلاش‌هاي فوق‌العاده‌شان به منظور افزايش مشارکت شهروندان آمريکايي در امور بين‌المللي و کمک‌هاي برجسته‌شان در ارتقاي درک متقابل فرهنگي انتخاب شده‌اند.
مرکز ديپلماسي شهروندي ايالات متحده مبلغ 5 هزار دلار به يک برنامه ديپلماتيک شهروندي و يا يک سازمان غيرانتفاعي به انتخاب هر يک از برگزيدگان، کمک خواهد کرد و برگزيدگان در نوامبر طي مراسمي در واشنگتن معرفي خواهند شد و از آن‌ها تقدير مي‌شود.
اين رويداد که "الهام‌بخشي ديپلماسي" نام دارد در جريان "اجلاس و ابتکار ايالات متحده براي ديپلماسي شهروندي جهاني" که از 16 تا 19 نوامبر سال جاري برگزار مي‌شود، صورت خواهد گرفت.

شهروندان ديپلمات‌ الهام بخش ديپلماسي آمريکا خواهند بود
مرکز ديپلماسي شهروندي ايالات متحده در فراخوان خود اعلام کرده که افراد برگزيده هر سال الهام‌بخش همه ما خواهند بود و ما نيز به آن‌ها تبريک مي‌گوييم. اين ديپلمات‌هاي شهروند هر روزه با تسهيل گفت‌وگوهاي نفر به نفر با فرهنگ‌ها، اديان و نژادهاي مختلف،‌ تاثيرات مثبتي را موجب مي‌شوند.
در بخش ديگري از اين فراخوان آمده است‌: ديپلمات‌هاي شهروند با تلاش‌هايشان ذخيره‌اي از حسن نيت پايدار را در بين شهروندان ايالات متحده و ديگر ملل ايجاد مي‌کنند به همين خاطر آن‌ها نمونه‌هاي عالي از ديپلماسي شهروندي در عمل هستند.
سايت خبري مرکز ديپلماسي شهروندي آمريکا برگزيدگان جايزه ديپلماسي شهروندي اين کشور را به شرح ذيل اعلام کرد:
-"اسکات بيل"، بنيانگذار و مدير اجرائيات گروه خدمات "اطلس"، اين گروه يک سازمان بين‌المللي است که تبادل جهاني متخصصان مؤسسات غيرانتفاعي را مديريت مي‌کند.
-"جني ام.بوکاس"، مدير و بنيانگذار ProjectExplorer.org، اين پايگاه غيرانتفاعي سري سفرهاي آموزشي جهاني رايگاني را براي خانواده‌ها و مدارس تامين مي‌کند.
-"جوديث جيميسون"، مدير هنري "تئاتر رقص آمريکايي آلوين ايلي" است، اين سازمان در نيويورک واقع شده و هدفش گسترش رقص در ميان مردم دنيا است.
-"رابرت رفورد"، بازيگر برنده جايزه اسکار، فعال محيط زيست، کارگردان فيلم و بنيانگذار موسسه "سودانس"
-"جيمز رولف"، بنيانگذار شرکت "پروژه کمک‌هاي دنداني افغانستان"، اين شرکت تسهيلات مراقبت از دندان را در افغانستان ارائه مي‌دهد.
-"سحر تامان"، مشاور و مدير سابق "برنامه جامعه و دين" بنياد "صلح ملي" که تورهاي خاصي را براي اشخاصي برگزار مي‌کند که روي جايگاه دين در آمريکا و جوامع مسلمانان متمرکز شده‌اند.
-"ريچارد وب"، بنيانگذار "پرو ورلد"؛ اين موسسه اجتماعي داوطلبان و گروه‌هاي دانشگاهي را به پروژه‌هاي توسعه کشورها در آفريقا، آسيا و آمريکاي لاتين مرتبط مي‌کند.
در سال جاري 2010 بيش از 40 نامزد دريافت جايزه به مرکز ديپلماسي شهروندي آمريکا معرفي شده بودند که اين مرکز يک کميته شامل نمايندگان بخش‌هاي مختلف از جمله بخش‌هاي تجاري، آموزشي، دانشگاهي و خدمات خارجي برندگان نهايي را انتخاب کردند.

اجلاس ديپلماسي شهروندي آمريکا به منظور حل چالش‌هاي اين کشور در قرن 21
براي اولين بار طي 54 سال گذشته، اجلاس ديپلماسي شهروندي جهاني ايالات متحده با همکاري وزارت خارجه آمريکا و با حمايت بيش از هزار سازمان غير دولتي آمريکايي، فعاليت‌هاي ديپلماسي شهروندي را اجرا مي‌کند.
هدف اين اجلاس و همچنين نتيجه 10 سال ابتکار ديپلماسي شهروندي جهاني، افزايش قابل توجه تلاش‌ها براي کمک به حل چالش‌هاي عظيم جهاني در قرن 21 است، بطوري‌که مي‌بايست تعداد شهروندان آمريکايي در سنين مختلف که از آمريکا و يا خارج از اين کشور در فعاليت‌هاي بين‌المللي همکاري مي‌کنند، دو برابر شده و از 60 ميليون فعلي به 120 ميليون در سال 2020 برسد.
مرکز ديپلماسي شهروندي ايالات متحده در سال 2006 تاسيس شد و هدف خود را نيز ارتقا و توسعه فرصت‌ها براي همه آمريکايي‌ها به منظور تبديل شدن به يک ديپلمات شهروندي و همچنين نشان دادن ارزش قابل توجه مشارکت شهروندان در روابط خارجي اعلام کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس