وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تمبرهاي 4 دستاور مهم دفاعي کشور در عرصه موشکي، دريايي و هوايي را منتشر کرد.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق، اين 4 دستاورد دفاعي عبارتند از:
• جنگنده صاعقه
هواپيماي صاعقه، نوعي جنگنده شکاري است که با تلاش بي وقفه و مشترک متخصصان سازمان صنايع هوايي نيروهاي مسلح وابسته به وزارت دفاع و نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران ساخته شده است.

• موشک بالستيک سجيل
موشک سجيل نخستين موشک زمين به زمين برد بلند دو مرحله اي با سوخت جامد کشور است که توسط متخصصان سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع طراحي و ساخته شده است.
برد عملياتي نزديک به 2000 کيلومتر، دقت بالا در اصابت به اهداف تعيين شده، زمان بسيار کوتاه آماده سازي و عملياتي شدن سامانه پرتاب، زمان بسيار کوتاه انتقال سايت پرتاب پس از شليک، لانچر متحرک و قابليت حمل موشک آماده شليک از جمله ويژگي‌هاي موشک بالستيک سجيل به حساب مي‌آيد.

• رادار سامانه مرصاد
سامانه موشکي مرصاد يک سامانه پدافندي ميان برد با فناوري بسيار پيچيده اي است که توانايي انهدام هواپيماهاي مدرن را در ارتفاع پست و متوسط دارد.
از ديگر ويژگي هاي اين سامانه که با همت متخصصان وزرات دفاع طراحي و ساخته شده است مي توان به موارد زير اشاره کرد:
- قابليت شناسايي هدف در فاصله 150 کيلومتري، قفل کردن روي آن با فاصله 80 کيلومتري و مورد هدف قرار دادن آن در فاصله 45 کيلومتري
- قابليت تحرک و جابجايي بالا و زمان استقرار و نصب و راه اندازي بسيار کوتاه
- قابليت ECCM به منظور کارآمدي در جنگ هاي مدرن
- کشف اهداف با سطح بسيار کم و در فاصله 110 کيلومتر (سطح مقطع 5/0 متر مربع)
- بهره مندي از فناوري ديجيتال و نيمه هادي
- قابليت استفاده به صورت شبکه اي

• زيردريايي غدير
زير سطحي سبک و ايراني غدير از قابليت ناوبري در آبهاي کم عمق برخوردار بوده و به سيستم نوين پرتاب اژدر و شليک موشک به طور همزمان با دقت بالا و هدف گيري مجهز است.
غدير علاوه بر جابجايي سريع نيرو و رهگيري دقيق شناورهاي سطحي و زيرسطحي دشمن، قابليت شناسايي اهداف نظامي، قابليت حمل نيروي ويژه، قدرت مانور بالا، غوص سريع و پنهان شدن از سونار را نيز داراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس