روابط عمومي ارتش آمريکا ضمن ارايه استراتژي هاي لازم؛ تأکيد کرد که "مايک مولن" بايد به منظور انتشار اطلاعات، جمع‌‌آوري نظرات، تأثيرگذاري پيام‌ها و شناسايي افکار عمومي با هويت جعلي وارد شبکه اجتماعي شود.

به گزارش خبرنگار ديپلماسي عمومي مشرق، "جان اف. کربي" (John F. Kirby) کاپيتان نيروي دريايي آمريکا و دستيار ويژه روابط عمومي رئيس ستاد مشترک ارتش اين کشور در امور رسانه‌هاي اجتماعي در گزارشي استراتژي‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي و آنلاين (تويتري) اين نهاد نظامي را در سال 2010 منتشر کرده است.

در بخشي از اين گزارش با اشاره به اينکه « در آوريل 2009 دفتر روابط عمومي رئيس ستاد مشترک با ايجاد يک اکانت تويتري براي درياسالار مايک مولن خود را وارد جهان رسانه‌هاي اجتماعي کرد»، افزايش مخاطبان رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا، کارآمدتر شدن توليدات کنوني روابط عمومي ستاد مشترک، افزايش آگاهي در مورد رويدادهاي مربوط به رئيس ستاد مشترک و همچنين ارتقاء حجم ترافيکي وب‌سايت رسمي ستاد مشترک (www.jcs.mil) از جمله اهداف اين استراتژي بيان شده است.

در بخشي از اين گزارش آمده است: افرادي که پس از سال 1987 متولد شده‌اند از اينترنت به عنوان منبع اصلي کسب اطلاعات استفاده مي‌کنند، رسانه‌هاي اجتماعي نيز در حال تبديل شدن به اصلي‌ترين رسانه‌هاي عامه‌پسند هستند، هم‌اکنون پس از گوگل، فيس‌بوک تبديل به دومين وب‌سايت محبوب در آمريکا شده است به گونه‌اي‌که در ماه ژانويه 134 ميليون و وب‌سايت تويتر 23.5 ميليون بازديدکننده ديگر جذب کردند.

اين گزارش مي‌افزايد: مردم براي کسب خبر و دريافت اطلاعات با ديگران به طور فزاينده‌اي بدين وب‌سايت‌ها روي مي‌آورند، بر اين فرايند، الگوي رفتاري ديگري نيز افزوده شده است: امروزه ترجيح داده مي‌شود که ديگر کاربر در اينترنت جستجو نکرده و به جاي آن اطلاعات مورد نظر به سوي وي گسيل شوند.
اين گزارش با تأکيد بر اينکه « هم ‌اکنون از وب‌سايت‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي براي بازپخش محتواي وب‌سايت ستاد مشترک، اطلاعيه‌هاي رسمي و ويدئوهاي کانال پنتاگون استفاده مي‌شود» مي‌افزايد: معمولاً محتواي سايت‌ها پس از اتمام يک رويداد ارسال مي‌شوند و هيچگاه قبل از برگزاري اين رويداد در مورد آن مباحثه‌اي صورت نمي‌گيرد، هم‌اکنون تلاش زيادي صورت مي‌گيرد تا هدف محصولات کنوني و فرايندهاي ستاد مشترک متناسب با محتواي رسانه‌هاي اجتماعي بازآفريني شوند.

در ادامه اين گزارش آمده است: در کل رئيس ستاد مشترک از وب‌سايت‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي براي انتشار اطلاعات و همچنين جمع‌‌آوري نظرات بيان شده در مورد اين اطلاعات استفاده مي‌کند، بدين ترتيب وي مي‌تواند تأثيرگذاري پيام‌ها را سنجيده و همچنين مسائل رايج در افکار عمومي را شناسايي کند، کمبود فعاليت متقابل رسمي در وب‌سايت‌هاي رياست ستاد مشترک باعث کاهش تأثيرگذاري آنها شده و در نتيجه دستيابي به هدف اين نوع فعاليت‌هاي رسانه‌اي با شکست مواجه مي‌شود.

روابط عمومي ستاد مشترک ارتش آمريکا در ادامه اين گزارش آورده است: تاکنون دو عامل باعث شده‌ مايک مولن نتواند در مباحث مطروحه در اين وب‌سايت‌ها شرکت کند: اول اينکه چگونه مي‌توان بدون جعل هويت رئيس ستاد مشترک در فضاي آنلاين وارد مباحث شد که اين امر مي‌تواند اعتبار وب‌سايت‌ها و اصالت پست‌هاي وي را کاملاً تخريب کند، مسأله دوم سرمايه‌گذاري بر نيروي انساني و زمان مورد نياز براي پرداختن به سؤالات، نظرات و درخواست‌هاي ارسال شده به سايت‌ها است، هر دوي اين مسأئل چالش‌هاي بزرگي پيش روي يک شخصيت شناخته شده عمومي در فضاي رسانه‌هاي اجتماعي ايجاد مي‌کند، با اينحال مي‌توان بر آنها فايق آمد.

اهداف مورد نظر تويتري ستاد مشترک براي 6 تا 12 ماه آينده

در ادامه اين گزارش با توجه به بررسي‌هاي صورت گرفته و شناسايي نقاط ضعف و کمبودهاي رياست ستاد مشترک در فضاي رسانه‌هاي اجتماعي، چهار هدف را به عنوان راهبرد‌هاي ستاد مشترک ارتش آمريکا براي 6 تا 12 ماه آينده اعلام کرده است:
- ارتباط متقابل؛ ورود به مباحث متقابل با پيروان و ارسال پست‌هاي شخصي بيشتر در مورد رئيس ستاد مشترک.
- تطبيق دادن؛ تطبيق فرايند ايجاد محتوا در رسانه‌هاي ارتباط جمعي با 3 اولويت رياست ستاد مشترک،‌ تلفيق کردن فرايند ايجاد محتواي رسانه‌هاي اجتماعي در توليدات و فرايندهاي کنوني ستاد مشترک و وارد ساختن تمام متخصصين روابط عمومي، نويسندگان متن سخنراني‌ها، ‌ويراستارها و مشاورين.
- هدايت؛ استفاده از محتواي رسانه‌هاي جمعي براي پيشي گرفتن از رويدادها، مسافرت‌ها و شهادت‌ها به منظور هدايت مباحث و سؤالات.
- توسعه؛ ادامه يافتن رشد تعداد مخاطبان آنلاين رياست ستاد مشترک و شناسايي پلت‌فرم‌هاي جديد رسانه‌هاي اجتماعي.

استراتژي‌هاي دستيابي به اهداف رسانه‌هاي اجتماعي
در ادامه اين گزارش با بيان اينکه «هم ‌اکنون که صفحات رسانه‌هاي اجتماعي رئيس ستاد مشترک مخاطبان قابل توجهي ( 16000 مخاطب) را جذب نموده‌اند، تلاش‌هاي انجام گرفته بايد در راستاي استفاده بهينه از اين ابزار و افزايش تأثيرگذاري آنها متمرکز شوند»، آمده است: ستاد مشترک بايد براي دستيابي بدين اهداف، نوع تفکر خود را تغيير دهد و با رسانه‌هاي اجتماعي به مثابه رسانه‌هاي جمعي اصلي و يکي از الزامات روابط عمومي رفتار نمايد، اين امر همچنين نيازمند ايجاد محصولاتي براي انتشار در فضاي آنلاين است.

توصيه به استفاده از فيس بوک براي ارتباط متقابل با مخاطبان

اين استراتژي در ادامه به تشريح اهداف تويتري و رسانه‌هاي اجتماعي ستاد مشترک پرداخته و نوشته است: فيس‌بوک و همچنين وبلاگ رياست ستاد مشترک دو سايتي هستند که نيازمند ديالوگ دو طرفه هستند، کارمندان بخش روابط عمومي(Public Affairs Officers) مي‌توانند با حفظ اعتبار و اصالت اين سايت‌ها به جاي رئيس ستاد مشترک به برخي سؤالات مطرح شده از جانب مخاطبان پاسخ دهند.

اين گزارش مي‌افزايد: البته اين امر انتظارات مخاطبان را به طور کامل برآورده نخواهد کرد، اين روند در مورد وب‌سايت تويتر کاربرد نخواهد داشت زيرا خود درياسالار مولن در اين فضا به اطلاع‌رساني مي‌پردازد و گفتگوها اغلب سريع‌تر از آن هستند که کارمندان بدان‌ها پاسخ گويند.
در بخش ديگري از اين گزارش آمده است: براي شروع، مدير رسانه‌هاي اجتماعي پروفايل‌هايي تخصصي در فيس‌بوک بوجود آورده و آنها را به عنوان نماينده‌هاي رئيس ستاد مشترک معرفي خواهد کرد، مدير رسانه‌هاي اجتماعي نظرات، پرسش‌ها و درخواست‌ها را طبقه‌بندي کرده و آنها را به "شاخه کنترل رفتار"( Action Control Branch) ستاد مشترک مي‌فرستد تا آنها جوابي رسمي به اين سؤالات دهند
اين جواب‌ها در پروفايل‌هاي تخصصي اعضاي ستاد مشترک و يا در پروفايل خود رئيس ستاد مشترک منتشر مي‌شوند، به همين ترتيب، بخش "فعاليت رسانه‌اي وزارت دفاع"( Defense Media Activity) نيز پاسخ‌هاي بلاگ را پست مي‌کند.

اين گزارش افزوده است: به منظور کاهش سؤالات تکراري، بخش روابط عمومي يک صفحه "سؤالاتي که به طور مداوم پرسيده مي‌شوند" در وب‌سايت رئيس ستاد مشترک (JCS.mil) ايجاد کرده است، ما همچنين بايد از بخش چت در فيس‌بوک نيز استفاده کنيم و با ارسال عنواني براي گفت‌وگو يکي از کارکنان بخش روابط عمومي را در آنجا قرار دهيم تا به مدت يک ساعت به سؤالات مطروحه پاسخ دهد. قابليت اجراي طرح‌هاي مربوط به چت به موضوعات مطروحه و محدوديت‌هاي مرتبط با نيروي انساني بستگي خواهد داشت.

اين استراتژي با بيان اينکه « زماني که اين گفت‌وگوي دو جانبه را در سايت‌ها آغاز کرديم بايد تلاش بهتري نيز در حوزه شخصي‌سازي محتواي آنها نشان دهيم»، توصيه کرده است: رئيس ستاد مشترک بايد هر ماه دو مطلب درباره کتاب‌هايي که مي‌خواند، سرگرمي‌هاي آخر هفته و يا برخي موضوعات غيرکاري ديگر در وب‌سايت تويتر منتشر کند، ما بايد فيلم‌هايي نيز از پشت صحنه سفرهاي رئيس ستاد مشترک تهيه کرده و در اين وب‌سايت‌ها بگذاريم تا مردم احساس خودماني‌تري نسبت به وي داشته باشند، سپس سازمان‌ها و يا مدارس در مورد همين کليپ‌ها سؤالاتي را در پلت‌فرم‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي مطرح مي‌کنند و ما وارد ارتباط دوجانبه با آنها مي‌شويم.

اهداف ارتباطات متقابل و درگيرسازي ستاد مشترک براي سپتامبر 2010

روابط عمومي ستاد مشترک ارتش آمريکا در ادامه گزارش استراتژي‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي و آنلاين 10 هدف را براي ارتباطات متقابل و درگيري سازي براي سپتامبر 2010 به شرح ذيل عنوان کرده است:
- ايجاد پروفايل‌هاي حرفه‌اي فيس‌بوک براي عمليات‌ها و برنامه‌هاي دفتر روابط عمومي رئيس ستاد مشترک
- تدوين فرايندهاي پاسخ‌دهي رسمي به همراه "بخش کنترل رفتار" ستاد مشترک
- ادغام سؤالات مطرح شده در رسانه‌هاي اجتماعي با سيستم‌هاي کنوني پاسخ‌دهي رياست ستاد مشترک
- ارسال پاسخ به نظرات و سؤالات مطرح شده در فيس‌بوک و وبلاگ رياست ستاد مشترک
- ايجاد يک صفحه "سؤالاتي که به طور مداوم پرسيده مي‌شوند" در وب‌سايت رئيس ستاد مشترک (JCS.mil)
- آغاز "چت فيس بوک" بوسيله کارمندان روابط عمومي در صفحه درياسالار مولن
- ارسال دو مطلب شخصي در هر ماه به صفحه تيوتر
- تدوين يک برنامه ويدئويي براي مسافرت‌‌ها و رويدادها
- تدوين برنامه‌هاي ارتباطاتي ويدئويي که به مدارس اجازه مي‌دهند با رئيس ستاد مشترک وارد رابطه متقابل شوند
- مدرنيزه کردن توانمندي پادکست؛ پادکست يا پادپخش انتشار مجموعه‌اي از پرونده هاي رسانه ديجيتال است که توزيع آن در اينترنت با استفاده از فيد صورت مي‌گيرد و توسط کاربران معمولاً بر روي يک پخش‌کننده موسيقي ديجيتال قابل دريافت و پخش است، اين روش ارائه محتوا در سال ???? محبوبيت و گسترش يافت.

راهبرد تطبيق؛ تأکيد بر کسب اطلاعات و ارتباطات عمومي از طريق اينترنت و آنلاين

اين گزارش در ادامه به تشريح اهداف "تطبيق" در استراتژي تويتري و رسانه‌هاي اجتماعي ستاد مشترک پرداخته و نوشته است: درباره ادغام رسانه‌هاي اجتماعي در فرايندهاي برنامه‌ريزي‌ سفرها و رويدادها براي اطمينان از مطابقت اين سايت‌ها با سه اولويت برتر رئيس ستاد مشترک ضروري هستند، مشخص‌سازي تأثيراتي که حضور در صحنه‌هاي عمومي، گفتگوهاي دوجانبه و مسافرت‌ها بايد بر مخاطبين اينترنتي داشته باشند، نوع محتواي قبل، در حين و بعد از اين رويدادها را مشخص مي‌سازند.

در ادامه اين استراتژي آمده است: براي دستيابي بدين هدف، رسانه‌هاي اجتماعي با د با "گروه فعاليت رئيس ستاد مشترک"( Chairman’s Action Group)، نويسندگان ي متن سخنراني‌ها، روابط عمومي و فرايندها و روندهاي هماهنگ‌سازي برنامه‌ريزي دفتر اصلي هماهنگ شوند.

اين گزارش مي‌افزايد: اين تطبيق‌سازي‌ها ما را مطمئن خواهند کرد که مطالب و محتواي پيشنهاد شده در توليداتي که قبل از رويدادها خلق مي‌شوند، در برنامه‌هاي معرفي خط‌مشي‌هاي جديد و در آماده‌سازي سخنراني‌ها جاي خواهند گرفت، قرار دادن اين موارد در مرحله مقدماتي اين فرصت را براي رئيس ستاد مشترک پديد خواهد آورد که قبل از ارسال به صفحه وب،‌ آنها را ببيند.

در بخش ديگري از اين گزارش آمده است: اينترنت در حال تبديل شدن به منبع اصلي کسب اطلاعات و ارتباطات عمومي است، به همين سبب ما نيز بايد برخي از محصولات خود را به صورت آنلاين درآوريم، ما بايد محصولات خود را با لينک به ديگر محتوا، تصاوير و فيلم‌هاي ويدئويي نوشته و منتشر کنيم تا انتظارات مخاطبان آنلاين را برآورده سازيم، نامه‌هاي روز تولد به نيروها نمونه‌اي از محصولاتي است که مي‌توان آن را بجاي ارسال از طريق ايميل و بصورت فايل پي‌دي‌اف، در يک وبلاگ قرار داد و يا در رسانه‌هاي اجتماعي و وب‌سايت‌ها با نيروها به اشتراک گذارد، اين امر باعث خواهد شد محصولات با سرعت و گستردگي بيشتري بين ستاد مشترک و نيروها پخش ‌شود، محصولات ديگري نيز وجود دارند که اکنون از طريق ايميل و يا نسخه چاپي توزيع مي‌شوند اما مي‌توان آنها را بر روي بلاگ قرار داد و يا از طريق ساختار شبکه‌اي پخش کرد.

اهداف تطبيق‌سازي ستاد مشترک در سپتامبر 2010

روابط عمومي ستاد مشترک ارتش آمريکا در ادامه گزارش استراتژي‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي و آنلاين 5 هدف را براي تطبيق سازي ستاد در سپتامبر 2010 به شرح ذيل عنوان کرده است:
- تلفيق و هماهنگي رسانه‌هاي اجتماعي با فرايند برنامه‌ريزي مسافرتي رئيس ستاد مشترک و همچنين در نشست‌هاي بين"گروه فعاليت رئيس ستاد مشترک"، روابط عمومي،‌ نويسندگان متن سخنراني‌ها، و همچنين دفتر اصلي
- برگزاري نشست هماهنگ‌‌سازي مسافرتي براي روابط عمومي 10 تا 14 روز قبل از آغاز سفر
- تبديل نامه‌هاي تولد نيروها و ديگر اعلاميه‌ها به پست‌هاي اينترنتي
- ايجاد يک شبکه توزيع آنلاين بين نيروها و ديگران
- مشخص‌سازي نامه‌ها، ايميل‌ها و محصولاتي که بايد به صورت مطالب بلاگي (يا فقط آنلاين) درآيند

هدايت؛ ارسال اطلاعات در تويتر قبل از سخنراني‌ها، رويدادها و کنفرانس‌ها

اين گزارش در ادامه به تشريح هدف «هدايت» تويتري و رسانه‌هاي اجتماعي ستاد مشترک پرداخته و نوشته است: تلفيق ساختار رسانه‌هاي اجتماعي با آماده‌سازي‌‌هاي ستاد مشترک براي برگزاري مراسم‌ و يا ديگر رويدادها به رئيس ستاد مشترک اجازه مي‌دهد تا گفت‌وگوهاي آنلاين را به پيش راند، ارسال اطلاعات در فضاي تويتر، بلاگ‌ها و پادکست‌ها مي‌توانند به مباحث شکل بخشيده و نکات کليدي را قبل از سخنراني‌ها، رويدادها، شهادت‌ها (ارائه گزارش شفاهي در سنا و کنگره آمريکا) و کنفرانس‌هاي خبري روشن سازند.

در ادامه اين گزارش آمده است: ما مي‌توانيم باعث شويم مخاطبان آنلاين بر موضوع مورد بحث تمرکز کنند و چهارچوبي براي عناوين مهم ايجاد نمايند، براي مثال، ‌ارسال مطلبي در وبلاگ در مورد "صداقت" قبل از استماع شهادت‌هاي مربوط به قانون "نپرس! نگو!"( بر اساس اين قانون ارتش آمريکا حق ندارد در مورد همجنس‌باز بودن يا نبودن پرسنلش تحقيق کند اما اگر کسي علنا همجنس‌باز باشد از ارتش اخراج مي‌شود). يکي ديگر از اين مثال‌ها، ارسال مطبي از جانب رئيس ستاد مشترک بر روي تويتر است که در آن اظهار اميدواري مي‌کند مباحث خوبي در مورد افغانستان در يک مرکز مطالعات استراتژيک صورت پذيرد. اين نوع مباحث به کارکنان روابط عمومي اجازه مي‌دهند تا نکات گفتگو را پالايش کرده و و قبل از برگزاري رويداد به سؤالات مطروحه پاسخ دهند.

اهداف هدايت استراتژي تويتري ستاد مشترک براي سپتامبر در 2010
روابط عمومي ستاد مشترک ارتش آمريکا در ادامه گزارش استراتژي‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي و آنلاين 4 هدف را براي تطبيق سازي ستاد در سپتامبر 2010 به شرح ذيل عنوان کرده است:
- در نشست‌هاي برنامه‌ريزي"پيش-محتوا"و"پس-محتواي" لازم براي رسانه‌هاي اجتماعي را مشخص سازيد
- لحاظ داشتن پيشنهاد ارسال شده به صفحه تيوتر در سخنراني‌ها
- لحاظ داشتن محتواي رسانه‌هاي اجتماعي در سخنراني‌ها
- قبل و بعد از سخنراني‌هاي مهم در مورد آن به وبلاگ مطلب ارسال کنيد
در ادامه گزارش نيز توصيه شده که براي دستيابي بدين اهداف بايد وب‌سايت‌ها ارتقاء داده شده و محتواي آنها داراي "ارزش خبري" و "ويروسي"( در اينجا منظور برنامه‌هاي تخريبي نيستند بلکه خاصيت پراکنده شدن و انتشار سريع ويروس‌ها مورد نظر است) باشند، همچنين رئيس ستاد مشترک بايد در سخنراني‌ها حضورش در فضاي آنلاين را اعلام دارد.
اين گزارش افزوده است: بخش روابط عمومي، نويسندگان متن سخنراني‌ها و مشاوران نيز حين انجام هماهنگ‌‌سازي و برنامه‌ريزي‌هاي اوليه بايد اين سايت‌ها را به واحدها، سازمان‌ها و رسانه‌ها ارسال دارند، در اين ايميل‌ها بايد سايت‌ها به عنوان منبع اصلي کسب اطلاعات در مورد رئيس ستاد مشترک معرفي شده و درخواست شود که اين اطلاعات قبل از برگزاري رويدادها بين مخاطبان پخش شوند.

توسعه ؛ بايد نسخه موبايلي وب‌سايت ستاد مشترک را نيز فراهم آوريم
اين استراتژي در ادامه به تشريح هدف "توسعه" تويتري و رسانه‌هاي اجتماعي ستاد مشترک پرداخته و نوشته است: تداوم گسترش مخاطبان آنلاين و افزايش آگاهي در مورد نقش رئيس ستاد مشترک بايد به عنوان مهمترين نکات مورد نظر ما باقي بمانند، بر اساس نرخ رشدي که از ماه جولاي 2009 بدين طرف داشته‌ايم، در شش ماه آينده اهداف ما چنين خواهند بود:
- وب‌سايت ستاد مشترک : 75000 بازديد در هر روز
- تيوتر : 25000 پيرو
- فيس‌بوک : 13000 طرفدار
- يوتيوب : 2000 بازديد در هر ماه
- آي‌تيونز : 25000 دانلود در هر ماه
- فليکر : 50000 بازديد عکس در هر ماه
- وبلاگ رئيس ستاد مشترک : 45000 بازديد در هر روز

در ادامه اين اهداف آمده است: گذاردن گزينه "اشتراک" در تمام گزارش‌ها، مصاحبه‌ها و ويدئوهاي ارسال شده بر وب‌سايت ستاد مشترک (JCS.mil) باعث خواهند شد گسترش مطالب ما به ديگر پلت‌فرم‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي تسهيل شود و بدين ترتيب انتظارات ما نيز برآورده گردند.

اين گزارش مي‌افزايد: علاوه بر اينها بايد نسخه موبايلي وب‌سايت ستاد مشترک را نيز فراهم آوريم تا در گوشي‌هاي "آي‌فون"( iPhone)و "بلک‌چري"( Blackberry) نيز قابل دسترسي باشد، در نهايت اينکه براي حفظ موقعيت‌مان در اين حوزه، مدير رسانه‌هاي اجتماعي پلت‌فرم‌هاي جديد و در حال ظهور را شناسايي خواهد نمود تا رئيس ستاد مشترک و پرسنل ستاد در آن نيز حضور يابند.

اهداف توسعه در استراتژي تويتري ستاد مشترک براي سپتامبر 2010

روابط عمومي ستاد مشترک ارتش آمريکا در ادامه گزارش استراتژي‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي و آنلاين 8 هدف را براي توسعه سياست‌هاي تويتري ستاد مشترک در سپتامبر 2010 به شرح ذيل عنوان کرده است:
- رئيس ستاد مشترک در تمام سخنراني‌ها و همچنين رويدادهاي مربوطه به حضور خود در فضاي آنلاين اشاره مي‌کند
- ايجاد کارت‌هاي اطلاعاتي رسانه‌هاي اجتماعي در تمام رويدادها به عنوان منعي براي کسب اطلاعات بيشتر
- در زمان هماهنگ‌سازي براي برگزاري رويدادها مشاوران، نويسندگان متن سخنراني‌ها و کارمندان روابط عمومي ايميل‌هايي ارسال مي‌کنند که در آنها حضور رئيس ستاد مشترک در فضاي آنلاين تشريح شده است (بيوگرافي، تصاوير و غيره) و درخواست توزيع آنها را در بين مخاطبين مي‌نمايند
- وب‌سايت رسمي ستاد مشترک (JCS.mil) و رسانه‌هاي اجتماعي در واحد‌هاي آموزشي افسران ستاد مشترک قرار مي‌گيرند
- وب‌سايت رسمي ستاد مشترک را تبليغ نماييد
- در تمام گزارش‌ها، مصاحبه‌ها و ويدئوهاي موجود در سايت رسمي ستاد مشترک (JCS.mil) گزينه "اشتراک" را بگذاريد
- نسخه موبايلي وب‌سايت رسمي ستاد مشترک را ارائه نماييد
- پلت‌فرم‌هاي جديد و در حال ظهور را شناسايي کنيد

در پايان اين گزارش تأکيد شده است که استراتژي آنلاين و رسانه‌هاي اجتماعي سال 2010، از 23 مارس 2010 اجرايي خواهد شد، اهداف بيان شده در "گزارش آماري رسانه‌هاي اجتماعي"( Social Media Statistics) گنجانده خواهند شد تا ميزان پيشرفت در شش ماه آينده سنجيده شود، دفتر روابط عمومي رئيس ستاد مشترک ارتش چهار هدف بيان شده را در سپتامبر 2010 مورد بازبيني و اصلاح قرار خواهد داد.

دستيار ويژه روابط عمومي رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا در ضميمه گزارش خود به منظور اجرايي شدن اين استراتژي‌ها آدرس وب‌سايت رسمي ستاد مشترک ارتش آمريکا، آدرس صفحه فيس‌بوک درياسالار مولن، آدرس صفحه تويتر درياسالار مولن، کانال يوتيوب رئيس ستاد مشترک، آدرس صفحه فيليکر ستاد مشترک و آدرس وبلاگ رئيس ستاد مشترک را قيد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس