کد خبر 2068
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۱

آب هاي گازدار از جمله محصولاتي هستند که اين روزها در مغازه ها به چشم مي خورند درباره فوائد و مضرات اين محصول سراغ متخصصان اين حوزه رفته ايم.

به گزارش خبرنگار سرويس جامعه مشرق، آب سالم و غير بهداشتي به يکي از موضوعات مهم و البته جنجالي اين روزها تبديل شده است و نگراني هاي وزير بهداشت در خصوص مضرات آب تهران براي زنان باردار و خردسالان، صحبت هاي وزير نيرو در زمينه بهداشتي بودن آب تهران و رد ادعاي خانم دستجردي و پادرمياني استاندار تهران همگي بر اهميت اين موضوع افزوده است.

گرايش مردم به خريد آب هاي معدني نيز توليدکنندگان اين محصول را ترغيب کرده است تا با ارائه محصولات متنوع ذائقه خريداران را تغيير دهند و در نهايت به سمت محصول خود جذب کنند.

آب هاي معدني گازدار و طعم دار از جمله اين محصولات هستند که مدتي است در سوپرمارکت ها خودنمايي مي کنند و به دليل برابري قيمتشان با آب هاي معمولي و طعم متفاوتشان با استقبال شهروندن مواجه شده اند خبرنگار حوزه سلامت مشرق براي آگاهي از فوائد و احيانا مضرات اين محصول با دکتر "روشندل" متخصص تغذيه گفت و گويي انجام داده است که مشروح آن در ذيل مي ايد.

وي آب گازدار را همان آب مي داند که به آن اندکي گازکربنيک افزوده شده است و هنگام بازکردن در بطري از آن خارج مي شود لذا مصرف اين آب براي رفع عطش به مراتب مفيد تر از آب ميوه هاي قنددار است و از بروز مشکلاتي نظير چاقي جلوگيري مي کند.

دکتر روشندل در ادامه به معرفي افرادي مي پردازند که نبايد از اين نوع آب استفاده کنند به گفته اين متخصص تغذيه نوشيدن آب گازدار به افرادي که مشکلات گوارشي، زخم و ورم معده و سوزش سر دل دارند، توصيه نمي ‌شود چرا که نوشيدني هاي گازدار معده راتحريک و مشکلات آن را دوچندان مي کند.

اين متخصص تغذيه ادامه دارد: علي رغم اينکه آب گازدار براي رفع عطش توصيه مي شود اما اغلب دندانپزشگان، اسيدي بودن اين نوع نوشيدني ها و اثر آنها بر پوسيدگي دندان ها را از جمله مضرات آب هاي گازدار عنوان کرده و خواستار عدم مصرف آن هستند.

وي در پايان اين گفت و گو استفاده از آب گازدار براي کودکان زير پنج سال را مضر دانست و تأکيد کرد: به قيده من اين محصول جايگزيني مناسب براي افرادي است که عادت به خوردن نوشابه هاي گازدار دارند چرا که پوسيدگي استخوان مهمترين عارضه اي است که افراد علاقه مند به نوشابه هاي گازدار را تهديد مي کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس