کد خبر 22055
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۱

رامبد جوان، مهران مديري، مجيد صالحي، سيروس مقدم و...به عنوان گزينه‌هاي کارگرداني سريال‌هاي نوروزي سيما مطرح هستند.

به گزارش مشرق، شبکه ايران نوشت: در فاصله کمتر از 70 روز مانده به ايام نوروز، در حالي که انتظار مي‌رود شبکه‌هاي تلويزيوني اين روزها در تب و تاب انتخاب سريال‌هاي نوروزي‌شان باشند، هنوز به طور رسمي خبرهايي از سوي شبکه‌ها در اين ارتباط منتشر نشده و بايد در روزهاي آينده منتظر خبرهايي در اين خصوص باشيم. اما آنچه مي‌خوانيد گمانه‌زني‌هايي است در خصوص چندوچون سريال‌هاي نوروزي سيما با استناد به اخبار منتشر شده از مسئولان مربوطه که البته بعضا با تکذيب و تاييدهاي مديران بالادستي و پايين دستي همراه بوده است.

 

"يه مورد استثنايي" از سيروس مقدم تا "توطئه فاميلي" رامبد جوان

اولين خبر در خصوص سريال‌هاي نوروزي تلويزيون مربوط به کار تازه رامبد جوان بود که به طور رسمي با کليد خوردن ساخت آن در روز هفتم مهرماه و با عنوان "توطئه فاميلي" در محافل خبري منتشر شد. اما در حالي که رامبد جوان با پشتکار تمام پيگير ساخت دومين مجموعه نوروزي خود پس از سريال پرمخاطب "نشاني" بود، زمزمه‌هايي از دست به کار شدن سيروس مقدم براي ساخت سومين تجربه نوروزي‌اش هم به گوش رسيد. هر چند اين خبر در سايه تازه‌ترين کار سينمايي سيروس مقدم و بازگشت اين کارگردان پس از 17 سال به عرصه سينما و ديگر اخبار توليدات تلويزيوني‌اش همچون "زماني براي شخم زدن" و "زندگي امير"تا حدودي به فراموشي سپرده شد؛ اما احتمال توليد اين سريال در روزهاي آتي همچنان وجود دارد. اين سريال با عنوان "يه مورد استثنايي" به تهيه‌کنندگي الهام غفوري قرار بود پس از اتمام نگارش فيلمنامه توسط محسن تنابنده در قالب 15 قسمت 45 دقيقه‌اي جلوي دوربين برود.

اما "توطئه فاميلي" که آخرين مراحل توليد را براي پخش در ايام نوروز پشت‌سر مي‌گذارد، بر اساس فيلمنامه‌اي از فلورا سام، قصه مردي به نام رحماني را روايت مي‌کند که شرکت تجاري بزرگي دارد. او در آستانه مرگ، تصميم مي‌گيرد اموالش را به پسر شريک سابقش ببخشد و او را مدير شرکت کند. لادن نوه او و پوران عروسش که با تصميم او مخالف هستند، تلاش مي‌کنند تا از هر راهي که شده مانع اين امر شوند و ... . سعيد پورصميمي، جمال اجلالي، مريم اميرجلالي، گوهر خيرانديش، فلورا سام، آناهيتا همتي، سحر دولتشاهي، کمند اميرسليماني، خسرو احمدي، مجيد مظفري و... امير جعفري از بازيگراني هستند که در اين سريال بازي دارند.

 

شبکه کودک و "نامه‌هاي بالدار"

گروه فيلم و سريال شبکه دو سيما، بر اساس تعريف اين شبکه به عنوان شبکه کودک در سال 90 دو سريال با مضمون کودک و خانواده را براي پخش در ايام نوروز تدارک خواهد ديد. سريال تلويزيوني "نامه‌هاي بالدار" در 15 قسمت 45 دقيقه‌اي به کارگرداني امير فيضي و تهيه‌کنندگي سيدعليرضا سبط احمدي، روايت‌گر داستان چند نوجوان است که با دريافت نامه‌هاي عجيب و غريب، سفري را آغاز مي‌کنند که اين سفر شروع يک تغيير بزرگ در زندگي آنهاست. همچنين سريال تلويزيوني "بچه‌ها نگاه مي‌کنند" نيز به کارگرداني حميدرضا صلاحمند و تهيه‌کنندگي محمد تخت‌کشيان در 15 قسمت براي پخش در نوروز 90 از شبکه دو سيما تهيه و توليد خواهد شد. اين مجموعه با موضوعي اجتماعي و برخورداري از رگه‌هاي طنز به قلم عليرضا محمودي به نگارش درآمده است. هنوز اطلاعات دقيقي درباره بازيگران و ديگر عوامل اين سريال دو منتشر نشده است.

 

دوئل طنز مهران مديري با درام اجتماعي تهيه‌کننده سريال "فاصله‌ها"

درباره سريال نوروزي شبکه سه سيما نيز هنوز خبري رسمي منتشر نشده، اما زمزمه‌هاي قطعي مهران مديري و تيمش در نوروز 90 شنيده مي‌شود و خبرهايي نيز به نقل از مدير شبکه سه سيما مبني بر ارائه طرح يک سريال طنز توسط اين کارگردان منتشر شده است.

ناگفته نماند که تاکنون شايعات زيادي درباره سريال نوروزي شبکه 3سيما شنيده شده و تهيه‌کننده سريال "فاصله‌ها" نيز به عنوان يکي از گزينه‌هاي ساخت سريال نوروزي اين شبکه مطرح شده است. اين سريال را که برخلاف ديگر آثار نوروزي اين شبکه، مضموني اجتماعي دارد، قرار است اصغر نعيمي در 15 قسمت 35 دقيقه‌اي کارگرداني کند.

ضمن اين‌که احتمال تداوم پخش سريال طنز سروش صحت در ايام نوروز به عنوان ديگر گزينه نوروزي اين شبکه مطرح شده است. ساختمان پزشکان" به تهيه‌کنندگي محسن چگيني درباره چند پزشک مختلف و مناسبات خانوادگي آنان است که در وراي تعريف داستان‌هاي گوناگون، مناسبات و موقعيت‌هاي کميک را ايجاد مي‌کنند. بهنام تشکر، بيژن بنفشه‌خواه، شقايق دهقان، هومن برق‌نورد و اميد روحاني از جمله بازيگراني هستند که آنها را در نقش‌هاي مختلف اين سريال خواهيم ديد.

 

بدقولي رضويان و سپردن سکان کارگرداني به مجيد صالحي

سريال نوروزي شبکه پنج سيما که قرار بود کارگرداني آن به جواد رضويان سپرده شود و مذاکراتي نيز با او صورت گرفته بود، گويا طبق گفته محمد صالحيان (تهيه‌کننده اين پروژه تلويزيوني) به دليل عدم همکاري حرفه‌اي از جانب رضويان به زمان ديگر و يافتن گزينه‌هاي مناسب‌تري براي کارگرداني موکول شد.

ماجرا از اين قرار است که "سراب" قرار بود از بيستم دي‌ماه مقابل دوربين برود اما مشغله جواد رضويان براي ساخت فيلم سينمايي‌اش توليد اين سريال را با وقفه مواجه کرده و همين موضوع باعث شده تا تهيه‌کننده اين پروژه تلويزيوني به فکر گزينه‌اي ديگر براي کارگرداني باشد.

اما توليد اين مجموعه از بهمن‌ماه آغاز خواهد شد تا به صورت سه شب در هفته از فروردين سال آينده روي آنتن پخش اين شبکه قرار گيرد. اين سريال بر اساس فيلمنامه علي مسعودي، مضموني طنز دارد و در 26 قسمت قصه خانواده‌اي را روايت مي‌کند که پدر خانواده صاحب يک نانوايي است، ولي يک کلاهبردار آنان را فريب مي‌دهد و طي اتفاقاتي همه دارايي‌شان از ميان مي‌رود تا اينکه ... .

طبق آخرين اخبار، شبکه تهران قرار است سريال نوروزي خود را به مجيد صالحي بازيگر جوان سينما، در مقام کارگردان بسپارد. از "سفر، کيش مات" براي نام اين سريال نام مي‌برند و علي صادقي اولين بازيگري است که براي حضور در طنز تازه مجيد صالحي قرارداد بسته است. فيلمنامه اين سريال طنز را اميرعباس پيام مي‌نويسد و قصه چند جوان است که به جزيره کيش مي‌روند و در آنجا با اتفاقات مختلفي مواجه مي‌شوند. سيدمحمود رضوي که سريال مناسبتي "نون و ريحون" را در ايام ماه مبارک رمضان در کارنامه کاري خود دارد، اين‌بار نيز در ساخت سريال نوروزي با مسئولان اين شبکه همکاري خواهد کرد. پيش‌توليد و انتخاب ساير بازيگران اين سريال همچنان ادامه دارد و احتمال مي‌رود با پايان مراحل قبل از توليد، اواخر دي ماه جاري مقابل دوربين رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس