کد خبر 23378
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۴

به گزارش مشرق، هفته نامه 9 دي نوشت: پس از محکوميت کاوه اشتهاردي به حبس وشلاق، در ابتداي جلسه هفته گذشته دادگاه مطبوعات در شعبه 76 دادگستري استان تهران که هر هفته با حضور هيئت منصفه برگزار مي‌شود، اعضاي هيئت منصفه مطبوعات به شدت نسبت به صدور حکم محکوميت براي مديرمسئول روزنامه ايران به قاضي مديرخراساني رئيس شعبه 76 انتقاد کردند.
اعضاي هيئت منصفه مطبوعات در اين جلسه خطاب به قاضي مديرخراساني که برخلاف رأي 14 عضو هيئت منصفه، رأي به محکوميت اشتهاردي به شلاق و زندان صادر کرده است، اعلام کردند که " اگر نظر اعضاي هيئت منصفه براي شما به عنوان رئيس دادگاه مهم نيست پس فلسفه وجودي هيئت منصفه در دادگاه مطبوعات چيست و چرا بايد در دادگاه مطبوعات حضور داشته باشيم " .
اعضاي اين هيئت همچنين خطاب به مديرخراساني گفته‌اند در مورد اتهام کاوه اشتهاردي با شکايت مهدي هاشمي، همه ما اعضاي هيئت منصفه معتقد به بي‌گناهي او بوديم و رأي به تبرئه اشتهاردي صادر کرديم.
در پي بالا گرفتن شدت انتقادات اعضاي هيئت منصفه به قاضي مديرخراساني، وي خطاب به اعضاي هئيت منصفه مطبوعات گفته: وظيفه شما تنها اعلام نظر درباره متهم است و صدور حکم برعهده من است و هيئت منصفه مطبوعات حق اعتراض به رأي قاضي را ندارد.
زماني که اعضاي هيئت منصفه با چنين پاسخي از سوي قاضي مديرخراساني مواجه شدند، همگي به نشانه اعتراض جلسه هفته گذشته دادگاه مطبوعات را که قرار بود به اتهام مطبوعاتي روزنامه " تهران امروز " رسيدگي کند، ترک کردند اما در نهايت پس از برخي مذاکرات و وساطت ها، اعضاي هيات منصفه پس از يک ساعت و نيم مجدداً راضي به بازگشت و حضور در دادگاه شدند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس