کد خبر 26602
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲

به گزارش مشرق به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قرائتي پيش از ظهر امروز در بيست و چهارمين يادواره شهداي فرهنگي و دانش‌آموزي استان قم که در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، در بخشي از سخنان خود با بيان اينکه در نماز رازهاي فراواني نهفته است، بيان داشت: نماز همانند شير براي نوزاد، براي بشر ضروري ‌و نيازمندي‌هاي بشر در آن گنجانده شده است.
وي خاطرنشان کرد: کمالات انساني مانند عدالت، نظم، توجه به ارزش‌ها، آب، خاک، توحيد، معاد، نبوت، معاد، استقلال، آزادي و نشاط در نماز قرار داده شده است که در اين عرصه تاکنون موفق به کشف 500 لطيفه در نماز شده‌ام.
رئيس ستاد اقامه نماز کشور با بيان اينکه 350 نوع نماز از سوي پروردگار تعيين شده است، عنوان داشت: حرکات و اعمال هر نماز متناسب با آن نماز است.
‌قرائتي تاکيد کرد: بايد مهندسي خداوند متعال را در راستاي تعيين نماز با برکات فراوان تجليل و تمجيد کرد.
وي با بيان اينکه اجراي هر فعاليتي به نظرات متخصص نياز دارد، گفت: عبادت بي‌تقليد مانند ساختمان بي‌پروانه بوده و فقيه لازم است و اگر دست خود در دستان ولايت فقيه نگذاريم مي‌خواهيم در دستان چه کساني قرار دهيم؟
رئيس ستاد اقامه نماز کشور تاکيد کرد: جوانان بايد تحقيق کنند چراکه دروغ در فضاي سايبري فراوان است و با تحقيق بايد به حقيقت‌ها دست پيدا کرد.
‌قرائتي تصريح کرد: برخي از جوانان بدون فهم دلايل به استفاده از داروهاي نيازهاي جسمي مي‌پردازند ولي در دين اين طور عمل نکرده و بر ارائه دلايل عمل به آموزه‌اي تاکيد مي‌کنند و بايد بدانند که هر آنچه خداوند دستور داده در صلاح و مصلحت انسان‌ها قرار داد، اگر چه انسان‌ها از فهم دلايل آن ناتوان باشند.
وي خاطرنشان کرد: اجراي برنامه‌هاي مذهبي در صدا و سيما و اقامه نماز جماعت ثمره انقلاب و به دليل خون شهداست که لازم است آن را قدر بدانيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس