کد خبر 27094
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۲

پس از آن که يکي از استادان دانشگاه آزاد تهران مرکز به تبيين ابعادي از فرمايشات مقام معظم رهبري در تدريس مطالب علوم سياسي همت گمارد، تلاش‌هاي پنهان رياست دانشکده براي مخالفت و حذف وي آغاز شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري دانشجو، پس از آن که يکي از استادان ارزشي دانشکده علوم سياسي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مرکز به نام دکتر «ف. ب» در اقدامي به تبيين ابعادي از فرمايشات مقام معظم رهبري در تدريس مطالب علوم سياسي همت گمارد، تلاش هايي براي مخالفت و حذف وي از سوي مسئولان دانشکده آغاز شد.
استاد مذکور در فضاي فتنه 88، در راستاي ارتقاي بصيرت دانشجويان سوالي را با اين مضمون در آزمون پايان ترم درس روانشناسي سياسي مطرح کرد: «طبق فرمايشات مقام معظم رهبري يکي از راه هاي ارتقاي بشري، افزايش بصيرت بين آحاد ملت و دانشجويان است؛ خودباوري و خودشناسي را به عنوان يکي از اين راه ها مختصرا توضيح دهيد.»
درج اين سوال در فضاي فتنه گون سال گذشته موجب شد تا جمعي از دانشجويان با امضاي طوماري از استاد مذکور قدرداني و تشکر کرده و اين اقدام را گامي موثر در آگاه کردن دانشجويان عنوان کنند.
اين در حالي است که به نظر مي رسد تکرار اين سوال براي بار دوم در آزمون پايان ترم 30 دي ماه سال جاري، خشم و نگراني مسئولان دانشکده علوم سياسي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مرکز را برانگيخته است.
واکنش مسئولان به درج اين سوال به حدي بود که تعدادي از دانشجويان که سال گذشته اين طومار را در راستاي حمايت از دکتر «ف. ب» امضا کرده بودند، با وجود فارغ التحصيلي، از سوي رياست دانشکده علوم سياسي و معاونان فرهنگي به دانشکده فراخوانده شدند.
مسئولان دانشکده ابتدا با سوال و جواب کردن از دانشجويان از آنها خواستند تا توضيح دهند به چه علت از اين اقدام دکتر «ف. ب» تقدير و تشکر کرده و چرا استاد مذکور در آزمون پايان ترم خود اصلا چنين سوالي را مطرح کرده است!
بر اساس گزارش هاي رسيده، پس از آن که مسئولان دانشگاه با پاسخ قاطع دانشجويان مبني بر حمايت از دکتر «ف. ب» مواجه شده اند، با زبان تهديد از آنها خواستند تا با نوشتن اعتراف نامه اي از اقدام خود ابراز ندامت کرده و هدف اين حمايت را صرفا «گرفتن نمره» ذکر کنند.
يکي از همين دانشجويان که خواست نامش فاش نشود، با تاکيد بر حمايت از اقدام دکتر «ف. ب» در يادداشت خود آورده است: سوال درج شده موجب شد تا ما دانشجويان طوماري را در حمايت از وي امضا کنيم.
وي در ادامه اين يادداشت افزوده است: 6 بهمن ماه سال 1389 به مدت يک ساعت در خصوص اينکه چرا چنين سوالي در آزمون درس روانشناسي سياسي مطرح شده است، مورد بازجويي قرار گرفته ام و رياست فعلي و سابق دانشکده، بنده را تحت فشار قرار داده اند که چرا دکتر «ف. ب» از بصيرت رهبري سوال کرده اند.
به نظر مي رسد اين اقدام مسئولان دانشکده مذکور در جهت جمع آوري امضا عليه دکتر «ف. ب»، جانباز هشت سال دفاع مقدس و در راستاي تخريب وجهه ارزشي وي باشد.
برخي ديگر نيز اين اقدام را تلاشي براي حذف استاد مذکور و انتصاب مجدد دکتر «س»، استاد لاييک اخراج شده، عنوان کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس