کد خبر 35797
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۵

شما در اين بازي که حوادث آن در عراق و افغانستان روي مي دهد ، نقش سرباز آمريکايي را داريد که بايد با عراقي ها و افغان ها به تعامل بپردازيد.

به گزارش خبرنگار ديپلماسي عمومي مشرق، ستاد آموزش و دکترين نيروي زميني آمريکا براي آموزش حساسيت‌هاي فرهنگي به نيروهاي آمريکايي،‌ به کمک محققان دانشگاه تگزاس دالاس اقدام به ساخت بازي اي با نام «آموزش فرهنگ اول شخص»  نموده است.

اين بازي يک بازي سه‌بعدي است که حوادث آن در عراق و افغانستان روي مي‌دهد و در آن شما نقش سرباز آمريکايي را داريد که سعي مي‌کند با شهروندان عراقي و افغاني به تعامل بپردازد.
دانشگاه تگزاس سه سال بر روي اين پروژه کار کرده و در ساخت آن از داده‌هاي فرهنگي تهيه‌شده توسط ارتش آمريکا استفاده کرده است. هدف اين بازي ورود به يک روستا، شناخت ساختارهاي اجتماعي و مسائل مرتبط با آن و سپس همکاري با مردم روستا به منظور اتمام موفقيت‌آميز مأموريت‌هاي تعيين‌شده مي‌باشد.
در اين بازي اگر روستاييان از شما خوششان نيايد، در ميان خودشان شروع به خبرپراکني درباره شما مي‌کنند. شخصيت‌هاي موجود در اين بازي مي‌توانند احساساتي چون خشم، ترس، شادي، و بي‌تفاوتي را از خود نشان دهند. اگر شما شخصي را به اشتباه مورد اذيت و آزار قرار دهيد، بازي تمام مي‌شود.
مسائل فرهنگي يکي از مهم‌ترين و مشکل‌ترين مقوله‌هايي است که دولت آمريکا سعي دارد آنها را از طريق ساخت بازي‌هاي رايانه‌اي به سربازان خود آموزش دهد تا نيروهاي آمريکايي بتوانند در مواجه با فرهنگ‌هاي مختلف عکس‌العمل‌هاي مناسبي را از خود نشان داده و وجه آمريکا را حفظ نمايند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس