«قدرت مردمي: بازي مقاومت مدني» يک بازي سياسي اجتماعي است که هدف آن ايجاد انگيزه و راه‌کار لازم براي براندازي حکومت‌ها از جمله ايران مي‌باشد.

به گزارش مشرق، بازي «قدرت مردمي: بازي مقاومت مدني» (People Power: The Game of Civil Resistance) در خصوص سياست، استراتژي، و تغييرات اجتماعي مي‌باشد. ابن بازي به سفارش «مرکز بين‌المللي منازعات بدون خشونت» (ICNC) و توسط شرکت يورک زيمرمان ساخته شده است.

شرکت سازنده اين بازي در معرفي محصول خود آورده است:شما در اين بازي نقش رهبر يک جنبش مردمي را داريد که عليه رژيم‌ها و حکومت‌هاي فاسد، اشغالگر يا غير دموکراتيک مي‌جنگند . تنها سلاح شما مهارت استراتژيک و نبوغتان است و تصميمات لازم را براي مبارزه با حکومت اتخاذ مي‌کنيد. پس از اينکه شما مسئوليت تجهيزات و منابع انساني جنبش را به عهده گرفتيد، مي‌تواند نيروهاي جديدي را جذب کرده و براي خود هم‌پيماناني را ايجاد کنيد. شما همچنين در اين بازي لازمه برنامه‌ريزي استراتژيک و مهارت‌هاي ضروري براي انتخاب اهداف و تاکتيک‌ها را مي‌آموزيد.

 


«قدرت مردمي» شامل مدل‌هاي تاريخي و سياسي کنش‌هاي اجتماعي است که متشکل از عوامل سياسي، اقتصادي، قومي، مذهبي، رسانه‌اي و غيره مي‌باشد. شما همچنين مي‌توانيد سناريوهاي خود را ساخته و آنها را به سايت اين بازي ارسال کنيد تا در اختيار ديگر بازي‌بازها نيز قرار بگيرد.

 


سازندگان آمريکايي اين بازي، يعني شرکت يورک زيمرمان، ادعا کرده‌اند هدف از ساخت آن ارائه تجربه و اقدامات لازم به بازي‌بازها است تا آنها بتوانند از آن تجربيات در راستاي استراتژي‌هاي مقاومت‌هاي مدني در منازعات عدالت‌خواهانه و حقوق بشر استفاده کنند.
«قدرت مردمي» براي رده سني 14 سال به بالا و به زبان انگليسي مي‌باشد. قرار است بزودي اين بازي به زبان‌هاي عربي، فارسي، اسپانيايي، و روسي نيز ترجمه شود.

   


مسلماً اين بازي يکي از مصاديق بارز جنگ نرم است که در آن سعي مي‌شود با ساخت بازي و ارائه آن به مردم کشورهاي مخالف سياست‌هاي آمريکا، مردم اين کشورها را با نام عبارات دهان‌پرکني چون عدالت، آزادي، و حقوق بشر عليه حکومت‌هاي خود و در راستاي منافع آمريکا بشورانند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس