رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار جمعي از فرماندهان ارشد نظامي تاکيد کردند: حرکت مبارکي که امروز در منطقه آغاز شده بخشي از ثمرات ايستادگي ملت ايران است و در آينده تحولات بيشتري روي خواهد داد.

به گزارش مشرق به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله العظمي خامنه اي امروز در ديدار جمعي از فرماندهان و مسئولان نظامي و انتظامي مبارک بودن و برکت داشتن گذر ايام، سال و حرکت ملتها را در کار و تلاش پرنشاط و خستگي ناپذير، نوآوري و خلاقيت و نگاه بلندمدت در کنار توکل بر خداوند دانستند و تأکيد کردند: حرکت مبارکي که امروز در منطقه آغاز شده است بخشي از ثمرات ايستادگي، عزم راسخ و شجاعت ملت ايران و به ميدان آوردن توان، اراده و نشاط خود به ميدان است و در آينده تحولات بيشتري در منطقه در راه خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به ويژگي بهار و نوروز که همراه با روئيدن و باليدن است افزودند: انسانها نيز مي توانند خود را هماهنگ با عالم طبيعت کنند و از اين فرصت براي روئيدن و باليدن و تلاش و نوآوري و ابتکار استفاده کنند.
حضرت آيت الله خامنه اي حرکت در مسير اهداف الهي و اعتقاد به کمک خداوند را زمينه ساز روئيدن و باليدن دانستند و خاطرنشان کردند: اميد به خداوند و ايمان الهي، مأيوس نشدن در برابر مشکلات و نگاه بلندمدت و تاريخي راز پيشرفت است که بايد اين روحيه را بيش از پيش تقويت کرد.
ايشان پيروزي انقلاب اسلامي ايران و ايستادگي ملت ايران در برابر مشکلات و فشارها را نمونه اي از حرکت همراه با روئيدن و باليدن برشمردند و افزودند: تقريباً همه تحليل گران دنيا اذعان دارند که حرکت کنوني در منطقه خاورميانه و شمال افريقا ناشي از قيام ملت ايران است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تأثيرات پيروزي انقلاب اسلامي ايران در تغيير معادلات منطقه اي و بين المللي از جمله قضيه فلسطين و همچنين شکسته شدن ابهت استکبار، تأکيد کردند: حرکت کنوني منطقه نتيجه انباشت تدريجي انگيزه ها، فکرها و تصميم ها است که اکنون بروز کرده است و اين موضوع نيز ناشي از ايستادگي و ثبات قدم ملت ايران ونشانه هاي خوب پيشرفت در ايران اسلامي است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: انقلاب اسلامي ايران همانند شجره طيبه اي است که ميوه هاي ايستادگي 32 ساله آن به صورت عزت ملت، سربلندي سياسي نظام اسلامي، پيشرفتها و نوآوريها در عرصه هاي مختلف علمي و اقتصادي، و کوتاه نيامدن در مقابل قدرتهاي زورگو، تداوم پيدا کرده و اکنون به الگويي براي ملتهاي منطقه تبديل شده است.
ايشان، قضيه هسته اي را يک نمونه از ايستادگي ملت ايران برشمردند و خاطرنشان کردند: در قضيه هسته اي قدرتهاي استکباري تمام توان سياسي، تبليغاتي و اقتصادي خود را به کار گرفتند و تلاش کردند با جنجال آفريني، فشار و تحريم زمينه ساز صرفنظر کردن جمهوري اسلامي ايران از اين موضوع شوند اما اکنون بعد از گذشت 8 سال ايران اسلامي بر همه تلاشها و فشارهاي استکبار فائق آمده و ضمن پيشرفت چشمگير در قضيه هسته اي، نشان داده که در جنگ اراده ها، قويتر از قدرتهاي بزرگ دنيا است.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: جمهوري اسلامي ايران در يک نبرد 32 ساله با قدرتهاي استکباري، نه تنها تسليم نظم ظالمانه جهاني آنها نشده بلکه پيشروي هم کرده و طرف مقابل و در رأس آن امريکا اکنون نسبت به سالهاي گذشته دچار ضعف و شکست نيز شده است.
فرماندهي معظم کل قوا در بخش ديگري از سخنان خود، نيروهاي مسلح را به تقويت روحيه نشاط، کار و تلاش پيگير و آرايش صحيح امکانات توصيه کردند و افزودند: در نيروهاي مسلح حرکت رو به جلو خوبي آغاز شده است که اين حرکت بايد با شتاب و تحرک و نشاط بيشتري ادامه پيدا کند.
ايشان همچنين با تأکيد بر لزوم هم افزايي بيش از پيش، ارتقاي آموزشها، سازماندهي ها، آمادگي رزمي و تجهيزات دفاعي در نيروهاي مسلح خاطرنشان کردند: نيروهاي مسلح در نظام جمهوري اسلامي، حصن و حصار مردم هستند که اين حصن همواره بايد مستحکم باشد.
در اين ديدار سرلشکر بسيجي دکتر فيروزآبادي رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح در گزارشي از تلاشها و اقدامات نيروهاي مسلح در سال گذشته، گفت: ابلاغ طرح جامع نيروها و سازمانها، ارتقاي توان دفاعي و آمادگي رزمي در بخشهاي مختلف از جمله هوا – فضا و دريا، و پيشرفت طرح تحول سپاه از جمله اقدامات انجام گرفته است.
وي تمرکز بر راهکارهاي ابتکاري و خلاقانه، ارتقاي سطح دانش نيروي انساني، ارتقاي سطح فناوري و اطلاعات، تحول در صنايع دفاعي براساس طرح حکمت و تقويت برنامه هاي سازمان بسيج مستضعفين تا پايان برنامه پنجم را از برنامه هاي اصلي نيروهاي مسلح در سال 90 برشمرد.
در پايان اين ديدار نماز جماعت ظهر و عصر به امامت رهبر انقلاب اسلامي اقامه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس