کد خبر 37275
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۲

انديشکده دمکراتيک و انستيتوي سياست مترقي به همراه چند مرکز ديگر ائتلافي با هدف برجسته سازي حقوق بشر و دموکراسي در ايران تشکيل دادند.

به گزارش مشرق، هفته نامه آتلانتيک از شکل گيري يک ائتلاف جديدي براي پرونده سازي و فشار سياسي بر ايران در حوزه حقوق بشر و دموکراسي خبر داد.
اين منبع نوشت: از آنجا که برنامه اتمي ايران همچنان به فعاليت خود ادامه داده و در حال جلو رفتن است؛ آمريکا همچنان به ايران از زاويه مسائل هسته اي نگاه مي کند. اکنون با توجه به التهاب جاري در خاورميانه ائتلافي جديد از فعالان عرصه سياست خارجي در حال شکل گيري است که اين وضعيت را تغيير خواهد داد.
خانه آزادي (Freedom House) و انستيتوي سياست مترقي (Progressive Policy Institute) و انديشکده دمکراتيک به همراه چند انديشکده ديگر و استراتژيست ها و کارشناسان سياست خارجي، ائتلافي به وجود آورده اند که هدف آن برجسته سازي حقوق بشر و دمکراسي در ايران است .

اعضاي اين ائتلاف با دولت هاي خارجي، مقامات اطلاعاتي، دانشگاهيان و فعالان جنبش دمکراتيک ايران تماس خواهند گرفت.

 آنها نتايج گزارشهاي تحقيقاتي را با هدف تغيير در چگونگي نگرش دولت اوباما، و بقيه جهان به ايران، و زير بناي سياست هاي جاريشان، منتشر خواهند کرد.
اين گروه ويژه تحت عنوان "فراتر از تحريم ها: استراتژي بعدي در مورد ايران" فعاليت خواهد کرد و انتخاب اين عنوان نشان مي دهد که اعضاي آن در جستجوي راه هايي غير از پرونده هسته اي براي تحت فشار گذاشتن ايران از طريق ديپلماسي چند جانبه و اظهار نظرهاي علني هستند.
اين ائتلاف تلاشهاي خود را در قالب گزارشات و گزينه هاي استراتژيک به دولت اوباما ارائه خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس