کد خبر 41386
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۴

رئيس مؤسسه ‌آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) نسبت به وجود تفکرات سکولار و ليبرال و ضد روحانيت در بين برخي مسؤولان هشدار داد و گفت: اين تفکر به جز سران فتنه، در برخي افراد ديگر نيز در جامعه مشاهده مي شود.

به گزارش مشرق به نقل از رسا، همايش سياستگذاري فرهنگي در جمهوري اسلامي روز پنج شنبه در سالن همايش موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با سخنراني آيت الله مصباح يزدي رييس اين مؤسسه و عضو مجلس خبرگان رهبري برگزار شد.

اين همايش که به همت موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) قم برگزار شد، آيت الله مصباح يزدي عضو مجلس خبرگان رهبري، با بيان اينکه مهم ترين اصل و ستون فقرات و روح نظام، فرهنگ است به تبيين ويژگي ها و شاخصه هاي سياست گذاران اين عرصه مهم پرداخت و از حوزويان به عنوان اصلي ترين طراحان و سياست گذاران اين عرصه ياد و به نقص حوزه در اين عرصه اذعان کرد.

آيت الله مصباح يزدي با تاکيد بر اينکه عالمان ديني مي توانند عهده دار اين کار شوند، نقش حوزه هاي علميه را در سياست گذاري فرهنگي نظام بسيار برجسته و مهم دانست و تاکيد کرد: دانشمندان حوزه هستند که مي توانند حقيقت اسلام را بشناسند والبته در جنبه هاي ابزاري بايد از متخصصان ديگر هم استفاده شود اما شرط نخست تعيين کنندگان روح اين فعاليت ها تخصص در امور ديني است.

آيت الله مصباح يزدي عامل ديگر در عدم توفيق مطلوب حوزه در سياستگذاري فرهنگي کشور را عدم همکاري ساير نهادها و نداشتن تفکر انقلابي برخي از افراد دانست.

وي تاکيد کرد: حقيقت اين است که مشکلات بيشتر از جوانب ديگر است اگر تنها مشکل اين بود حل آن چندان دشوار نبود و بايد توجه داشت که مشکلات ديگري باعث شده است که حوزه نتواند نقش خود را در سياست گذاري فرهنگي کشور به درستي ايفا کند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم اضافه کرد: براي اينکه يک نهاد در يک کشور بتواند وظيفه خود را به درستي انجام دهد همه اقشار و نهادها بايد با توجه به ارتباط ارگاني که با هم دارند هماهنگ باشند مثل اعضا و جوارح بدن انسان.

وي ياد آور شد: براي اينکه نهادهاي مختلف در يک جامعه بتوانند کار خود را به درستي انجام بدهند بايد نوعي هماهنگي و تاثير و تاثر متقابل و وحدت هدف و برنامه کلي وجود داشته باشد چرا که اگر بين نهادها تعارض وجود داشته باشد پيداست که کار به جايي نخواهد رسيد و متاسفانه اين مسأله کم و بيش وجود داشته و هنوز هم وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: وجود تفکرات سکولار، ليبرال و ضدروحانيت از ابتداي انقلاب بين برخي مسؤولان، عدم هماهنگي برخي نهادها با روحانيت و کمبودهاي علمي،بينشي،سياسي، اجتماعي و اخلاقي بين جامعه روحانيت از جمله مشکلاتي است که باعث شد حوزه هاي علميه نتوانند نقش خود را در سياستگذاري فرهنگي بخوبي ايفا کنند.
وي گفت: بيگانگان که نتوانستند شاه مخلوع را درايران نگاه دارند از همان ابتدا، سياست خود را در جهت براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي از درون گذاشته و بر روي افرادي که با روحانيت مشکل داشتند، کار و در سال 88 آنرا اجرايي کردند.
آيت الله مصباح يزدي افزود: تفکرات سکولار و ضدروحانيت فقط در سران فتنه وجود ندارد، بلکه اين تفکر در برخي افراد ديگر نيز در جامعه مشاهده مي شود.
استاد برجسته حوزه علميه قم در پايان ابراز اميدواري کرد: با توجه به فرمايش هاي و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامي، روحانيت، بينشهاي علمي، سياسي و اخلاقي را تقويت کرده و با مرتفع کردن مشکلات،نقش حوزه هاي علميه را در سياستگذاري فرهنگي کشور بيشتر از گذشته تبيين و تعيين کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس