شبکه المنار ما را دعوت کرده بود و ما هم به شرطي اين دعوت را پذيرفتيم که به زيارت سيدحسن نصرالله مشرف شويم و الحمدلله موفق به ديدار ايشان شديم. در اين ديدار نکته‌هاي جالبي از ايشان شنيديم. ايشان مي‌گفتند 11 قسمت اول سريال را در يک روز به همراه خانواده ديده

به گزارش مشرق، در قسمتي از گفتگوي وطن امروز با فرج الله سلحشور آمده است: شبکه المنار ما را دعوت کرده بود و ما هم به شرطي اين دعوت را پذيرفتيم که به زيارت سيدحسن نصرالله مشرف شويم و الحمدلله موفق به ديدار ايشان شديم. در اين ديدار نکته‌هاي جالبي از ايشان شنيديم. ايشان مي‌گفتند 11 قسمت اول سريال را در يک روز به همراه خانواده ديده‌اند و تا سريال تمام نشد، حتي غذا هم نخورده‌اند يا مي‌گفتند در برخي از صحنه‌هاي فيلم مثل شفا يافتن زليخا آنچنان خودم، همسر و فرزندانم تحت تاثير قرار گرفتيم که مي‌ترسيدم همسرم از گريه بميرد.
ايشان مي‌گفتند در اين 27 سالي که به ايران مي‌آيم همواره خدمت عرفا و بزرگان مي‌رسم تا دست خالي به لبنان بازنگردم اما تاثير سريال يوسف(ع) از اين 27 سال بر من بيشتر بود. مي‌فرمودند يکي از مهم‌ترين کارهاي اين سريال اين بود که خباثت اجداد بني‌اسرائيل را خوب نشان داد.
شايد جاهاي ديگر دنيا اين خباثت را خوب نفهمند اما ما لبناني‌ها و فلسطيني‌ها اين خباثت را خوب مي‌فهميم.
نکته ديگري که سيدحسن نصرالله اشاره کردند اين بود که سخنراني‌ها و منبرهايم به اندازه برد شبکه المنار مخاطب دارد. با اين همه وقت سخنراني خودم را به پخش سريال حضرت يوسف(ع) دادم و گفتم سخنراني مرا بعد از سريال پخش کنيد.

آيا ناگفته‌اي از ديدار با رهبري داريد؟
من در ديدار با رهبري چند خواهش از مسؤولان تلويزيون کردم از جمله اعلام بودجه‌اي بود که براي اين سريال مصرف شد. مقام معظم رهبري هم همانجا به مسؤولان فرمودند اين کار را انجام دهند ولي متاسفانه مسؤولان هنوز اين کار را انجام نداده‌اند. خواهش کردم اين بودجه را اعلام کنند چرا که خيلي‌ها به ما تهمت مي‌زنند که سلحشور 12 ميليارد، 14 ميليارد، 20 ميليارد و 70 ميليارد هزينه کرده است. بنده الان زير سوال هستم، چرا بودجه 7 ميلياردي اين سريال را اعلام نمي‌کنيد تا من زير سوال نباشم؟

ساخت سريال حضرت موسي(ع) پس از ديدار شما با رهبري کليد خورد؟
ايشان 12-10 سال قبل فرمودند اين سريال را بسازم. بنده مي‌خواستم بعد از اصحاب کهف، سريال موسي(ع) را بسازم اما برخي دوستان و مسؤولان تلويزيون نگذاشتند و فرمان مقام معظم رهبري زمين ماند. مقام معظم رهبري 12-10 سال پيش در حضور مسؤولان صداوسيما، آقاي لاريجاني، آقاي پورنجاتي و... فرمودند گروه ما سريال حضرت موسي را بسازد. اما چندوقت بعد از آن ديدار اين سريال را از من گرفتند و به کس ديگري دادند و او هم نتوانست بسازد و اين سريال زمين ماند. بعد از اين 12-10 سال دوباره مقام معظم رهبري به مسؤولان صداوسيما فرمودند که اين سريال را بسازيد. اين سريال را به خاطر علاقه‌اي که به صداوسيما دارم نمي‌سازم چون برخورد صداوسيما با من اصلا برخورد درستي نبود، آنچه را که ان‌شاءالله خواهم ساخت به خاطر دستوري است که ولي‌امر به من داده‌اند.

بهترين سکانس سريال يوسف پيامبر (ع)از نظر شما چه بود؟
به چند سکانس خيلي علاقه دارم، از جمله ديدار حضرت يوسف با حضرت يعقوب، ديدار حضرت يوسف با برادرها، شفا يافتن زليخا، ايمان آوردن فرمانرواي مصر، توحيد آوردن مردم در زندان، صحنه‌هايي که زليخا متحول مي‌شود و... .

از بين اين سکانس‌ها کدام‌يک را انتخاب مي‌کنيد؟
شفا يافتن زليخا را به عنوان بهترين سکانس انتخاب مي‌کنم.

کدام ديالوگ را بهترين ديالوگ انتخاب مي‌کنيد؟
نمي‌توانم بگويم. چون همه آيات قرآن زيباست. همه آيات قرآن در اين سريال زيبا بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس