کد خبر 4729
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۱

با تغيير ناگهاني ميرباقري، معاون پيشين سيما و جايگزيني او با علي دارابي که يار غار و رفيق ديرين ضرغامي به شمار مي رود، روند تغييرات در سازمان صدا و سيما کليد خورد.

به گزارش مشرق به نقل از عصر ايران،با نزديک شدن به آخرين هفته هاي سالگرد تمديد حکم رئيس سازمان که در آن رهبر معظم انقلاب به صورت صريح خواهان مشاهده "نشانه هاي تحول" در عملکرد رسانه ملي در اولين سال دوره جديد مسئوليت رئيس سازمان صدا و سيما شده بودند، به نظر مي رسد مهندس ضرغامي با اطمينان از ظهور "نشانه هاي تحول" درصدد تعيين اعضاي تيم کاري خود در دوره دوم مسئوليتش برآمده است.
وجود برخي اختلاف سليقه ها بين ضرغامي و ميرباقري اگرچه اولين تغيير را به نام معاونت سيما ثبت نمود، اما شنيده ها حکايت از آن دارد که در هفته هاي آتي تغييرات مهمي در معاونت ها و برخي شبکه هاي سيما اتفاق خواهد افتاد.
بر اين اساس از حسن تقدس نژاد ،معاون فعلي اداري و مالي سازمان به عنوان قائم مقام رئيس سازمان نام برده مي شود.
همچنين انتصاب محمد سرافراز معاون برون مرزي به عنوان معاون سياسي سازمان از ديگر تغييراتي است که با توجه به تزلزل جايگاه مجيد آخوندي معاون کنوني سياسي سازمان محتمل به نظر مي رسد.
به علاوه پيش بيني مي شود که در صورت انتصاب سرافراز به عنوان معاون سياسي، غلامرضايي معاون فعلي آموزش سازمان به عنوان جانشين او راهي ساختمان معاونت برون مرزي شود.
در اين ميان با توجه به سوابق علمي و آموزشي دکتر ميرباقري، از او به عنوان جانشين غلامرضايي در معاونت آموزش صدا و سيما به عنوان يک گزينه جدي ياد مي شود.
از مهدي رضائيان، رئيس مرکز حراست و رامين ولايتي مدير کل فعلي اداري و مالي معاونت سيما به عنوان گزينه هاي جدي تصاحب جايگاه معاونت اداري و مالي صدا و سيما ياد مي شود.
اگرچه در مورد رضائيان تصدي معاونت استانها و امور مجلس نيز دور از ذهن نبوده و در مورد ولايتي نيز با توجه به شايعات ماه هاي اخير، حضورش در راس يکي از شبکه هاي سيما متصور است.
به جز تغييرات ياد شده که احتمال آن مي رود، بازگشت مجتبي مشيري به شبکه دو سيما به عنوان مدير شبکه و خداحافظي برازش از جمع مديران سيما از موارد مورد انتظاري است که گذشت زمان صحت و سقم آن را نشان خواهد داد.
به نظر مي رسد به جز موارد عنوان شده، ديگر معاونت هاي سازمان از جمله علي عسگري، معاون فني به فعاليت خود در دوره دوم مسئوليت مهندس ضرغامي در سازمان صدا و سيما ادامه خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس