کد خبر 48510
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۲:۲۲

به گزارش مشرق، فاز اول شبکه اجتماعي مؤسسه فرهنگي و اطلاع‌رساني تبيان، با شعار «شبکه اجتماعي تبيان؛ سراي پاک ايرانيان»، طي مراسمي با حضور «فاطمه غفوري» مدير شبکه اجتماعي تبيان، «زهره حسيني» معاونت شبکه اجتماعي تبيان، «محمدرضا واحدي» مدير فني سايت تبيان و جمعي از اصحاب رسانه، در محل سالن کنفرانس مؤسسه تبيان راه‌اندازي شد.

شيوه فعاليت شبکه اجتماعي تبيان همانند ساير شبکه‌ها بوده و تبيان کوشيده است تا به‌گونه‌اي عمل کند تا اعضا بتوانند با استفاده از کاربري آسان اين شبکه به راحتي با آن انس بگيرند. اين شبکه با پايگاه اينترنتي تبيان کاملاً در ارتباط و عضويت هر دو يکسان است. از قابليت‌هاي اين شبکه اجتماعي آن است که اعضاي تبيان بدون نياز به عضويت جديد مي‌توانند در شبکه نيز فعاليت کنند با سهولت محتواي تبيان را به اشتراک بگذارند.

«زهره حسيني» معاونت شبکه اجتماعي تبيان در مراسم راه‌اندازي شبکه اجتماعي تبيان، پتانسيل موجود در پايگاه تبيان و کاربران آن و نيز کمبود فضايي براي به‌اشتراک‌گذاري محتويات و علاقه‌مندي‌هاي کاربران را از عوامل راه‌اندازي اين شبکه ذکر کرد.
وي همچنين به مدل‌هاي غربي موفق شبکه‌‌هاي اجتماعي مجازي غربي اشاره کرد و مهم‌ترين وجه تمايز شبکه اجتماعي تبيان نسبت به آن شبکه‌ها را نگاه بومي و اسلامي تبيان و پاک و امن بودن آن برشمرد.

حسيني با اشاره به اين‌که فاز اول اين شبکه با ايجاد شجره ‌نامه خانوادگي تبيان در آذرماه سال گذشته راه‌اندازي شد، گفت: هدف از اجراي برنامه شجره‌نامه خانوادگي پيوند و ارتباط اعضاي خانواده در محيطي امن و پاک بود که با استقبال کاربران مواجه شد و 14 هزار گره خانوادگي ايجاد شد.
معاون شبکه اجتماعي مؤسسه فرهنگي و اطلاع‌رساني تبيان، با تأکيد بر امنيت و سلامت فضاي اين شبکه اجتماعي نسبت به نمونه‌هاي غربي آن، بيان کرد: شبکه تبيان در واقع جامعه مجازي شبيه‌سازي ‌شده همان زندگي واقعي افراد است و در واقع کوشيده است تا به هويت واقعي افراد بها بدهد؛ اين شبکه به اعضاي خود امکان مي‌دهد تا در محيطي امن، به اتفاق خانواده خود حضور يابند و اين امنيت را به ديگر اعضاي حاضر در اين شبکه تسري دهند.

حسيني با اشاره به شبکه‌هاي اجتماعي موجود در اين طرح عنوان کرد: در شبکه اجتماعي تبيان افراد مي‌توانند با توجه به نوع ارتباطات خود، واقعيت‌هاي جامعه خود را در ريزشبکه‌هايي مانند شبکه‌ خانوادگي، هم‌محلي، هم‌مدرسه‌اي، هم‌مسجدي‌، هم‌دانشگاهي و مانند آن شبکه‌ها شبيه‌سازي ‌کنند.
معاون شبکه اجتماعي مؤسسه فرهنگي و اطلاع‌رساني تبيان با اشاره به برخي ديگر از امتيازات شبکه مجازي تبيان اظهار کرد: گردش محتوايي در شبکه اجتماعي تبيان کم‌نظير است و با محتواي غني سايت تبيان سازگاري دارد و کابر مي‌تواند محتواي مورد نظر خود را از پايگاه تبيان براي ديگران به اشتراک بگذارد.

وي حفظ هويت واقعي افراد در اين شبکه را مهم‌ترين استراتژي شبکه اجتماعي تبيان دانست و افزود: در فاز اول اين شبکه سعي شده است تا افراد شناخته شده و کساني که سال‌ها عضو تبيان بوده‌اند به عضويت درآيند و اين امر خود به حفظ هويت واقعي افراد و تفاوت نداشتن شخصيت حقيقي و مجازي آنان کمک مي‌کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس