کد خبر 5679
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۹

من اخيرا ماجراي کريمي را که با باشگاهش دچار مشکل شد، ديدم .بعضي از اين پرده دري ها براي اينکه ما آبروي يک کسي را بخواهيم ببريم، آنقدر صريح صورت مي گيرد که نتيجه خوبي ندارد

به گزارش مشرق، بيژن نوباوه وطن نماينده مردم تهران و عضو شواري نظارت بر صدا و سيما در مجلس شوراي اسلامي در برنامه شنبه شب ورزش بدون ويرايش راديو گفت وگو درباره برنامه تلويزيوني 90 گفت که هر چند 90 را يکي از بهترين برنامه هاي صداو سيما مي داند ،معتقد است بايد به کاستيهاي آن توجه جدي شود.

شما نود را دنبال مي کنيد چه نظري داريد درباره کليت و روش ساخت اين برنامه تا به امروز؟
اگر بگويم زياد دنبال نمي کنم شايد شما ناراحت بشويد. به دليل ديروقت بودن پخش برنامه، من به طور کامل نمي توانم نود را دنبال کنم. شما مي دانيد من عضو شوراي نظارت بر صداوسيما در مجلس هستم و اين شوراي نظارت بايد حتما برنامه ها را ببيند و نظر بدهد البته نظرات ما از طريق کارشناسانمان در شوراي نظارت منعکس مي شود. در مورد نود موارد مثبتي در آن مي بينيم و مواردي هم هست که ضعف دارد .نگاه من به نود با درنظر گرفتن همه شاخص هاي فرهنگي جامعه است .من برخي پرده دري هايي که به تقليد از برنامه هاي اروپايي در آن صورت مي گيرد را نمي پسندم و معتقدم اگر ما بخواهيم به الگوهاي خودمان برگرديم با توجه به حفظ حيا و حرمت که جز شاخصه هاي اسلامي و مذهبي و بومي ماست اين برنامه بايد در نگاه خودش نسبت به بعضي مسائل تجديد نظر کند و برنامه ساز بايد ضمن رعايت مشخصات فرهنگي کشور ، اصل گويش مساوي را براي طرفين درگير در موضوع برنامه رعايت کند .
نود بخش هايي از واقعيت هاي فوتبال ما را نشان مي دهد که به زعم بعضي ها بهتر است نشان داده نشود. مثلا يک مربي مشهور کنار زمين به يک بازيکن ناسزا مي گويد و نود نشان مي دهد ، فردوسي پور توجيهش اين است که اين واقعيت است و اگر مي خواهيد کنترل کنيد چرا آن مربي را درست نمي کنيد.شما فکر مي کنيد کارکرد يک رسانه چطور بايد تعريف شود؟ آيا بايد صرفا يک آيينه باشد از وضع جامعه و همه مسائل جامعه را نشان دهد؟
اگر در جامعه خطا و مشکلي بروز مي کند و بخواهيم پرده دري کنيم و اگر اين آقا کارش خوب نبوده و کنار زمين ناروا گفته ،بچه من نمي تواند تشخيص بدهد که ناراحتي اش چي بوده يا فضاي بيروني که براي وي ساخته شده و ايشان ناروا گفته چه بوده است. بنابراين اين پرده دري ها اثر مثبت ندارد. اين مسايل ، ادبيات غالب کشور ما نيست وقتي با يک برنامه پر مخاطب مي توانيم مفهوم بزرگي را القا کنيم چرا فحش و ناروا را پخش کنيم.من فکر مي کنم در سياستگذاري يک برنامه موفق يک هدف مناسب و پويا بايد نهفته باشد. اگر صرفا بخواهيم چالش درست کنيم خوب اين چه رسالتي است ؟اين چه ثوابي براي جامعه دارد؟
اين انتقاد درستي است که برخي از برنامه ها به هر وسيله اي دست مي زنند تا مخاطب آنها زياد شود ولي قبول کنيد فردوسي پور خيلي زحمت کشيده و نود واقعا از بسياري از برنامه هايي که توليد مي شود بهتر است .
همه مي دانند عادل بچه زحمت کشي است و فوتبال را مي شناسد .در کارش کارشناس است .ولي بحث برنامه تلويزيوني است. ما بايد به طرف شاخص هايي برويم که مي دانيم قطعا در مردم تأثير فراگيري دارد. ما بايد در برنامه سازي هايمان ، در صحبتهايمان دقت کنيم ،من اخيرا ماجراي کريمي را که با باشگاهش دچار مشکل شد، ديدم .بعضي از اين پرده دري ها براي اينکه ما آبروي يک کسي را بخواهيم ببريم، آنقدر صريح صورت مي گيرد که نتيجه خوبي ندارد. فرض کنيد کار بد صورت گرفت، چه لزومي دارد که ما وارد شويم؟شما فکر مي کنيد تأثيرآن عمل منفي با اين شيوه از بين رفته است ؟ من از خبر خودمان هم که کارمند آن هستم انتقاد مي کنم .بسياري از مسائل را نبايد به آن شکل در بيست و سي و بقيه بخشهاي خبري پخش کند، ورزشکار روحيه اش را از دست مي دهد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس