کد خبر 9720
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۰

در بافته هاي ذهني يکي ديگر از همين اساتيد غربگرا؛ انقلاب اسلامي و به تبع آن جمهوري اسلامي که به تعبير روح خدا حضرت امام روح الله(ره) آمده است تا زمينه ساز ظهور حکومت جهاني حضرت صاحب (عج) باشد" ريز قدرت" معرفي مي شود.

نويسنده وبلاگ "جورچين" در جديدترين مطلب وبلاگش با اشاره به تحصيل در رشته علوم سياسي نوشت: بهانه اين پست بر مي گرده به دو هفته پيشِ زماني که براي گرفتن منابع جديد آزمون کارشناسي ارشد يه سري به دانشکده علوم سياسي دانشگاه تهران زدم.
پس از گرفتن منابع نگاهم به تابلويي خورد که بر روي اون اسامي اساتيد به تفکيک دروسشان و زمان تدريس اونها بر مي گشت؛ در اين بين دانشجويان جديد الورود علم سياست شور و حالي داشتند چراکه سال اول دانشگاهشان بود و خلاصه...
با دقيق تر شدن نگاهم به اسامي اساتيد روي تابلو ليستي از اساتيد که ? سال از انديشه هاي ناب سکولار! آنها يا به صورت حضوري يا از روي کتاب هايشان استفاده کرده بودم رو ديدم.
اما در اين بين نکته که بيش از همه آزارم داد ديدن اسم دو تن از اساتيد جان فدا در راه آرمانهاي ليبرال و سکولاريسم بود- که سال ها است به صورت انحصاري اين دروس را همانند ديگر دوستانشان در دانشگاه تهران و بقيه دانشگاه ها ي مهم درس مي دهند-؛ يکي از اون ها اصول روابط بين الملل تدريس مي کرد و مي کنه و ديگري که در کارنامه پر افتخارش همواره حمايت از رضا خان قلدر و انگليسي ديده مي شود درس انقلاب اسلامي رو استادي مي کنه!
به هر تقدير با اين اتقاق براي چند لحظه اي ياد دوران تحصيلم افتادم که در همون ابتدا سال در يکي از کتب درسي ام- که البته هنوز جز منابع مهم رشته علوم سياسي است- «سياستي که قرار عين ديانت ما باشه» بهم اينگونه تفيم شد" سياست يعني دانستن اينکه چه کسي ميبرد؟ چه مي برد؟ چه موقع مي برد؟ چگونه مي برد و چرا مي برد..."
و يا در بافته هاي ذهني يکي ديگر از همين اساتيد غربگرا؛ انقلاب اسلامي و به تبع آن جمهوري اسلامي که به تعبير روح خدا حضرت امام روح الله(ره) آمده است تا زمينه ساز ظهور حکومت جهاني حضرت صاحب (عج) باشد" ريز قدرت" معرفي مي شود.
اين نمونه ها تنها نماينگر بخش کوچکي از وخامت حال و روز علوم انساني و برخي اساتيدش از گذشته تاکنون در کشورمان بوده و هست و اگر نبود مطالبه گري چند ساله رهبر عزيز انقلاب درباره لزوم علوم انساني با مختصات اسلامي و بومي آن و تا حدودي تلاش دولت دهم در اين زمينه خدا مي دانست وضعيت چه مي شد و به کجا مي رفتيم؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس