مدیرعامل سازمان صنایع هوایی گفت: ایران به فناوری طراحی و ساخت ارابه فرود هواپیما دست پیدا کرده است.

به گزارش مشرق منوچهر منطقی در نشست خبری افزود: طراحی و ساخت ارابه فرود هواپیما به پایان رسیده و آزمایش های نهایی آن انجام شده است که این طرح در آینده ‌ای نزدیک رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه ارابه فرود یکی از حساس ترین و دقیق ترین اجزای هواپیماست که فناوری پیچیده ای دارد، گفت: این ارابه فرود برای یک نوع هواپیما طراحی و ساخته شده و مرکزی که به این منظور ایجاد شد از این پس برای همه هواپیماهایی که در داخل طراحی و ساخته می شوند طراحی و ساخت ارابه جدید فرود را در دستورکار دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی با اشاره به اینکه آذر امسال نمایشگاه هوایی در کیش برپا می شود، افزود: در این نمایشگاه از دو محصول ساخت داخل رونمایی می کنیم که یکی از آنها ارابه فرود هواپیماست.

منطقی گفت: در بخش هوایی برنامه ریزی منسجمی انجام شد و تا پایان سال هر ماه شاهد افتتاح یک مرکز هوانوردی و یا بهره برداری از یک محصول جدید خواهیم بود و در این باره نمایشگاه هوافضایی 19 تا 21 مهر در مجموعه نمایشگاه هوایی سازمان صنایع هوایی برگزار می شود که شرکت های دانش بنیانی که در طول سال ایجاد شده اند در این نمایشگاه حضور فعال خواهند داشت.

بهره برداری از مرکز هوانوردی عمومی ارومیه؛ فردا

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی گفت: مرکز هوانوردی عمومی ارومیه فردا افتتاح می شود.
منطقی افزود: این طرح در جهت توسعه هوانوردی و اجرای قرارداد با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ایجاد 15 مرکز هوانوردی عمومی در کشور است.
وی با بیان اینکه در صنعت هوایی سه بخش هوانوردی عمومی، هواپیمایی تجاری و هواپیمایی نظامی فعال هستند گفت : بیشترین تعداد هواپیماهای فعال در هوانوردی عمومی هستند که ظرفیت حمل دو تا 19 مسافر را دارند.

منطقی افزود: بر اساس قرارداد منعقد شده با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، مرکز هوانوردی ارومیه پنجمین مرکز هوانوردی عمومی است که در کشور به بهره برداری می رسد و در ماه های آینده مراکز هوانوردی عمومی در زرقان فارس، گرگان ، شاهرود و اهواز افتتاح می شود و تا 22 بهمن امسال همه 15 مرکز هوانوردی عمومی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی گفت: اگرچه ما بیشتر از فرودگاه هایی که استفاده نمی شود یا کمتر مورد استفاده قرار می گیرد استفاده می کنیم اما در مرکز هوانوردی ارومیه از فرودگاه اصلی ارومیه استفاده می کنیم و شرکتی دانش بنیان با دو هواپیما کار خود را در آنجا آغاز می کند که با توجه به حجم کارها می تواند تعداد هواپیماهای خود را افزایش دهد.

منطقی افزود: هواپیماهایی که در بحث آموزش در مراکز هوانوردی عمومی مورد استفاده قرار می گیرد دو نفره است اما هواپیماهای چهار نفره و شش نفره نیز می تواند در این حوزه مورد استفاده قرار گیرد که هواپیمای چهار نفره هم اکنون در داخل تولید می شود و هواپیمای شش نفره نیز تا اوایل سال آینده در داخل تولید خواهد شد و در اختیار مراکز هوانوردی عمومی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه مراکز هوانوردی عمومی در بخش خصوصی ایجاد می شود گفت: آموزش خلبانی در مراکز هوانوردی عمومی نیز در بخش خصوصی انجام می شود و ما نقش هماهنگ کننده داریم زیرا اگر هوانوردی عمومی توسعه یابد و علاقه مندان بیشتری به این بخش وارد شوند و دانش فنی هوانوردی داشته باشند می توانند طرح های آینده را که اساسی تر است به طور کامل اجرا کنند.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی افزود: ایجاد مرکز هوانوردی عمومی با سرمایه گذاری 2 تا 4 میلیارد تومان قابل اجراست و مرکز هوانوردی عمومی ارومیه نیز با سرمایه گذاری 3 میلیارد تومان ایجاد شده است.

منطقی اضافه کرد: در کشور 50 فرودگاه آسفالته استاندارد وجود دارد که از این تعداد دو فرودگاه اقتصادی و 600 فرودگاه دیگر نیز آسفالته یا خاکی است و کاری که ما می کنیم این است که از همه فرودگاه هایی که در کشور وجود دارند و از آن استفاده نمی شود یا کمتر استفاده می شود به عنوان کانونی برای کار آموزش و اقتصادی شود و کار ارتباطات سطح استان ها را وسیع تر کند.

وی گفت: نمونه بارز کار اقتصادی در این گونه فرودگاه ها، تاکسی های هوایی است که در آن هواپیماهای 4 تا 6 نفره به کار گرفته می شود.

منطقی با بیان اینکه خدمات تاکسی هوایی از هم اکنون قابل اجرایی شدن است افزود: این خدمات بخش خصوصی آماده کار می تواند از امکانات زیرساختی و هواپیماهای موجود استفاده کند.

وی گفت: در این باره دو بخش فعالیت های خود را آغاز کرده اند و ما نیز به آنها کمک های فنی و زیرساختی ارائه می کنیم که امیدواریم تا پایان سال دو مجموعه فعالیت خود را در خدمات تاکسی هوایی ارائه کنند.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی همچنین گفت : شرکتی دانش بنیان ایجاد کردیم که سهامداران آن اتحادیه هوا - فضایی ، سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان صنایع هوایی هستند که راهبری کار در آن با شرکت دانش بنیان است و همه کسانی که در استانداردهای پروازی ،  ساخت، تولید، آموزش و برنامه ریزی فعال هستند با مشارکت هم فعالیت خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
    0 0
    اگه تازه به فناوری ارابه های فرود هواپیما رسیدیم پس چطور 1-2 دهه پیش از این خود هواپیما رو مثل آذرخش و صاعقه رو می ساختیم؟جل الخالق!!!
  • alireza ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
    0 0
    من این خبر رو چند سال پیش خونده بودم که ما موفق به ساخت ارابه فرود شدیم.حالا این چیه دیگه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس