موسسه ای که در زمینه آموزش براندازی خاموش فعال است، به تازگی دست به انتشار جزوه ای آموزشی به منظور براندازی جمهوری اسلامی در شرایط انتخابات مجلس سال جاری نموده است.

به گزارش مشرق، موسسه ای که در زمینه آموزش مبارزات بدون خشونت (براندازی خاموش) فعال است، به تازگی دست به انتشار جزوه ای آموزشی به منظور براندازی جمهوری اسلامی در شرایط انتخابات مجلس سال جاری نموده و در این جزوه سعی دارد به این پرسش پاسخ دهد که چگونه می توان انتخابات را تبدیل به کارزاری علیه حکومت کرد؟
این موسسه بنا به اعتراف خود، قصد دارد با فعال سازی ظرفیت های جامعه مدنی و آموزش مبارزه بدون خشونت در ایران، از انتخابات مجلس در اسفندماه سال 1390 به عنوان فرصتی مناسب برای براندازی جمهوری اسلامی بهره ببرد. چراکه طبق یکی از اساسی ترین آموزه های این موسسه، در بسیاری از حکومت ها، معترضین صرفا در  زمان  انتخابات  موفق  به  تغيير و براندازی  نظام ها  شده  اند.

در این جزوه آموزشی آمده است: با اشاره به تجربه کشورهایی که تاکنون موفق شده اند در شرایط انتخاباتی، حکومتهای خود را پایین کشیده یا آنها را وادار به تسلیم کنند، این جزوه می کوشد تا نشان دهد که حکومتها در مقابل انتخابات منفعل و ناتوانند.

همچنین موسسه مذکور در توضیحات این جزوه آموزشی آورده است: این موسسه با توجه به حساسیت های انتخابات اسفند ماه نمایندگان مجلس، به این سوال عمومی پاسخ می دهد که چگونه می توان انتخابات را تبدیل به کارزاری علیه حکومت کرد.
این موسسه در جزوه آموزشی خود، "برخی  روشهای  پيشنهادی  در  مقطع  انتخابات" را اینگونه بر می شمرد:

·         طرح معضلات، آسیب ها، و بی عدالتیهای اجتماعی، در جامعه

·         حضور در جلسات و ستادهای انتخاباتی و تبدیل آنها به محلی برای زیرسوال بردن نظام انتخاباتی

·         استفاده از روش های نمادین برای نشان دادن اعتراض به انتخابات، مانند : نصب پوستر، دیوار نویسی ، تجمع و راه پیمایی

·         استفاده از همه ابزارها مانند طنز و شعر و کلیپ و... برای تمسخر انتخابات و ترویج مسوولیتهای شهروندی از طریق پخش دفترچه، جزوه و سی دی و ...

·         باید دائمی، پیوسته و با روش‌های جدید و جذاب، مخاطبان بیشتری را نشانه گیری کرده و اقشار بیشتری را در گستره خود گنجاند.

·         فراموش نکنید: بسياری از  فعاليتها  آثار  و  نتایج  خود  را  در  بلند  مدت  نشان  می  دهند .

در این جزوه همچنین تاکید می شود که:

در مقطع  انتخابات، چه  زمانی  برای  اقدام  دسته  جمعی عليه  حکومت  مناسب  است؟

پاسخ:

1. وقتيکه  بصورت  نمادین  نامزدی  را  کاندید  کرده  و  برای  او  تبليغ  می  شود،  اما  کاندیداتوری او  از  طرف  حکومت  رد صلاحیت  می  شود .

2. وقتيکه  شروطی از  قبل  به  عنوان  پيش  شرط  حضور  در  انتخابات  مطرح  شده اما از  سوی  حکومت  پذیرفته  نمی  شود .
3. وقتيکه  نشانه  های  تقلبی  گسترده  وجود  دارد  یا  تقلبی  قابل  توجه  صورت  گرفته  است .

موسسه مذکور در پایان نتایج این برنامه ریزی و  استراتژی  ها  ی خود را اینگونه توصیف می کند: حکومت  برای  انجام  تغييرات  بيشتر  تحت  فشار  قرار  گرفته  و  اختلافات  و  بحران  های  آن شدیدتر  می  شود  و  توازن  قوا  به  نفع  شما  تغيير  می  کند .

و در آخر می افزاید: انتخابات فرصتی برای تغییر است. این فرصت را از دست ندهیم.

معرفی این موسسه

موسسه citizens friend خود را اینگونه معرفی می کند: در چند دهه اخیر، مردم ایران نیز رفته رفته با مبارزات مدنی مسالمت آمیز بیش از پیش آشنا شده و توانسته اند گام‌های موثری در مسیر دستیابی به خواست خود که استقرار دموکراسی است، بردارند. با این حال این پرسش همواره مطرح است که آیا ما ایرانیان، توانسته ایم از تمامی پتانسیل‌های مدنی مسالمت آمیز استفاده کنیم؟ آیا این تلاش‌ها کافیست؟ با تاکید بر این رویکرد است که موسسه ما می کوشد تا با طراحی و اجرای شیوه های ابتکاری آگاهی بخش و جذاب برای گذار به یک جامعه مدنی بشتابد.

در میان جمع ما روزنامه نگاران، فعالین حقوق بشر و فعالین مدنی و سیاسی وجود دارند که بر اساس تخصص و نوع پروژه هایی که در دست است، همکاری هایی لازم را با این موسسه خواهند داشت.

این موسسه، یک نهاد غیر دولتی و غیر انتفاعی است! کشورهای هدف این موسسه ابتدا ایران و سپس خاورمیانه است.

موسسه مذکور اهداف این پروژه را اینگونه توصیف می کند:

الف- ترویج، آموزش و گسترش شناخت روش‌های بدون خشونت و مدنی برای گذار به دموکراسی (تغییر حکومت) با ایجاد یک سیستم آموزشی مستمر و دایم و با روشهایی جدید و جذاب

ب- توانمند سازی شهروندان ایرانی برای عبور از سانسور

ج- آموزش و گسترش شناخت اعلامیه جهانی حقوق بشر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • فرهاد ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    0 0
    اسم موسسه محرمانه است؟
  • مجتبی از تنکابن ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    0 0
    «مرگ بر سران فتنه سبز ؛ مرگ بر خاتمی منافق»
  • مهدی ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    0 0
    مرگ بر منافقین از اون ورژن قدیمیاش گرفته تا این جدیداش
  • مهدی ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    0 0
    مرگ بر منافقین
  • م.منتظر ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    0 0
    امام خمینی:((نگران نباشید این حکومت به دست امام زمان میرسد)) ولو کره الکافرون
  • م.منتظر ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    برای شما متأسفم که سخن صریح امام راحل برای سایت شما قابل انتشار نیست!!!!!!!!
  • سرباز گمنام ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    بنام خدا با سلام 1- افراط و تفریط در اسلام مردود است،خیر الامور اوسطهی 2- اصل ولایت فقیه در طول اصل امامت است و نه به موازات آن و لذا با ظهور امام عصر(عج) فقها و فقیه تحت ولایت امام عصر(عج)خدمت خواهند کرد کمااینکه ولی فقیه در عصر غیبت نیز غیر مستقیم تحت ولایت ولایت و توجهات امام عصر(عج)و تا زمانی که در بر طریق عدالت و قانون شرعیت حرکت می کند از این ولایت بهره مند است.توصیه اکید دارم کتاب " ولایت فقیه" حضرت امام خمینی(ره)موشکافانه مطالعه شود تا مبانی اصل ولایت فقیه و ضرورت این ولایت در عصر غیبت تبین شود و نه در عصر ظهور و حکومت امام عصر(عج). 3-مراقب باشیم با تفریط در پذیرش اصل ولایت فقیه، امامت امام معصوم(ع) و ولایت امام عصر (عج)را زیر سئوال نبریم کما اینکه ارادتمندان حضرت ابوالفضل(ع) در برخی مداحی ها بگونه ای رفتار می کنند کانه مقام آن حضرت برتر از امام معصوم (ع) بوده است!حال آنکه آقا قمر بنی هاشم ولایتش تحت ذیل ولایت امام معصوم(ع)است. 4-سعی نکنیم مخالفان خود را با بهتان و تهمت به چالش بکشانیم چرا که این رویه شاید در کوتاه مدت برای اهداف سیاسی و انتخاباتی جواب بدهد اما در بلند مدت سبب بی آبرویی ما و دچار شدن ما به این رذیله اخلاقی توسط رقیب خواهیم بود.خدا می فرماید: قل هاتوا برهانکم" و نفرموده که قل هارتو بهتانکم! صرف شنیدن و یا حضور در جمعی که سخنران آن هم عقیده و هم فکر ما نیست ، مجوز تهمت و افتراء به دیگران نمی تواند باشد که اگر چنین باشد باید بسیاری بزرگان نظام را منحرف نامید چرا که خود متولی برگزاری جلسات آزاد اندیشی در مواجه با طرح دیدگاهها و عقاید مخالف و حتی منحرف بوده اند و بویژه در مواجه با گروههای ضد انقلاب و حتی تکفیریها و وهابیت!
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    وقتی آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه بقیه شون جای خود داره ما با ولایت هستیم تا پرچم به دست صاحبش برسه
  • م.منتظر ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    سلام من یک عذرخواهی به سایت شما بدهکارم به دلیل پیام دومم که در بالا قید شده .دلیلش این بود که دیدم زمان زیادی گذشت و پیام اولم از امام راحل قید نشد.پیروز باشید.
  • ولایت ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    زهی خیال باطل . تا بسیجی وبچه حزب اللهی وشیرپاک خورده توی این مملکت وجود داره هیچ غلطی نمیتونن بکنن.تا آخر پشت سر ولایت فقیه ایستاده ایم.......
  • مجتبی از تنکابن ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    یاعلی برادر؛ دمت گرم. هرگز رهبر را تنها نخواهیم گذاشت.
  • Dollie ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    YMMD with that asnewr! TX
  • ميلاد از كرمانشاه ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
    0 0
    خداوندا نابينايان را بصيرتي فرما تاواقعيات وحقايق راببينند/عزيزان حق رانميشود ازبين برد. و حق در نهايت به حقدار خواهد رسيد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس