وقتی با خودروی دولتی به مأموریتی می‌رفت، اگر به هنگام گذر از شهری برای کاری شخصی مثلا مراجعه به پزشک یا خرید وسیله‌ای وارد شهر می‌شد، کیلومتر خودرو را یادداشت می‌کرد تا هزینه بنزین را حساب و پرداخت کند. این موضوع، دقت و وسواس او را نسبت به بیت المال نشان می‌داد...

به گزارش مشرق به نقل از تابناک، جهادگر شهید مهندس صدرالله فنی از مجاهدان مومن و جوانان متعهد و مخلصی بود که از آغاز نهضت اسلامی در گروه‌های مبارز و در خط امام خمینی(ره) فعال بود و تا شهادت، لحظه‌ای از فداکار ی غافل نشد.
مروری بر برخی از فعالیت های او در عمر با برکتش آموختنی است؛ پس با هم از او چگونه بودن را می‌آموزیم.
 
******
سوره‌های کوچک قرآن و اشعار کودکانه را برای فرزندانمان می‌خواند و ضبط می‌کرد و وقتی بچه‌ها احساس دلتنگی می‌کردند، آنها را برایشان می‌گذاشتم و آنها با صدای پدر آرام می‌شدند.
هر گاه صدرالله در منزل بود و سیمای جمهوری اسلامی ایران  تصویر مبارک امام خمینی (ره) را نشان می‌داد و یا سخنرانی آن رهبر عزیز را پخش می‌کرد، با شور و شعف خاصی صدایم می‌کرد و می‌گفت: کار‌ها را بگذار و بدو بیا. امام را ببین.
راوی: همسر شهید
 

 
مهندس صدرالله فنی مالک اشتر امام خمینی بود که از سال 1353 در دانشگاه شیراز مبارزات خود با رژیم پهلوی را آغاز کرد و واسطه نیروهای انقلابی دانشگاه و روحانیت مبارز بهبهان بود.
راوی: سردار رحیم صفوی
 

 
روزی که در سپاه شوش بودم، وقت ناهار گذشته بود و از جلوی تدارکات می‌گذشتم که دیدم صدرالله، یکی ازکیسه‌های نان خشک محلی را که به صورت کمک‌های مردمی برای ما فرستاده بودند، باز کرده و خیلی ساده و بی پیرایه نان خشک می‌خورد و ظرف آبی هم در کنار خود داشت که گاهی جرعه‌ای از آن می‌نوشید. از دیدن این صحنه شرمنده شدم و تحت تأثیر قرار گرفتم و با شرمندگی پرسیدم: برادر فنی! غذا داریم. بفرمایید تا بچه‌ها بیاورند. با ادب و تواضع پاسخ داد: ممنون. دعا کن که خدا به خاطر همین مقدار نان خشک از من بگذرد، چون کاری برای اسلام انجام نداده ام.
راوی:احمد خنیفر
 
من برادرم شهید صدرالله فنی را مدتها بود که می‌شناختم، ولی بیشترین نزدیک ما زمانی بود که او در مسایل اطلاعاتی و برون مرزی دفاع مقدس مشغول شد. او بسیار بااستعداد و توانمند و در عین حال بی ادعا و مخلص بود.
با وجود آنکه در شرایط بسیار سخت، ماه ها در خاک عراق بود و شناسایی می‌کرد، هیچگاه اسیر نشد.
راوی: دکتر محسن رضایی
 

 
وقتی با خودروی دولتی به مأموریتی می‌رفت، اگر به هنگام گذر کردن از شهری برای کاری شخصی مثلا مراجعه به پزشک یا خرید وسیله‌ای وارد شهر می‌شد، کیلومتر خودرو را یادداشت می‌کرد تا هزینه بنزین را حساب و پرداخت کند. این موضوع، دقت و وسواس او را نسبت به بیت المال نشان می‌داد.
راوی: احمد فروزنده
 

اوج درایت و فداکاری صدرالله در زمانی دیدیم که فرماندهی قرارگاه سپاه شانزدهم رمضان که مسئولیت سازماندهی مردم جنوب عراق را بر عهده داشت، دیدیم که مدت های طولانی در درون کشور عراق و در قلب خاک دشمن به کار شناسایی و مدیریت مجاهدین عراقی مشغول بود و ثمرات بسیاری داشت و توانست ضربات مهلکی بر پیکره ارتش بعث عراق وارد کند.
راوی: دکتر علی شمخانی
 

 
صدرالله در یکی از مأموریت های خود، شش ماه در خاک عراق و در میان مردم آنجا مشغول تبلیغ و سازماندهی و آموزش و مسلح کردن مردم بود و عملیات های بسیاری از جمله ترور وابستگان رژیم بعث عراق گرفته تا عملیات های نظامی را انجام داد. یکی از کارهای او، شناسایی خلبان هایی بود که شهرهای ایران را بمباران می‌کردند. او توانست با کمک مجاهدین عراقی، آنان را شناسایی و با طراحی دقیقی آنها را ترور کرده و به سزای رفتار زشت خود برساند.
صدرالله توانست در عملیات بدر، ترکیبی از نیروهای رزمنده ایرانی و مبارزین عراقی را به درون خاک عراق ببرد و از پشت به نیروهای ارتش بعث حمله کند و تلفات فراوانی از آنها بگیرد.
کردها به صدرالله، «کاک مصطفی خیبری» و عرب ها به او «ابوفاطمه» می‌گفتند.
راوی: محمد  فروزنده
جهادگر شهید مهندس صدرالله فنی در وصیتنامه اش نوشته است:
 
سپاس خدای رحمان و رحیم را به جای می‌آورم که به من لطف نمود تا در کنار رزمندگان اسلام باشم.
 
تولد: بهبهان ـ 1334
شهادت: 4 دی 1366
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
    1 0
    جزاکم الله خیراا احسنت به شما که یادونام شهداروزنده نگه میدارید توسایتای خودی ونخودی تادلت بخوادخبر ازفلان یازیگروبازیکن هست وکف وسوت وهوراولی یادشهدا........!انگارکه نه انگارشهداولی نعمتان ماهستند درودوسلام خداوامام شهداوشهدابه تک به تک دستندرکاران سایت مشرق
  • قاسم ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    1 0
    یادش گرامی باد
  • عباس ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    0 0
    ازخدا میخوایم مارادر مسیراین عزیزان و از شهیدانش قرار بده انشاالله
  • مجتبی « تنکابن » ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    1 0
    رفیقان می روند نوبت به نوبت؛ خوشا روزی که نوبت بر من آید. یازهرا
  • مجتبی « تنکابن » ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    1 0
    یکی از دلائلی که بنده سایت ارزشی مشرق را انتخاب نمودم؛ همین توجّه سایت به شهدا و انعکاس اخبار و تصاویر شهداست. در واقع فضای مشرق با اخبار و تصاویر شهدا معنوی و رنگ و بوی آسمانی یافته است. «اللّهُم الرّزُقنا تُوفیقَ الشّهادَت فِی سَبیلکَ» یازهرا
  • حبيب ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    1 0
    خداوند صدرالله را قرين رحمت بي انتهاي خودش كند كه چقدر اين عزيزان براي اين خاك و مرز و بوم تلاش كردند تا ما بتوانيم در اسايش زندگي كنيم خونشان بر ما حلال باد
  • امیر ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    1 0
    دوست دارم عمو صدراله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس