بهرام قاسمی نمایه

سفیر ایران در فرانسه: بی‌شک روابط ایران و فرانسه می‌تواند در پرتو تلاش مشترک و اراده‌ای دو سویه شاهد گسترش تمامی همکاری‌ها و در همه حوزه‌های متصور و ممکن باشد.

به گزارش مشرق، بهرام قاسمی روز سه شنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: با انتصاب ژان کاستکس نخست وزیر جدید جمهوری فرانسه و انتخاب کابینه جدید، امروز در نخستین ساعات بامداد طی نامه‌ای انتصاب وی را به مقام نخست وزیری جمهوری فرانسه را تبریک گفتم و برای وی و هیات دولت جدید آرزوی موفقیت کردم.

بیشتر بخوانید:

بهرام قاسمی: ایران ۴۰ سال متحمل تحریم‌های مغایر با موازین انسانی است

نظر بهرام قاسمی درباره تماس‌ها و گفتگوهای روسای جمهور ایران و فرانسه

وی تاکید کرد: در نامه‌های جداگانه‌ای به سایر وزیران کابینه جدید ضمن تبریک به آنها، همکاری‌های دیرپای چند صد ساله ایران و فرانسه در طول ادوار طولانی گذشته را به عنوان پشتوانه‌های مهمی از تجارب و چگونگی همکاری‌ها و مراودات علمی و فرهنگی و اقتصادی فی مابین برشمردم.

قاسمی افزود: در این نامه‌ها به معضلات و مشکلات جهانِ در حال گذار کنونی و بخصوص تهدید صلح و امنیت بین المللی و افراط گرایی و تروریسم، آثار مخرب اقتصادی همه گیری کووید- ۱۹ و تاثیر غیرقابل باور آن در عرصه اقتصاد جهان، بر ضرورت همکاری‌های سازنده در جهت تغییر وضعیت موجود و تلاش برای دنیایی با هدف خروج از یکجانبه گرایی و تحکیم چند صدایی و چند جانبه گرایی و حصول استقلال و صلح و امنیت جهانی در پرتو اصلاح برخی از روزهای نامطلوب برجای مانده از گذشته که جهان و جهانیان را به سهولت در معرض سخت ترین بحران های غیرقابل تحمل و باور قرار می‌دهد، تاکید کردم.

 وی در این توئیت تصریح کرد: بی شک روابط ایران و فرانسه که از تاریخی طولانی برخوردار است می‌تواند در پرتو تلاش مشترک و اراده‌ای دوسویه شاهد گسترش تمامی همکاری‌ها و در همه حوزه‌های متصور و ممکن باشد.

سفیر ایران در فرانسه اضافه کرد: همچنین در پایان دوران کاری ادوارد فیلیپ نخست وزیر پیشین فرانسه که جایگاه خود را به ژان کاستکس داد از تمامی همکاری های وی در طول دوران نخست وزیری قدردانی کرده و ضمن تبریک سمت جدید که با انتخاب مردم به عنوان شهردار شهری مهم (لو آور) انتخاب شده، برایشان آروزی موفقیت کردم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    0 0
    آفرین. به صادرات ایدز به ایران وآلوده کردن مردم ایران هم اشاره می کردی، قبل از خواستار همکاری های جدید! شدن. عملکردشون در قبال برجام رو هم به باباشون بخشیدیم.
  • احمد IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    30 2
    از آقای قاسمی بعنوان دیپلمات چنین حرفی بعید بود. اقای قاسمی بفرمایند در 41 سال گذشته کجا فرانسه حتی رابطه معمولی با داشته است؟ حالا رابطه خوب بماند!! این اظهارات باعث وهن وزارت خارجه میشود.
    • رضا IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      3 4
      اى بينوا ! تو چه ميفهمى سياست خارجى يعنى چه ؟!
    • IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
      9 0
      هر چیزی که تو دوره ی اصلاحات باشه یه نشانی از بدبختی و خاک بر سری توش پیدا می شه.
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    3 0
    هههخخخخخخ......یعنی اعتماد و اعتباری ام مونده ک امیدی برامون مانده باشه برا گسترش همکاری در تمام زمینه ها!!!؟؟؟؟
  • از روستای کرامه میانه FR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    6 1
    آقای قاسمی از شما بعیده واقعا .من که بچه روستا هستم سواد ندارم ولی هیچ وقت به دشمن اعتماد نمیکنم.شما چه قدر اعتماد به نفس دارین.متاسفم برات
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    5 0
    فرانسه باید چه بلائی سر ایران میاورده که تاحالا نیاورده. واقعا جز اینکه فاسد زادها وسگ تولهارو جاسوس کنه وبجان ایران بندازه چه نفعی برا ایران داشته.چقد ذلیلو بیناموسید.دست ازابران فروشی بردارید. پول حمامو پول صابون طرفم دادید.بازم توقع سواری دادن تا روز قیامت ازتون داره.
  • IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    4 0
    ولن ترضی عنک الیهود ولنصری حتی تتبع ملتهم بقره ایه ۱۲۰ خوشخیالیست
  • مهرناز IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    6 1
    اقای قاسمی " فرانسه نشین شدید " توهم روحانی وظریف را در باره فرانسه تکرار می کنید . مردم ایران چه گناهی کرده اند" تا کی وتا چه زمان " مردم باید چوب تفکرات خارجه نشین هارا " بخورند.
  • NR105410 IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    4 1
    فرانسه دزد و خائن و دو رو و منافق هستد و كريه و زشت منظر. از معاهده فين كن اشتاين بگير تا خون هاي آلوده. از قتل الجزايري ها و ....
  • ج د ا IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    4 1
    ما چه نیازی به فرانسه داریم؟؟؟ مگر فرانسه برای ما تا به حال چکار کرده؟؟؟ جز خیانت و خباثت ندیدم از فرانسه ، مطمئنا سلام گرگ بدون طمع نیست ، مطمئنا هدف آنها اینست که تا نابودی کامل ایران دست از خباثت برندارند ، دولت روحانی هم خائن است که با دشمن رابطه برقرار میکند
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    4 1
    ظاهرا ما تا حالا اشتباهی فکر میکریم رفیقمون نوچه آمریکاست....بیشتر بنظر میاد سرسپرده فرانسه باشه...آخه چقدر در مورد فرانسه داریم انفعالی و ضعیف عمل میکنیم؟؟ تمام دشمنیهای ممکن را از اول انقلاب و جنگ وخونهای آلوده به ایدز و.. ...داشته ،بازهم هی سنگ فرانسه را به سینه میزنیم!!
  • حسین IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    3 1
    کلا خاک تو سرتون با این وضع که ساختین
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    2 1
    این همون سخنگوی قبلیه ؟ این قدر تپق میزد اعصابم خورد میشد
  • ش. AE ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    4 1
    این فرانسویها رفیق قافله هستن و دزد گردنه آقای سفیر اینها چند وقت پیش بر علیه کلید تدبیر شما و برجام اعلامیه صادر کردن تا کی باید گول بخوریم
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    3 1
    از این پست به ان پست. با چنین روالی باید هم شاهد این نتیجه باشیم. یعنی مدیران ااز بین نمی روند بلکه از پستی به پستی دیگر منتقل می شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس