ویژه ها

احمد مازنی، نماینده مجلس دهم که جزو حاضرین در «سلفی حقارت بود» می گوید:یکی از نتایج مهم برجام این بود که ملت ایران را مردمی با فرهنگ و اهل گفت‌وگو به دنیا شناساند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**عماد باقی:باید براندازی در ایران به رسمیت شناخته شود

«عمادالدین باقی» فعال سیاسی اصلاح طلب که سابقه حمایت از گروهک های تروریستی در جنوب شرق و جنوب غرب کشور را در کارنامه خود دارد در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «همین دو، سه شب پیش به مقاله‌ای درباره پیشرفت امریکا برخوردم که مطرح می‌کرد اقتدار یا عظمت امریکا ثمره حق براندازی است، آنچه امریکا را به امریکا تبدیل کرده که به‌رغم قدرت بزرگی که در حاکمیت وجود دارد، اما هرگز حاکمیت به ‌سمت خودکامگی نرفته، یکی به همین دلیل است که قانون این کشور «حق براندازی» را به‌ رسمیت شناخته است...اما در اینجا...ما شاهدیم که اگر بخواهند دهان کسی را ببندند، به او برچسب «برانداز» می‌زنند و براندازی ذاتا به جرم تبدیل شده، حال آنکه معتقدم اصولا براندازی باید به عنوان حقی عمومی برای شهروندان به رسمیت شناخته شود و البته بحث بر سر روش براندازی است».

باقی در ادامه گفت: «معتقدم دیدگاه سیاسی آقای منتظری به ‌شدت شبیه به جان لاک است. اصلا شما وقتی کتاب جان لاک را می‌خوانید، متوجه این شباهت می‌شوید و حتی ورود و خروج‌شان در بحث هم شبیه به یکدیگر است. جان لاک هم فردی متدین و مذهبی بود. قانون اساسی امریکا بر اساس آرا و افکار جان لاک شکل گرفت ولی برای این «حق شورش» و «حق براندازی» ضمانت اجرایی قرار داد و آن هم این‌ است که تنها قانون اساسی دنیاست که اجازه داده مردم مسلح باشند».

عمادالدین باقی پیش از این در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود: «مردم حق دارند از حکومت ایران سرپیچی کنند و اگر حکومت با این حق مقابله کرد، خودکامه است نه اسلامی و نه دموکراتیک»!

باقی در مصاحبه مذکور، آمریکا را مهد دموکراسی نامیده است. این در حالی است که همین چند هفته پیش، پلیس نژادپرست آمریکا، یک شهروند سیاهپوست را به قتل رساند و در ادامه، ساختار حاکمیتی آمریکا، اعتراضات مردم به نژادپرستی را به سخت ترین شکل ممکن سرکوب کرد. در همین رابطه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، دستور شلیک به معترضان را صادر کرد.

عمادالدین باقی که سابقه حمایت از گروهک های تروریستی در داخل کشور را در کارنامه خود دارد، از قانون اساسی آمریکا تمجید کرده است. این در حالی است که پس از اقدام جنایتکارانه دولت تروریست آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، ترامپ در اظهارنظری گستاخانه گفت: «ترور سردار سلیمانی براساس ماده ۲ قانون اساسی آمریکا مجاز بوده است»! این یعنی تروریسم در قانون اساسی آمریکا گنجانده شده است. برهمین اساس «جنتلمن های پشت میز مذاکره، همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند». اما آقای باقی از این وحشی گری عریان، تمجید می کند!

برخلاف ادعای عماد باقی، آمریکا نه تنها حق براندازی برای شهروندانش قائل نیست، بلکه حتی حق رای را نیز برای مردم آمریکا به رسمیت نمی شناسد. به عنوان نمونه، دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ در حالی رئیس جمهور آمریکا شد که حدود ۳ میلیون رای کمتر از هیلاری کلینتون کسب کرد. یعنی براساس رای مردم آمریکا، کلینتون رئیس جمهور این کشور بود، اما ساختار حاکمیتی این کشور بدون توجه به رای مردم و براساس سیستم غیرعادلانه و غیرمردمی الکترال، ترامپ را به عنوان رئیس جمهور معرفی کرد.

قبل از ترامپ نیز ۴ رئیس جمهور دیگر در آمریکا با همین روش غیرعادلانه انتخاب شدند. یعنی ابتدا مردم در انتخابات شرکت می کنند و یک شخص را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می کنند، بعد ساختار حاکمیتی آمریکا، فرد دیگری را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می کند. انتخابات از این مسخره تر دیده بودید!؟

عمادالدین باقی مدعی شده است که «جان لاک» -پدر لیبرالیسم- فردی متدین و مذهبی بوده است! این ادعا در حالی است که جان لاکِ انگلیسی، در خدمت نظام سرمایه داری و استعماری انگلیس بود.

«شهریار زرشناس» پیش از این درباره جان لاک گفته بود: «لاک به عنوان مروج تئوری لیبرال- ماسونی «حقوق بشر» (تئوری ای که برمبنای تفسیری اومانیستی از انسان، تلقی ای سکولار- سرمایه دارانه از مناسبات انسانی را در مقابل نظام حقوق و تکالیف دینی از یک سو و نیز آراء حقوقی- اخلاقی ماقبل مدرن کلیسای کاتولیک از سوی دیگر ارائه می کرد.) خود به تجارت برده مشغول بود و از مدافعان گسترش استعمار انگلیس علیه ملت های آسیایی بود...از نظر جان لاک، «مردم» صرفا سرمایه داران و صاحبان سرمایه و مالکیت بوده اند و کارگران مزدبگیر و تهی دستان و اقشار فرودست و روستائیان فاقد مالکیت زمین و نظایر آنها از نظر لاک، در زمرة «مردم» به حساب نمی آیند...لاک، تئوری «تسامح و تساهل دینی» را به عنوان یک مفهوم ماسونی و یکی از ارکان ایدئولوژی های لیبرال دموکرات عنوان می کند».

عمادالدین باقی و همقطاران وی همیشه در حد حرف و شعار از قانون دم می زنند، اما به هنگام عمل، هیچگاه به قانون تمکین نمی کنند. حال می خواهد نتیجه انتخابات باشد، یا مجازات یک مفسد دانه درشت اقتصادی یا بازخواست از یک مدیر نجومی، یا دستگیری یک جاسوس دوتابعیتی یا مجازات یک تروریست.

**برجام، فرهنگ مردم ایران را به جهان نشان داد

«احمد مازنی» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم که جزو حاضرین در «سلفی حقارت» بود، در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «مجلس جدید مرتب سعی دارد به مردم القا کند برجام بد بوده و نتیجه‌ای نداشته است...یکی از نتایج مهم برجام این بود که ملت ایران را مردمی با فرهنگ و اهل گفت‌وگو به دنیا شناساند...مزیت دوم برجام این بود که از خطر جنگ جلوگیری کرد و مانع تهدید کشور ایران شد».

مازنی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «اگر تندروها مشکلات را گردن روحانی نیندازند حرف دیگری برای گفتن ندارند و بی‌برنامگی آنها بیش از پیش مشخص می‌شود، برخی افراد می‌خواهند به مردم القا کنند که اگر نمی‌توانند شعارهای خـود را عملی کنند به خاطر روحانی است و روحانی مانع آنها شده است...تمام گرفتاری‌هایی که کشور متحمل شده از رفتار تندروهایی است که با مواضعی که در حل مشکلات به کار گرفتند باعث شدند علیه ایران قطعنامه و تحریم صادر شود. برجام برای حل و فصل رفتار نسنجیده دولت‌های نهم و دهم تنظیم شد و هنوز هم مشکلات آن دولت گریبانگیر کشور است».

احمد مازنی در مصاحبه مذکور مدعی شده است که یکی از دستاوردهای برجام این بود که مردم ایران را با فرهنگ و اهل گفت و گو به دنیا شناساند!؛ سوال اینجاست که آیا دولت روحانی در قلب راکتور اراک بتن ریخت و ذخایر اورانیوم غنی شده- به ارزش حدود ۱۸ میلیارد دلار- را به خارج از کشور منتقل کرد و غنی سازی ۲۰ درصد را متوقف کرد تا به دنیا بگوید ما بافرهنگ و اهل گفتگو هستیم!؟

قرار بود به واسطه برجام تمامی تحریم های ضدایرانی از جمله تحریم های بانکی، مالی و نفتی به یکباره لغو شود، نه اینکه ما در صنعت هسته ای بتن بریزیم تا «کاپ اخلاق» بگیریم!

متاسفانه اصلاح طلبان اصرار دارند که به فهم و شعور مردم توهین کنند. برجام، دلار ۳ هزارتومانی را به حدود ۲۲ هزارتومان رساند و قیمت سکه یک میلیونی را تا بیش از ۱۰ میلیون افزایش داد و پراید ۲۰ میلیونی را تا حدود ۹۰ میلیون افزایش داد تا به دنیا بگوید ما بافرهنگ و اهل گفتگو هستیم!؟

برخلاف ادعاهای اصلاح طلبان، برجام نه سایه جنگ را از کشور دور کرد، نه تحریم ها را لغو کرد و نه به قطعنامه های ضدایرانی پایان داد. برجام علیرغم بتن ریزی در صنعت هسته ای، تحریم ها را افزایش داد و سفره مردم را کوچک کرد.

دولت روحانی- با اکثریت مطلق طیف اصلاح طلب- و با امکانات و اختیارات بسیار گسترده، هفت سال انرژی و توان خود را صرف مذاکره و نشست و برخاست با مقامات آمریکایی و تروئیکای اروپایی کرد. این رویکرد موجب شد تا اجرای اقتصاد مقاومتی، بهره مندی از توان داخلی و استفاده از استعدادهای عظیم جوانان ایرانی و تقویت دیپلماسی منطقه ای و بهره مندی از ظرفیت های اقتصادی در تعامل با آمریکای لاتین و نگاه به شرق به حاشیه رود.

حالا اصلاح طلبان بجای عذرخواهی از مردم و تلاش برای جبران خسارت ها، برای به حاشیه بردن کارنامه غیرقابل دفاع دولت، هجمه به مجلس یازدهم را در راس امور خود قرار داده اند.

**مسئله کارنامه خالی است، نه بحران سالِ آخر

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «بحرانی به نام "سال آخر ریاست جمهوری"» نوشت: «در کره‌جنوبی یک مثل معروف میان رئیس‌جمهورها دست به دست می‌شود با این مضمون که «سال آخر ریاست‌جمهوری هر لحظه یک بحران جدید رخ می‌دهد و هر روز باید در آرزوی پایان دوره بود». در ایران نیز تقریبا به شکلی دیگر هر رئیس‌جمهور سال آخر از چهار سال دوم ریاست‌جمهوری خود را با انتظار پایان دوره و رهایی از فشارها می‌گذراند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اگر انتقادها برای حل مشکلات کشور باشد، خوب است، اما اگر برای تسویه‌حساب جناحی و به‌راه‌انداختن یک بازی سیاسی با نیم‌نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری باشد، نه‌تنها مشکلی حل نخواهد شد بلکه همچنان شاهد رشد تورم و کاهش ارزش پول ملی و فقیرترشدن مردم خواهیم بود. مجلس یازدهم با همه سروصدایی که به راه انداخته تاکنون خود را بسیار دور از دغدغه مردم نشان داده و این‌گونه فعلا امیدی به بازگشت مجلس به رأس امور نیست».

برخلاف آنچه این روزنامه اصلاح طلب القاء کرده است، مسئله دولت روحانی، بحران سال آخر ریاست جمهوری نیست، بلکه مسئله دولت، کارنامه غیرقابل دفاع در طول هفت سال فعالیت است.

آقای روحانی دیروز در جلسه هیئت دولت با اشاره به اقدامات دولت در بخش مسکن‌ گفت: «درخصوص مسکن من به‌عنوان رئیس‌جمهور اعتراف می‌کنم یک عقب‌ماندگی در دولت یازدهم داشتیم». متاسفانه در حوزه بازار خودرو، حمایت از تولید، مبارزه با قاچاق، اشتغال، تسهیل ازدواج جوانان و...کارنامه دولت به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

پیش از این اصلاح طلبان، دولت روحانی را به دلیل وقوع سیل، زلزله و کرونا، بدشانس ترین دولت پس از انقلاب نامیده بودند. این در حالی است که مشکل اصلی در بخش هایی از دولت، سوءمدیریت است و این ویژگی هیچ ارتباطی به سیل و زلزله ندارد.

مجلس یازدهم، تلاش برای بهبود معیشت مردم، مبارزه با فساد و نظارت دقیق بر عملکرد دولت را سرلوحه اقدامات خود قرار داده است، اما این مسئله برای اصلاح طلبان چندان خوشایند نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 23
  • گيله مرد IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    23 2
    اون ضرب المثلي كه در كره جنوبي ردوبدل مي شود در ايران كارايي ندارد. چون بحران مختص سال آخر نبود و نيست. هر روزش بحران بود و هست و شايد خواهد بود. اقاي رييس جمهور باشما هستيما!!
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      12 2
      اتفاقا خوبه حق براندازی برای همه لطفا ادرس منزل باقی را قرار دهید برای هموطنانی که قصد براندازی ایشان را داشته باشند
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      13 1
      در امریکا براندازی حکومت اشکالی ندارد اما براندازی مجسمه بدون دادگاه 10 سال هلوفدونی را در پی دارد
    • عبدالله مومن IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      16 0
      باید به چه زبانی بگوید که ما براندازیم ؟!
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      7 0
      شما بگی نگی میدونیم آبشخورت کجاست . مارک و نشون دارین کاملا مشخص . موضوع سر اینه که طرف میگه باید برامداز رو به رسمیت بشناسیم ! جنس خوب نتیجش اینه که بر انداز طرف مقابل رو قبول نداره میگه تو منو قبول داشته باش ! بابا قرصاتون تاریخ گذشتس زده مخو پوکونده
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      1 5
      نباید ترامپ را عصبانی کنیم
    • روزبه IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      4 1
      جناب مازنی اصلا مقصر کل مشکلات 7 ساله دولت تدبیر همین مجلس جدید 4 ماهه هست
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      8 0
      امریکا و ترامپ هیچ غلطی نمی توانند بکنند تنها راه حل مشکلات کشور حذف اصلاح طلبان بی کفایت از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور است.
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      7 0
      برجامو پله کردند ؛ ملتو ذله کردند
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    7 41
    آمریکا مهد دموکراسی در جهان است.
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      26 4
      روحت شاد جرج که اوباش آمریکایی رو رسوا کردی
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      37 4
      تاریخ ثابت میکنه آمریکا مهد خفه کردن بی گناهان با زانو است نه مهد دموکراسی و آزادی
    • DE ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      31 4
      آمریکا مهد تروریسم و نژادپرستی در جهان است بخاطر همین به تعبیر امام خمینی آمریکا شیطان بزرگ است.پس پادوهای آمریکا شیطان پرستند/
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      3 0
      دموکراسی یعنی چی ؟ بیا و برای خودتم شده یه تحقیق درباره این اصطلاح بکن ، ببین لیبرال سرمایه داری ، چطور با مردم سالاری قابل جمعه وقتی یک درصد سرمایه دار ، حاکم ، مقنن و مجری قانون است برای ۹۹ درصد و هست و نیست و باید و نباید رو تعیین میکنه
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      3 0
      مهد کودک هم هست . برای طرفداراش باید مطابق قانون حکم صغیر و مهجور صادر بشه
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      6 0
      امریکای جنایتکار و تروریست حامی اصلی تروریسم و خشونت و جنگ افروزی در جهان است.
  • حسین IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    44 3
    برفرض که در امریکا مردم حق براندای داشته باشند، حکومت آمریکا هم حق براندازی مردم را دارد، بسیار نایس با فشردن زانو بر گردن.
    • US ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      8 0
      اگر مردم در آمریکا علیه حکومت از سلاح استفاده کنن، پلیس اونا رو به خاک سیاه میشونه. هیچ حاکمیتی با براندازی مماشات نمیکنه
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    21 3
    صنعت هسته ای یه کشور رو بتن کنی. دنبال برجام موشکی و منطقه ای و خلع سلاح باشی بعد بگی برجام سایه ی جنگ رو برداشت! خدا وکیل دهن اینا رو نباید گل گرفت؟
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      7 0
      برجام 3 نتیجه محسوس داشت اول اینکه باعث تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن شد دوم اینکه باعث تخریب صنعت هسته ای کشور شد و سوم اینکه باعث زیاده خواهی دشمن در مباحث موشکی و منطقه ای شد.
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    21 2
    سعودی و بی بی سی فارسی همین اصلاح طلبا هستن. الکی به اونا گیر می دیم :))))))))
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
      2 0
      اصلاح طلبان، دنباله های دشمن در داخل هستند
  • Mohammad IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    20 2
    آمریکا برا تو وامثال تو آمریکاست. وگرنه از دید انسانی که خدا را در راس امور می بیند آمریکا شیطان بزرگ است و غرق شدن این نظام نژاد پرست را به زودی خواهید دید.
    • US ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      7 0
      آمریکا شیطان بزرگ است
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    14 2
    ای کاش افسادطلبان هم کنار برادرهای منافقشون تو عمیات مرصاد بود و ازشون جا نمیموندن تا ... کشی کامل میشد شر کدخدا پرست ها از این مملکت کم میشد انشاالله این اتفاق بیفته کشتن این منافق ها بهترین کاره
  • شرقی IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    13 2
    درک علت رنجوری تن ایران عزیز چندان سخت نیست. سی سال اداره ی ایران را در اختیار داشته اید. شما حق مطالبه گری ندارید، باید پاسخگو باشید. این غده ی سرطانی باید جراحی بشود و این تنها راه نجات ایران است.
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    17 2
    چه بسیار باقی ها که فانی شدند. برادر زووووووووووووور نزن.
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    19 2
    عماد بی بقا باید بدونید دم خروس سرکوب و ارعاب رژیم آمریکا تبدیل به تشت رسوائی شده - این کاخ سبز اموی آمریکا به طواف در دور آن برای لیسیدن استخوان پسماند یانکی ها مشغول هستید دلیل باطل بودن فکر و راه شماها است.
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    15 2
    خودش داره میگه براندازم!
    • BE ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      6 0
      البته که هیچ پخی هم نیست
    • US ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      9 0
      تاجزاده هم پیش از این گفته بود که ما اصلاح طلبان با براندازها هدف مشترک داریم
  • امید IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    6 0
    مهمترین دستاورد برجام این بود که فهمیدیم نباید به آمریکا و اروپا اعتماد می کردیم و مهمترین صنعت کشور را تعطیل یا نیمه تعطیل می کردیم
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      7 0
      اعتراف عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    6 0
    ادعای هفت هزارسال تمدن داریم آنوقت غربگداها میگن برجام ملت ایران بعنوان صلح طلب واهل گفتگو به دنیا معرفی کرد دیگه از کرامات شیخ بگو ۳۰۰سال به جایی حمله نکردیم
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    9 0
    عماد آمریکا در ایران باقی نمی ماند
  • SE ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    13 0
    مردم سیفون اصحالات را در انتخابات مجلس کشیدند و باعث شدند که عماد باقی ها یاغی شوند. 11 ماه مانده تا زدن دکمه بزرگه سیفون تا مردم شر عماد یاغی ها در مدیریت کشور از جا بکنند.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    8 0
    یکبار ایالات جنوبی آمریکا خواستند براندازی کنند دیدیم چه بر سرشان آوردند
    • US ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      9 0
      همین الان در آمریکا، پلیس و نیروهای نظامی دارن مردم رو سرکوب میکنن. باز این اصلاح طلبا با حقارت از آمریکا تعریف و تمجید میکنن
  • مریم IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    8 1
    تف به روت با برجامت که از همه طرفی مردم را به حقارت کشاند
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    8 0
    رانده شده خیلی لقب جلبیه برای تاجگردون بای بایییییییییییییییییییییییییی تاجگردون بای بایییییییییییییییی
  • RU ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 0
    لطفا حرفهای باقی را کامل بنویسید.
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    7 0
    بفرمائید اقای نا باقی ، شما هم. بر اندازید ... چی رو میخواهی براندازی .. انقلابی که بر روی صدها هزار شهید بنا شده .. شما بابد سرنگون شوید به همانجا که مغزتان از ان پرشده
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    7 0
    جناب باقی کجای کاری؟! هفت ساله براندازها همه کارن !!!!
  • BE ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    6 0
    ساقی باقی کیه ؟
  • BE ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    7 0
    آخه مردک پشمک ، کدوم کشور دنیا برانداز رو به رسمیت شناخته که ایران دومیش باشه ، اون هم یه همچین آدمهای وطن فروشی ، بقول امید دانا اپوزیسیون تف انداز خاک انداز زیر انداز ریغو
  • DE ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    9 0
    اقای عماد الدین باقی این باید بخوره تو ملاجت خائن ات که یک ذره شرف و غیرت نداری! متاسفانه خرهای های ترووایی نفوذی به اینا میگن!
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    8 0
    لعنت بر فتنه گران اسهال طلب ودوم خردادی های وطن فروش
  • لطف الله بهرو IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    9 3
    حق با ایشونه.
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    2 0
    برخی از درونشون هر از چند گاهی فعال میشه
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    5 0
    برخی خر درونشون گاهگاهی فعال میشه نقل مازنی
  • احمد IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    4 0
    جدی می دونستید جان لاک در زمینه تجارت برده سرمایه گذاری کرده بود و خودش در همین حوزه کارمند دولت انگلستان بود و اصلا حقی برای بردگان و کسانی که به زعم خودش نمی توانستند از آزادیشان دفاع کنند قائل نبود
  • Hamid IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    1 0
    جناب باقی ! اگر در ایران براندازی صورت بگیرد .خونریزی وکشتار صورت می گیرد وشما هم جزء مقتولین وقربانیان خواهید بود.شما با خواندن چند کتاب ومقاله از دیگران خود را صاحب نظرندانید!
  • علی IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    1 0
    آقای عماد باقی ، با این اوصاف ایران دمکرات تر از امریکا . در ایران برانداز ها عمری است در داخل نظام مقام و منصب دارند و دو پلی می خورند .
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    4 0
    این عماد باقی باید خودشو به ی روانکاو نشون بده به نظرم روان پریش میاد این حرفاش دیگه تو قوطی هیچ عطاری نمیگنجه
  • مهرداد سربندی IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    ««برجام نه سایه جنگ را از کشور دور کرد، نه تحریم ها را لغو کرد و نه به قطعنامه های ضدایرانی پایان داد. برجام علیرغم بتن ریزی در صنعت هسته ای، تحریم ها را افزایش داد و سفره مردم را کوچک کرد.»». واقعا اگر شما دلواپسان این مردم نبودید واقعا چه بلایی سر مردم می آمد. واقعا بخاطر همین بی ارزش بودن برجام بود که امریکا از برجام خارج شد و داد زد ایران کلاه سر دنیا گذاشت و برجام فقط به نفع ایران تمام شد. من به نظرم ترامپ به عمد این حرفها را زد تا آبروی مخالفان برجام در ایران را به باد دهد.. ای ترامپ فلان فلان شده. خدا ازت نگذره که دلواپسان ما را بی آبرو کردی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس