کد خبر 1093798
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
هواپیماهای ناتو

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به چند برابر شدن قاچاق مواد مخدر از افغانستان از زمان حمله آمریکا و شرکایش به این کشور خواستار تحقیقی در این باره شد.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت، استفاده احتمالی از هواپیماهای ناتو برای قاچاق مواد مخدر از افغانستان باید مورد تحقیق قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

مسکو: آمریکا در افغانستان مواد مخدر قاچاق می‌کند

به نوشته خبرگزاری «تاس»، لاوروف گفت: «گزارش‌هایی از قاچاق مشتقات افیونی از افغانستان به دیگر کشورها از جمله اروپا، با استفاده از هواپیماهای نظامی ائتلاف ناتو منتشر شده‌اند».

وزیر امور خارجه روسیه افزود: «نمی‌توانیم این گزارش‌ها را به صورت ۱۰۰ درصد تأیید کنیم اما بسیار متدوال‌تر از آن هستند که قابل چشم‌پوشی باشند. اگر هواپیمایی نظامی در افغانستان استفاده شده باشد فقط می‌تواند هواپیمای نظامی یا سرویس‌های ویژه ناتو باشد».

وی افزود: «طبیعتاً چنین اطلاعاتی باید مورد تحقیق و بررسی قرار گیرند و پیش از دیگران [این تحقیقات] باید درخصوص آمریکا انجام شود».

این دیپلمات ارشد روس گفت: «با بررسی شواهد کاملاً قابل استناد، می‌توانیم بگوییم که در طول ۲۰ سال حضور آمریکا و هم‌دستانش در افغانستان، قاچاق مواد مخدر در این کشور چند برابر افزایش یافته است. آمریکا و هیچ یک از اعضای این ائتلاف تلاشی جدی جهت توقف تولید مواد مخدر در افغانستان انجام نداده‌اند».

بیشتر بخوانید:

سقوط یک فروند هواپیمای ارتش آمریکا در افغانستان

نقش ایران در حمایت منطقه از صلح افغانستان

لاوروف همچنین روز گذشته (جمعه)، مسائل سیاسی داخلی آمریکا را پشت پرده گزارش ادعایی رسانه‌ای این کشور در خصوص تبانی روسیه و طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی حاضر در افغانستان دانست و گفت، یک دعوای سیاسی داخلی در پس «حدس و گمان‌های ناشایست» در خصوص ارتباط ادعایی مسکو با طالبان در افغانستان قرار دارد

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس