کد خبر 1093803
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
دکل نفتی

تعداد دکل‌های فعال نفت و گاز آمریکا برای دهمین هفته متوالی رکود کمترین تعداد را ثبت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، تعداد دکل‌های فعال نفت و گاز آمریکا برای دهمین هفته متوالی رکود کمترین تعداد را ثبت کرد اما نرخ این کاهش کند شده است زیرا قیمت بالای نفت برخی از تولیدکنندگان را بر آن داشته تا فعالیت‌های حفاری را دوباره آغاز کنند.

بیشتر بخوانید:

تنفس مصنوعی ترامپ برای زنده ماندن موقتی نفت شیل

کاهش تاریخی دکل‌های نفت و گاز آمریکا

بر اساس آمارهای بیکر هیوز که به سال ۱۹۴۰ باز می گردد، تعداد دکل‌های فعال نفت و گاز آمریکا که نشانه اولیه تولیدات آتی است، در هفته منتهی به ۱۰ جولای ۵ دکل کاهش یافت و به ۲۵۸ دکل رسید که کمترین تعداد در تاریخ ثبت تعداد دکل‌های فعال است که ۷۳ درصد کمتر از تعداد دکل‌های فعال در مدت مشابه سال گذشته است.

تعداد دکل‌های نفتی آمریکا در این هفته ۴ دکل کاهش یافت و به ۱۸۱ دکل رسید که کمترین تعداد از ژوئن ۲۰۰۹ به شمار می رود. تعداد دکل‌های گازی نیز یک دکل کم شد و به ۷۵ دکل رسید.

بیشتر بخوانید:

کاهش دکل‌های نفت و گاز آمریکا به پائین‌ترین رقم تاریخ

با وجود اینکه قیمت نفت خام امریکا در ۳ ماه گذشته ۱۱۳ درصد رشد کرده و به حدود ۴۰ دلار در هر بشکه رسیده است اما هنوز از قیمت مشابه آغاز سال ۳۴ درصد کمتر است.

تحلیلگران می‌گویند افزایش قیمت نفت، شرکت‌های انرژی را ترغیب می کند تا کاهش تعداد دکل‌های نفتی را کند کنند و احتمالا برخی از واحدها اواخر امسال شروع به افزایش کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس