کد خبر 1093831
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
مصطفی الکاظمی نمایه

نخست وزیر عراق که برای بازدید از گذرگاه مرزی مندلی با ایران به این منطقه رفته بود، به نیروهای نظامی این کشور اجازه تیراندازی به سوی افرادی که به شکل غیرقانونی از مرز عبور می کنند، را داد.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق که برای بازدید از گذرگاه مرزی مندلی با ایران به این منطقه رفته بود،  به نیروهای نظامی این کشور دستور داد که به هر فردی که به شکل غیرقانونی از گذرگاههای مرزی عبور کند، با گلوله جنگی شلیک کنند.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی سفیر ایران در عراق از نحوه برگزاری مراسم اربعین

خبر خوش اقتصادی از مرز خسروی

وی افزود: بازدید ما از این گذرگاه پیامی به همه فاسدان است که شما جایی در کل گذرگاههای مرزی ندارید. ما در مرحله بازگردانیدن نظم و قانون هستیم و این خواسته ملت و گروههای سیاسی و دولت عراق است. مرحله بازگردانیدن نظم و قانون شروع شده و ما اجازه سرقت اموال عمومی در گذرگاهها را نمی دهیم. از همه می خواهیم که در راستای مقابله با فساد حرکت کنند زیرا خواست مردمی است.

مصطفی الکاظمی گفت: زمان هدر دادن اموال عمومی به عناوین متعدد به پایان رسیده است و به همه کارکنان این گذرگاه می گویم که ما مرحله جدیدی را شروع کرده ایم. گذرگاه باید تحت کنترل نیروهای نظامی باشد و آنها حق تیراندازی به هرفردی که غیرقانونی ار مرز عبور کند را دارند.

بیشتر بخوانید:

الکاظمی برای اصلاحات اقتصادی چه برنامه‌ای دارد؟

نخست وزیر عراق بیان کرد: هدف ما حمایت از اموال عمومی و مبارزه با فساد است. برنامه هایی را برای مبارزه با مفسدان تدارک دیده ایم و همه باید برای تحقق این خواسته دست به دست هم دهند. دست ریاست گذرگاههای مرزی را برای  تعقیب مفسدان در همه گذرگاههای مرزی بازگذاشته ایم و به آنها اختیاراتی را داده ایم. برخی در گذرگاههای مرزی اقدام به باج گیری می کنند و اقداماتی علیه تاجران و بازرگان انجام می دهند که ریاست گذرگاههای مرزی برای یافتن آنها از اختیار کامل برخوردار است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    6 0
    شما بجای مبارزه با داعش آدرس غلط نده. از ایران هیچ مجرمی وارد خاک عراق نمیشه اگر از عراق وارد ایران نشه که تاکنون داعش و تروریست های پ ک ک و الاهوازیه که مستقیما از طرف آمریکا تغذیه می‌شوند وارد خاک ایران شده اند و کار تروریستی انجام داده اند. شما بهتر هست مصوبه قانونی مجلس عراق را در اخراج تروریست های آمریکایی رو اجرا کنی . فرافکنی راه حل مشکلات عراق نیست بلکه احترام به قانون مجلس عراق بایستی خط مشی باشد. وارد زندگی خصوصی مردم شدن در عراق با استفاده از شنود غیرقانونی رفتار دیکتاتوری هست که این نخست وزیر در پیش گرفته.با این روند بعید نیست که عراق وارد نزاع های داخلی گردد که البته کعبه آمال آمریکا هست که این نخست وزیر در حال انجام آن هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس