نامجومطلق: افاضلی با بازیکنان کرونایی ما رو‌بوسی کند!

مجید نامجومطلق مربی تیم فوتبال استقلال گفت: ما فقط دو تمرین یک ساعته در طول پنج روز گذشته داشتیم و خودمان را آماده بازی سنگین برابر تراکتور کردیم.

به گزارش مشرق، مجید نامجومطلق پس از تساوی بدون گل تیم فوتبال استقلال مقابل تراکتور در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: بازی سختی مقابل تراکتور داشتیم. مشکلاتی داشتیم که گفتن آن تکراری است. ما فقط دو تمرین یک ساعته در طول پنج روز گذشته داشتیم و خودمان را آماده بازی سنگین برابر تراکتور کردیم.

وی ادامه داد: در نیمه اول بازی متعادلی را دیدیم که موقعیت‌های کمتری روی دروازه‌ها به وجود آمد. البته تیم ما با توجه به این که یک مقدار بدن بازیکنان هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده بود و تنفس آن‌ها به دلیل ۵ روز بی تمرینی و استرس ناشی از آن مشکل داشت. متاسفانه نیمه اول نیمه باکیفیتی از سمت تیم ما و تراکتور نبود. بعد از بازی با فولاد، آقای مجیدی تصمیم گرفت سیستم تیم را عوض کند و از سیستم ۲-۵-۳ به سیستم مورد علاقش یعنی ۳-۳-۴ تغییر تاکتیک دادیم که تعطیلی تمرینات باعث شد نتوانیم روی این سیستم تمرینات کافی را داشته باشیم. نیمه نخست را با همان سیستم ۲-۵-۳ آغاز کردیم اما با اصرار مجیدی سیستم تیم را در نیمه دوم به ۳-۳-۴ تغییر دادیم و این تغییر سیستم جواب داد و تیم ما فوتبال خوبی را به نمایش گذاشت و موقعیت‌های زیادی را روی دروازه تراکتور ایجاد کردیم که متاسفانه تبدیل به گل نشد.

نامجومطلق اضافه کرد: نکته‌ای که می خواستم عرض کنم این است که در این مدت با توجه به یکی دو تا آسیب‌دیدگی که داشتیم به بدنسازی ما انتقاد شد. ما الآن ثمره آن دوران بدنسازی را در استقلال می بینیم و تیمی که ۵ روز بازیکنانش تمرین نکرده بودند، ۹۰ دقیقه دویدند و این نشان می دهد ما در دوران آماده‌سازی، روند درستی داشتیم اما متاسفانه این ۵ روز تمرین نکردن روی این مساله تاثیر گذاشت. با توجه به این که امروز رقبای ما در کسب نتیجه موفق نبودند، ۳ امتیاز می توانست به ما کمک کند اما امیدواریم بتوانیم در آینده این ۳ امتیازی که امروز لایقش بودیم را جبران کنیم و در جدول به جایگاه خوبی دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید:

الهامی: دیگر بازی نمی‌کنیم

مربی استقلال در خصوص حضور بازیکنانی که گفته شده بود به کرونا مبتلا شدند اما امروز بازی کردند، توضیح داد: در دو مرحله جواب تست ما آمد. در مرحله اول ۸ بازیکن جزو مبتلاشده‌ها بودند که شامل ۵ بازیکن و ۳ نفر از عوامل ما می شد. در مرحله دوم در بازی که با پارس جنوبی داشتیم و عازم فرودگاه شدیم و حتی کارت پرواز گرفتیم، به ما گفتند که ۵ بازیکن دیگر مبتلا شدند. من حتی روی ۲۵ درصدی که گفته شده صحبت دارم که روی چه معیاری به آن رسیده‌اند. به هر حال در تست مجددی که از بازیکنان ما گرفته شد متاسفانه تعداد جدیدی از بازیکنان تستشان مثبت اعلام شد و یکسری بازیکنان ما که تستشان قبلا مثبت شده بود، منفی شد. همین امروز هم تست یک بازیکن ما یعنی سیاوش یزدانی مثبت اعلام شد. می خواهم بگویم سرایت این ویروس خیلی بد است. سیاوش دو روز پیش با ما بازی کرد و تستش منفی بود اما امروز تستش مثبت اعلام شد. این بیماری خطرناکی است زیرا قدرت نشرش زیاد است. سلامتی بازیکنان از همه چیز برای ما مهم‌تر است.

او درباره به خطر افتادن سهمیه آسیایی استقلال گفت: در جدول امتیازها نزدیک است و ما شانس زیادی با توجه به بازی‌های باقی مانده داریم. فکر می کنم با فوتبالی که در نیمه دوم استقلال انجام داد می تواند به ما کمک کند که در بازی‌های بعدی عملکرد خوبی داشته باشیم.

نامجومطلق درباره غیبت غفوری و میلیچ در دو سمت میدان گفت: غفوری کاپیتان تیم ماست و بازیکن بزرگ و باکیفیتی است و میلیچ هم بازیکن خوب ما است. امروز در چپ از زکی‌پور و در راست از دشتی استفاده کردیم. پس از تغییر سیستم و استفاده از دفاع ۴ نفره به جای دفاع ۳ نفره، اوضاع بهتر شد. ما ۲ هفته قبل می خواستیم از این سیستم جدید استفاده کنیم اما تعطیلی تمرینات باعث شد ریسک نکنیم. نظر مجیدی درباره این سیستم بسیار مثبت است و خدا را شکر بعد از بازی با فولاد این سیستم را بیشتر امتحان می‌کنیم. این بازیکنان هستند که کیفیت سیستم را مشخص می کنند اما این جابجایی‌ها می‌تواند به ما کمک کنند.

او درباره اظهارنظرهای افاضلی عنوان کرد: او دوست خوب من است و چند کلاس حرفه‌ای را با هم شرکت کردیم. صحبت او خیلی منطقی نیست. در همان پروازی که می خواستیم به جم برویم، ۲ بازیکن ما در همان پرواز مبتلا شده بودند. افاضلی باید درک کند که اگر این دو نفر در آن پرواز با ما به جم می آمدند، هم سلامتی خود ما به خطر می‌افتاد و هم به سلامتی مسافران دیگر و هم به سلامتی بازیکنان پارس جنوبی لطمه می‌زدیم. ما استقبال می کنیم که مدارک به فیفا ارائه شود زیرا فیفا متوجه می‌شود که ما در چه شرایطی داریم فوتبال برگزار می کنیم.

نامجومطلق درباره این که گفته شده در هر شرایطی می خواهند فوتبال برگزار شود تصریح کرد: در شرایطی که همه پروتکل‌ها رعایت شود. اگر پروازهای ما را ببینند چه تصمیمی راجع به پروازها می‌گیرند. در همان پرواز ۳۰۰ نفر به هم چسبیده بودند و اگر رییس فیفا آن را ببیند آیا حرفش را تکرار می کند؟ همین تیم فولاد ۱۶ نفر مبتلا به ویروس کرونا داشت و رییس فیفا گفته بازی‌ها باید به شرطی برگزار شود که به سلامتی کسی آسیب نزند. آیا آمارها به این صورت است که شرایط آماده برگزاری است؟ ۸ یا ۹ شهر ما وضعیت قرمز دارند. تیم دینامودرسدن در آلمان ۲ نفر از بازیکنانش ویروس کرونا گرفتند کل تیم به قرنطینه رفت پس ما دوست داریم بازیکنانمان با سلامت کامل از این شرایط عبور کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس