کد خبر 1093903
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
موبایل

وقتی موبایل شارژ ندارد به این فکر می‌کنیم که باید هر طور که شده یک پیریز برق پیدا کنیم، بدون اینکه فکر کنیم نباید موبایل خود را در «هر جا» به شارژ بزنیم.

به گزارش مشرق، خالی شدن باتری موبایل برای همه ناخوشایند است و در این شرایط ممکن است از پیریز و شارژرهای موجود در مکان‌های عمومی استقبال کنیم؛ ولی نمی‌دانیم چه آسیب‌هایی به گوشی همراه و دیگر لوازم الکترونیکی ما می‌زنند. در ادامه «ایرنا زندگی» با ذکر این دلیل که چرا نباید موبایل خود را در ۸ مکان ذکر شده به شارژ بزنیم شما را همراهی می‌کند.

۱. فرودگاه‌ها

فرودگاه‌ها اغلب باکس‌های شارژ تلفن همراه دارند. در شرایطی که شما موبایل خود را به یکی از کابل‌های شارژر وصل می‌کنید، ممکن است موبایل شما ویروسی و در موارد کم اما حقیقی، اطلاعات دستگاه شما دزدیده شود.

۲. پیریز برق قطارها

قدرت برق قطارها اغلب فراز و نشیب‌های زیادی دارند که ممکن است در مقیاس بزرگ مانند برق لامپ‌ها نشان داده نشود؛ ولی روی دستگاه شما باعث صدمه جدی به باتری موبایل شود.

۳. سالن عمومی هتل‌ها

در اغلب هتل‌ها با وصل شدن به وای فای یا استفاده از کابل شارژ، تغییراتی را در سیستم تنظیمات موبایل شما ایجاد می‌کند که باعث نصب برخی اپلیکیشن‌ها بدون اطلاع شما می‌شود.

۴. ماشین‌های کرایه‌ای

استفاده از کابل‌های شارژر ماشین‌های تاکسی، منجر به دزدی اطلاعات یا ویروس گرفتن سیستم عامل موبایل شما می‌شود.

۵. مکان‌های توریستی

وصل کردن موبایل خود به کیوسک‌های توریستی و فروشگاه‌ها، این اختیار را به اشخاص سوءاستفادکر می‌دهد که ضبط صدا و دوربین موبایل شما را دست‌کاری کنند.

۶. پاساژهای خرید

وصل کردن موبایل خود در پاساژها امکان دسترسی شخص سوءاستفادگران را به لیست مخاطبین، پیام‌های متنی و صوتی و همچنین عکس و فیلم‌های شما را می‌دهد.

۷. کتابخانه‌ها

در کتابخانه همه چی امن به نظر می‌آید درحالی که اینطور نیست. وقتی موبایل خود را به کابل شارژر وصل می‌کنید تنها با یک دکمه برای آپدیت کردن نرم‌افزار، اجازه می‌دهید اطلاعات موبایل شما در اختیار دیگران باشد.

۸. کافی‌شاپ‌ها

بیشترین دزدی‌های اطلاعاتی از طریق کابل‌های شارژر در کافی‌شاپ‌ها اتفاق میفتد. سوءاستفادگران در این شرایط موبایل شما را با استفاده از کابلی که به موبایل خود وصل کردید، کنترل می‌کنند و اطلاعاتی را که می‌خواهند از موبایل شما بر می‌دارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    13 7
    دوست عزیز میشه برامون توضیح بدی چطور از یه پریز برق ویروس وارد گوشی میشه یا چطور پریز برق گوشی رو اپدیت می کنه؟!
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      18 5
      تو هیچ چی نَوَفهمی !
    • قریشی IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      6 0
      مهم پریز برق یا کابل نیست، اون کله انتهایی که بعنوان کله شارژر به کابل وصل شده و از لحاظ ظاهری فرقی با شارژر اصلی داره به سخت افزار دستگاه شما وصل میشه و اطلاعات دستگاه رو آپاود میکنه یا اینکه یک اپلیکیشن جاسوسی روی دستگاه شما نصب میکنه که در زمانهای مشخص اطلاعات دستگاه شما رو به یک سرور مشخص ارسال میکنه، اطلاعاتی مانند تصاویر، دفترچه تلفن، لاگ تماس و پیام و یا رمز اکانت های شما و امثالهم
    • AE ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      11 0
      نوشته باکس هاس شارژ یعنی جعبه هایی هستند که انواع مختلف سیم شارژرهای موبایها از ان بیرون امده و شما بر حسب نوع کانکتور موبایل ان سیم را به موبایل وصل میکنید . طرف دیگر سیم حتمانباید به پریز برق وصل باشه تا موبایل شما شارژ بشه . بجای مسخره و تکه پراندن کمی فکر کنید
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      4 0
      یعنی اونی که فکر میکنی برق است برای شارژ در واقع برق نیست ، آنطرف به یک دستگاه یا چیزی شبیه دستگاه وصل است برای آلوده کردن یا دزدی اطلاعات یا .....
    • مسیحا IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      3 0
      منظور اینه که ممکنه به جای سری شارژر به پورت USB کامپیوتر وصل کرده باشند سیم شارژ رو که بازم گوشی رو شارژ میکنه در عین حال درایو حافظه رو باز میکنه روی سیستم طرف و میتونه کپی بگیره از اطلاعات البته خیلی بعید به نظر میرسه این مورد حداقل در ساختمانهای بیمارستانها و اداری ها اونم تازه در صورت باز میشه جدیدا که شما پترن گوشیتون باز باشه
    • نارویی IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
      4 0
      علی برکت الله از دست چه کسی وکسانی فرار کنیم همه وهمه گرگ شدن پناه میبرم بخدا
  • هادش IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    3 1
    شما ک همه جاهایی ک لازمه و گفتین نزنید پاور بانک رفتم بخرم گفت ۹۰۰ هزار تومن خب باتریمو خراب میکنم میرم درستش میکنم ارزون تر در میاد
  • محمد رضا IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    3 0
    اگه پیریز برق باشه خودمون شارژر بزنیم به برق چی بازم هک میشیم؟
  • حسین IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    0 0
    سلام تو پالایشگاه های گاز و پتروشیمی ها چطور (کسایی که اونجا کار میکنن) اونم نوسان رق زیاده
  • متین IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    1 0
    اگر مطمئن باشید سیم شارژر به پریز برق وصل شده هیچ خطری نداره
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    0 0
    سلام و ممنون. ولی همه اینطوری نیستن. وای بازم باید احتیاط کرد.
  • Mobina IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    0 1
    باسلام میشه توضیح بدیدازپریز چگونه ممکنه اطلاعات گوشی مادزدیده شوند؟
  • ابوالفضل امانی IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    0 0
    عالی ‌. ممنون ازاین اطلاعات عالی
  • اخلاص IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    0 0
    مگه با شارژر ویروس وارد میشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس