کد خبر 701685
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
مسلمانان میانمار

سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی مجدد درباره وضعیت مسلمانان روهینگیا هشدار داد که ممکن است دولت میانمار اقدام به اخراج همه مسلمانان از این کشور کند.

 به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، ادامه وضعیت بغرنج مسلمانان روهینگیا موجب شده تا سازمان ملل بار دیگر در مورد آنها ابراز نگرانی کرده و در مورد احتمال اخراج تمامی آنها از میانمار هشدار بدهد.

در همین رابطه «یانگ هی لی» نماینده ویژه سازمان ملل که بر وضعیت مسلمانان روهینگیای فراری از میانمار به بنگلادش نظارت می‌کند، گفت: باید یک تحقیق بین المللی در مورد رنج های مسلمانان روهینگیا انجام شود.

این مقام سازمان ملل نیز با اشاره به احتمال اخراج تمامی مسلمانان روهینیگا از میانمار، گفت: هدف نهایی حاکمیت میانمار می تواند پاکسازی این کشور از وجود مسلمانان باشد.

در ماه گذشته نیز سازمان ملل از اقدامات خشونت‌ بار و تبعیض‌آمیز دلخراش علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار ابراز تاسف کرد و خواستار پایان سرکوب اقلیت مسلمان در این کشور شده است.

نماینده ویژه سازمان ملل در آن زمان گفته بود اظهارات وحشتناکی شنیده که ثابت می‌کند خشونت علیه این گروه اقلیت بسیار گسترده‌تر از آنچه وی پیشتر تصور می‌کرده، بوده است.

وی گفت پناهجویان روهینگیا به او گفته‌اند زنان مسلمان مورد تجاوز گروهی نیروهای دولتی قرار می‌گیرند، گلوی افراد بریده می‌شود و کودکان به داخل آتش انداخته می‌شوند.

لی در بیانیه‌ای اعلام کرد وی موارد وحشتناکی از سرکوب در میانمار شنیده که از اکتبر گذشته در ایالت «راخین» آغاز شده و موجب فرار دهها هزار مسلمان روهینگیا به منطقه «کاکس بازار» بنگلادش شده است.

سازمان ملل پیشتر نیز درباره خشونت علیه اقلیت روهینگیا در ایالت راخین میانمار هشدار داده و این خشونت‌ها را معادل جنایت علیه بشریت عنوان کرده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس