انفجار دمشق

هنوز ساعاتی از حمله انتحاری خونین یک تروریست به ساختمان کاخ دادگستری دمشق نگذشته که انفجار تروریستی دیگری منطقه الربوه در شمال غربی را هدف قرار داده است.

به گزارش مشرق،یک تروریست انتحاری خود را در داخل ساختمان کاخ دادگستری در خیابان النصر واقع در منطقه الحمیدیه در مرکز پایتخت منفجر کرد که در نتیجه آن دست‌کم 31 نفر جان باخته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، یک تروریست انتحاری در حالی که برای فریب نیروهای امنیتی، یونیفورم نیروهای نظامی سوریه را به تن کرده بود،‌ خود را در داخل کاخ دادگستری منفجر کرده است، این ساختمان بزرگ در منطقه الحمیدیه واقع است که روبه‌روی آن ورودی بازار بزرگ الحمیدیه و قلعه دمشق است و از مناطق شلوغ و پر رفت و آمد دمشق به شمار می‌رود.

                                                                    کاخ دادگستری دمشق پیش از حمله انتحاری

همچنین خبرهایی از وجود بمبی در این مکان حکایت می‌کند و نیروهای امنیتی در حال جست‌وجو برای کشف و خنثی‌سازی آن هستند.

‬این مکان همواره مملو از وکلا و قضات و نیز شمار زیادی از شهروندان است که برای کارهای ثبت و اسناد خود به این مکان مراجعه می‌کنند.

عالی‌ترین مقام قضایی سوریه درباره چگونگی وقوع این جنایت گفته است: تروریست انتحاری برای ورود به کاخ دادگستری تلاش کرد، اما نیروهای پلیس مانع وی شدند که این تروریست خود را به داخل انداخت و منفجر کرد.

یک منبع امنیتی اعلام کرد: شمار زیادی از مردم در نتیجه این حمله تروریستی شهید و زخمی شده‌اند، این تروریست انتحاری که یونفیورم نظامی به تن داشته،‌ خود را در حیاط کاخ دادگستری منفجر کرده است.

به‌طوری که نیروهای امنیتی از ورود هر فردی از جمله خبرنگاران و  عکاسان به محل انفجار جلوگیری می‌کنند به‌ویژه با توجه به این‌که گمان می‌رود بمبی در این مکان کار گذاشته شده باشد.

در حال حاضر آماده‌باش امنیتی در تمام محله‌ها و خیابان‌ها مشاهده می‌شود و وضعیت بسیار بدی حاکم است.

همچنان هرگونه تصویربرداری و فیلمبرداری از مکان وقوع انفجار ممنوع است، منطقه وقوع انفجار به یک منطقه کاملاً امنیتی تبدیل شده است.

در حال حاضر صدای شلیک گلوله در تمام محله‌های پایتخت برای گشودن راه‌ها به‌روی آمبولانس‌ها و جلوگیری از نزدیک شدن مردم به مکان وقوع انفجار شنیده می‌شود.

خبرنگاران از تشدید تدابیر امنیتی و تخلیه ساختمان وزارت دادگستری و ساختمان دادگستری در حومه دمشق و ساختمان قضایی نظامی از مراجعه‌کنندگان برای جلوگیری از هرگونه اقدام تروریستی احتمالی خبر داده است.

منطقه‌ای که در آن انفجار تروریستی رخ داده به‌طور کامل بسته شده و تمام راه‌های منتهی به آن از ترس تهدیدهای امنیتی احتمالی مسدود شده است و آمبولانس‌ها همچنان به انتقال مجروحان می‌پردازند.

آخرین خبرها حکایت از کشته شدن شماری از وکلا در نتیجه این حمله تروریستی دارد.

شنبه 21 اسفند هم تروریست‌های تکفیری به زائران عتبات عالیات در مقبره باب الصغیر دمشق حمله کردند که در نتیجه آن بیش از 40 نفر شهید و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

انفجار تروریستی در منطقه الربوه در شمال غربی دمشق

تازه‌ترین خبر از دمشق حاکی است که یک انفجار تروریستی دیگر در منطقه الربوه در شمال غربی پایتخت سوریه رخ داده است.

اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که یک بمب در جاده اصلی در منطقه الربوه در غرب دمشق به‌سمت یک پمپ بنزین و نزدیکی یک رستوران منفجر شده است، در نتیجه این انفجار شماری از غیرنظامیان بی‌دفاع کشته و یا زخمی شده‌اند.

کشف تعدادی بمب در منطقه جسر الرئیس دمشق

موفقیت نیروهای امنیتی در کشف و خنثی‌سازی تعدادی بمب کارگذاشته شده در منطقه «جسرالرئیس» در مرکز پایتخت انجام شده و این بمب‌ها آماده انفجار بودند.

این مکان در نزدیکی دانشگاه دمشق قرار داد و از مناطق شلوغ و پرتردد پایتخت به شمار می‌رود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین PL ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    8 6
    این جنایت کاران و پشیبانان خبیث و حرامزاده اونها (آمریکا ، انگلیس و سعودی.....) با هزاران ابزار از جمله دادن سلاح و تجهیزات و یا استفاده از سازمان ملل برای اخلال و توقف در عملیات پاکسازی برای این تروریستها مدام وقت می‌خرند. باید از زمین و آسمان درهای جهنم را به روی اینها باز کرد و با سنگینترین سلاحها اینها را تارومار کرد چون به محض اینکه این جانوران موذی فرصت پیدا کنند صدمه می‌زنن به انسانهای بی‌ گناه.
  • سوریه IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    8 5
    حیف شد سوریه کشور خوبی بود هم برای گردشگری و هم برای زیارت ولی حالا ببینین متاسفانه به چه روزی افتاده
  • ایرانی IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    7 7
    مرگ بر تروریسم داعش و پ ک ک و القاعده و هر ادمکش دیگه ای که هست
  • ع IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    1 10
    کاره وابستگان فتح الله گولن میباشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس