بانک سرمایه

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: رئیس بانک مرکزی و وزیر آموزش و پرورش قصد دارند یک بدهکار چند صد میلیاردی به بانک سرمایه را در رأس همین بانک بگمارند.

به گزارش مشرق، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با یادآوری هشدار چندباره کتبی و شفاهی به ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و فخرالدین دانش آشتیانی نسبت به تغییر و تحول در رأس بانک سرمایه و انتصاب یکی از بدهکاران عمده بانک سرمایه در رأس این بانک، گفت: متأسفانه رئیس کل بانک مرکزی و وزیر آموزش و پرورش به توصیه‌ها و هشدارهای ما توجه نکرده و امروز مطلع شدیم که قصد دارند که در فرصت تعطیلات نوروز و تعطیلی عمده رسانه‌های کشور، این فرد را که میلیاردها تومان از بانک سرمایه برای مؤسسه‌اش وام گرفته است، به ریاست این بانک بگمارند.

وی تصریح کرد: خطاب به رئیس کل بانک مرکزی و وزیر آموزش و پرورش می‌گویم که هر مسیری را که بخواهند جهت ممانعت از انجام تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در پیش بگیرند، به هدف خود نخواهند رسید و نمی‌توانند مانع این تحقیق و تفحص شوند.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور چندی قبل فساد صورت‌گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان را «بدهی‌های معوق» خوانده بود، گفت: شب گذشته آقای علوی وزیر اطلاعات در گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار می‌داشت که 3 الی 4 هزار میلیارد تومان در صندوق ذخیره فرهنگیان فساد است و مابقی بدهی معوق است که در تناقض با سخنان رئیس‌جمهور است.

* رئیس‌جمهور و وزیر اطلاعات با اطلاعات کافی درباره صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار نظر کنند

وی خاطرنشان کرد: ما به رئیس‌جمهور و وزیر اطلاعات توصیه می‌کنیم که یا راجع‌به موضوعی صحبت نکنند، یا واقعیات را با مردم در میان بگذارند و یا با اطلاعات کافی و صحیح اظهار نظر کنند.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه هر دو اظهارنظر رئیس‌جمهور و وزیر اطلاعات را درباره میزان تخلفات و بدهی‌ها در صندوق ذخیره فرهنگیان تکذیب می‌کند، گفت: نه تنها در بانک سرمایه فساد رخ داده است، بلکه در شرکت سرمایه‌گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان و در شرکت ساختمانی «معلم» هم فساد صورت گرفته است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: آقای نیکدل مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان که یک عنصر تندروی سیاسی است و به یقین انحرافات مالی دیگری را در این صندوق رقم خواهد زد، یک بار اظهار داشت که بانک سرمایه ربطی به صندوق ذخیره ندارد،‌ که به او پاسخ دادیم پس چگونه است مدیرعامل بانک سرمایه توسط ایشان انتخاب شده و حکم او را وزیر آموزش و پرورش صادر می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حبیب IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    11 0
    نه پس مرده های قبرستون مقصرند
  • فرهاد IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    9 0
    شما نمیدونید . به این دزدها پست و مقام میدهند تا همبشه جلوی چشمشون باشند هنوز خیلی زوده که سیاست دولت تدبیر و امیدوبفهمی اگر اینکارو نکنند یارو پولهاروبرمیداره فرار میکنه
  • مهمان SE ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    2 0
    کجای دنیا گوشت رو به دست گربه می سپرند؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس