ساعت

طبق مصوبه سال ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی، ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت ۲۴ روز اول فروردین، یک ساعت به جلو کشیده می‌شود.

به گزارش مشرق، بر اساس قانون، ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت 24 روز اول فروردین یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در ساعت 24 روز سی‌ام شهریور به حالت قبلی برگردانده می‌شود.

این تغییر ساعت رسمی کشور در ابتدای بهار و پاییز به منظور کاهش میزان مصرف انرژی و استفاده حداکثری از تغییر طول روز و شب انجام می‌گیرد.

بر این اساس، ساعت رسمی کشور از ساعت 24 امروز با یک ساعت تغییر به ساعت یک بامداد روز دوم فرودین منتقل می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
    10 2
    حالا این کار عملا در مصرف انرژی اثر داره ؟
    • ت US ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
      3 7
      بله، در مصرف انرژی کشور تاثیرگذار است باعث کاهش مصرف انرژی می شود
    • رهگذر IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
      4 2
      پروفسور میشه بفرمایید از چه طریق ؟ این کار برای استفاده بیشتر از روشنایی روزه که در ادارات و مدارس ما کاربردی نداره چون همیشه لامپ ها و وسایل برقی روشن هستند این طرح فقط یک خاصیت داره : آزار ملت
  • بیتا IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
    3 2
    در روش فعلی توو پاییز و زمستون طول روز کم میشه و کلا شرایط کار سخت میشه. باید در ابتدای پاییز ساعت رو تغییر ندن
  • عباس قاسمی IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
    4 3
    شاعر میگوید: صدباربدی کردی و دیدی ثمرش را==== خوبی چه بدی داشت که یک بارنکردی میهن اسلامی ایران بااین گستردگی که اختلاف طلوع شرق وغرب آن یک ساعت میباشد؛ تغیر ساعت چندان اثری ندارد.درصبح کاری ادارات استانهای خراسان و سیستان وبلوچستان اگر به فرض مثال همزمان با طلوع آفتاب شروع بکار کنندکه از وسایل برودتی برای صرفه جویی درمصرف برق کمتر استفاده بشود؛ دراستانهای غربی یک ساعت قبل از طلوع بایستی سرکار بروندو نیازمند روشنایی هستند.از طرفی ارباب رجوع دراستانهای غربی برای مراجعه به ادارات دراول وقت بایستی درتاریکی اقدام نمایند وباعنایت به اینکه معمولا" ارباب رجوع ساعات میانه روز به ادارات مراجعه میکنند طبیعی است که درغرب کشور ممکن است درگیرودار اداری دریک روز کارش اتمام نیابدو برای اتما م کار روزدیگری نیزمراجعه نماید.ضمن اینکه بازنشستگان و اقشار زیادی از مردم این تغییر بر نتافته و اعلام ساعت ووعده وعیدها سردرگم میشوندو تبعات ناخوشاندی را بوجود آورده و میاورد. پیشنهاد.این تغییر ساعت را دراختیاراستانداران قرارداده تا نسبت موقعیت جغرافیایی استان خود نسبت به ساعت شروع کارادارات اقدام کنند نه تغییر فیزیکی ساعت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس