رستم قاسمی

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه قانون کار ما «تایم‌» محور است نه «تولید» محور گفت:‌ کارگران آهن نیستند آدمند.

به گزارش مشرق، رستم قاسمی وزیر سابق نفت در سفر اخیر خود به استان خراسان رضوی و درجمع تولیدکنندگان مواد شیمیایی با بیان اینکه پزشک متخصص و باتجربه اقتصاد کشور مکتب ما می‌توانیم است گفت:‌ قبول بیماری اقتصاد شرط اول است و اگر به جای این مهم به دنبال متهم کردن یک‌دیگر باشیم هیچگاه به فکر مداوا نمی‌افتیم.

*پزشک متخصص و باتجربه اقتصاد کشور مکتب ما می‌توانیم است

وی با بیان اینکه بیان آمارهای متناقض مشکلی را حل نمی‌کند تصریح کرد: برای مداوای بیماری مزمن باید به پزشک متخصص و باتجربه که همان مکتب ما می‌توانیم است مراجعه شود. 

فرمانده اسبق قرارگاه خاتم‌الانبیا تاکید کرد: باور ما می‌توانیم معجزه‌ای است که در دفاع مقدس، سازندگی و تحریم‌ها ثابت کرد که نسخه‌شفابخش امروز ما اقتصاد مقاومتی است و باید به آن به دور از هرگونه سیاسی‌کاری عمل شود.

* تدبیر دولتی کارساز نبود وقت تدبیر مردم است

قاسمی  همچنین در جمع نخبگان استان نیز با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت:‌ تیم توانمند تخصصی و تصمیم‌گیر و کارآمد با روحیه انقلابی می‌تواند پاسخی به وضع موجود باشد.

وی همچنین با اشاره به بسته‌های خروج از رکود دولت که در غالب وام‌های خرید خودرو و ... توزیع شد تصریح کرد:‌ عملاً شاهد هستیم تدبیر دولتی کارساز نبود و اینک وقت تدبیر مردم است، چراکه این وام‌ها و مسکن‌ها دردی از دردهای مردم رو دعوا نکرده است.

* اقتصاد کشور از منابع محوری باید به دانش‌محوری تغییر کند

وزیر سابق نفت همچنین با بیان اینکه برای حضور در بازار جهانی و رقابت نیازمند تغییر روند شغلی برای بهره‌‌وری بیشتر هستیم گفت:‌ باید روش‌های تولید در صنایع مختلف اصلاح شود. در کشاورزی نیازمند تغییر در روش‌های فنی و دانش‌بنیان هستیم. 

عضو جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی ادامه داد: یک کیلو پرتقال از کشورهای مختلف وقتی وارد ایران می‌شود از نظر قیمت قابل مقایسه با تولید داخل نیست. کالاهایی که در کشور تولید می‌شود حتماً نباید اجازه واردات داده شود اما کیفیت و قیمت کالای داخلی هم باید بهبود بخشیده تا مردم با رضایتمندی بخرند.

* قانون کار ما «تایم‌» محور است نه «تولید» محور

قاسمی همچنین در جمع کارگران یکی از مجموعه‌های تولید کاشی و سرامیک با بیان اینکه قانون کار نیازمند یک تغییر اساسی است گفت:‌ باید در قانون کار منافع کارگر و کارفرما باهم دیده و تأمین شود.

وی ادامه داد: باید شرایط طوری باشد که هر دو احساس کنند که با تولید بیشتر، منافع آنها نیز گسترش پیدا می‌کند که این امر صرفاً با تغییر روش‌ها محقق می‌شود. 

* کارگران آهن نیستند آدمند

فرمانده اسبق قرارگاه خاتم‌الانبیا  همچنین گفت: مهمترین مؤلفه تولید که می‌تواند محصولات کشور را وارد عرصه رقابت‌های بازارهای جهانی کند نیروی انسانی کارآمد و خلاق است.

وی تصریح کرد:‌ برای تحقق این امر باید از ظرفیت چنین‌ نیرهای انسانی بهره‌ برد و آنها را در تولید مشارکت داد.

قاسمی تصریح کرد:‌ با وجود اینکه همه جا گفته می‌شود نیروی انسانی طرح موضوع اول هر کارخانه‌ای است اما عملاً به آن توجه نمی‌‌شود.

وزیر سابق نفت در ادامه تاکید کرد:‌ حقیقت این است که با شعار، نمی‌توان آرامش کارگران را فراهم کرد؛ آنها خواستار حفظ ارزش‌ و کرامت‌های انسانی هستند و از امنیت شغلی خود نگرانند.

* پاسخ متغیر به وضعیت موجود تیم اقتصادی اجرایی با روحیه انقلابی است

قاسمی  همچنین در جمع دانشجویان با بیان اینکه مهمترین موضوع و مشکل فعلی کشور وضع اقتصاد و معیشت مردم است تصریح کرد: برای خروج از بحران‌ اقتصادی نباید منتظر معجزه بود؛ در دنیا تجربه عبور از رکود و مداوای بیماری اقتصادی وجود دارد و باید متناسب با شرایط و قالب اقتصاد کشور از نسخه‌ تجویز شده که همان اقتصاد مقاومتی است بهره‌برد. 

* بعضی مشاوران در دستگاه‌های اجرایی مشاء «ورند»

فرمانده اسبق قرارگاه خاتم‌الانبیا همچنین گفت: مدیران اجرایی کشور به دلیل حجم بالای کار اداری که بخش قابل‌توجهی از آن ناشی از بروکراسی موجود در ساختارهای اجرایی است فرصت مطالعه و فکر کردن ندارند.

وی بابیان اینکه مشاوران باتجربه، دلسوز و تخصصی می‌توانند در ارتقای سازمان به مدیران اجرایی کمک کنند ادامه داد: به‌کارگیری مشاوران وطنی و متخصص در حوزه‌های مختلف تجربه جهانی است اما متأسفانه در کشور ما بیشتر به محل کاسبی تبدیل‌شده است و بعضی از این مشاوران فقط مشاء «ورند» و حرف می‌زنند و معمولاً سطح مطالعات این افراد کپی‌برداری است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس