کد خبر 704730
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
زاهدی

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت به هیچ یک از ۴۴۶ وعده خود عمل نکرده است گفت: بیشتر وعده‎های روحانی تحقق پیدا نکرده است.

به گزارش مشرق، محمد مهدی‎زاهدی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: نیروی‎های دلسوز مردمی و انقلاب در استان‎ها و کشور عضو جمنا شدند و نیروهای که کارآمد بودند به عنوان کاندیداهای احتمالی معرفی شدند و در 17 فرودرین ماه قرار است که 5 نفر گزینه نهایی از بین آنها انتخاب شود.

وی تصریح کرد: تصمیمات جمنا تصمیماتی است که برگرفته از نظر و آرای همه استان‎ها و اقشاری است که دل در گروی نظام و انقلاب دارند و یک پشتیبانی مردمی خوبی را به همراه دارد و از این نظر مهندسی شده و افرادی که تا این مرحله پیش آمدند، این تعهد را دادند که براساس خرد جمعی پیش بروند و امید داریم این امر منجر به پیروزی در انتخابات شود تا بسیاری از دغدغه‎های که مردم در حوزه معیشتی دارند با یک نیروی کارآمد و بسیجی و با مشی انقلابی برطرف شود.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی درباره عبور از روحانی در جبهه اصلاحات تاکید کرد: برخی‎ها اصرار به کاندیدا شدن آقای روحانی دارند و برخی به علت ناکارآمدی و نظرسنجی‎های صورت گرفته که اکثریت مردم نه بزرگ به کارنامه دولت دادند به دنبال این هستند که آقای روحانی در انتخابات شرکت نکند و گزینه جدیدی را معرفی کنند.

زاهدی افزود: نگرانی اصلاح طلبان در مورد  ناکارآمدی این بوده که در حوزه‎های مختلف وعده‎هایی که دولت داده و متاسفانه نتوانسته به آن تحقق ببخشد و این مسئله موجی از نارضایتی‎ را ایجاد کرده و دولت به جایی اینکه به مطالبات مردم پاسخگو باشد و پاسخی به مطالبات و وعده‎های داده شده در انتخابات بدهد با ادبیاتی دور از شان روی آورده است.

وی با بیان اینکه از سوی دولت  رفتار پوپولیستی را مشاهده می‎کنیم، اظهار داشت: این رفتارها زیبنده رفتار مسئولان ارشد ما نیست.

زاهدی افزود: عدم کارآمدی و تفکر ماکویولیستی و فریبکارانه پوپولیستی جایی در دین و مذهب فرهنگی و ایرانی ما ندارد و ما ایرانی‎ها به جوانمردی و داشتن اخلاق معروف هستیم و برخی از این رفتارها تنها برای بقاء در قدرت است نه اینکه پاسخی به ناکارآمدی باشد.

وی به برخی از وعده‎های داده شده دولت اشاره کرد و افزود: 446 وعده از سوی دولت در حوزه مختلف داده شده و وقتی نگاه می‎کنیم اکثریت این وعده‎ها محقق نشده است.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان انتخاباتی روحانی بیان داشت: آقای روحانی 4 روز قبل از انتخابات سال 1392 گفت اگر می‎خواهیم ریال ایرانی به جایگاه نخست خود بازگردد و اگر می‎خواهید گذرنامه ایرانی به جایگاه خود بازگردد پای صندوق بشتابید.

زاهدی اظهار داشت: آقای روحانی گفتند که سانتریفیوژ‎ها باید بچرخد و زندگی مردم نیز باید بچرخد و امروز باید اندیشید که وضعیت مردم بهتر شده یا خیر و در مورد سانتریفیوژ نیز لازم به گفتن نیست که نطنز نیمه تعطیل شده و در قلب اراک بتن ریخته شده است.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سوی دولت وعده‎های زیادی در حوزه کار و اشتغال داده شده است، افزود: در حال حاضر در استان گلستان 10 درصد توان گذشته پنبه‎کاری می‎شود و قرار بود اشتغال در این استان رونق پیدا کند و وعده‎هایی داده شد و قرار بود 2 هزار هکتار زمین کشاورزی اضافه شود که اشتغالزایی ایجاد کند، قرار بود که جزیره آشوراده به قطب گردشگری تبدیل شود؛ آیا محقق شده است؟

زاهدی اظهار داشت: در استان گلستان بیکاری بالاتر از نرم کشوری است و علت اینکه بسیاری از اصلاح طلبان در حال دل بریدن از آقای روحانی هستند به علت این است که آقای روحانی نتوانسته به وعده‎هایی که داده است عمل کند.

امید داریم دوره مسئولیتی روحانی 4 ساله باشد

وی افزود: امیدواریم این اتفاق بیافتد که آقای روحانی دوره مسئولیتش 4 ساله باشد، دولت آقای روحانی به گونه‎ای عمل کرده که وعده‎هایی که به مردم داده شده عمل نشده و مردم اعتماد خود به دولت را از دست دادند.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی افزود: بیش از 159 وعده اقتصادی روحانی در طول انتخابات ریاست جمهوری ارائه کردند.

زاهدی افزود: قرار بود 10 میلیون گردشگر وارد استان شود و در استان گلستان با داشتن جنگل زبیا، جزیره آشوراده و طبیعت زیبا که در این منطقه وجود دارد چقدر توانسته گردشگر اضافه کند و اگر 10 میلیون گردشگر در کشور هست چه میزان سهم آن برای گلستان بوده است؟

وی اظهار داشت: در استان گلستان پتروشیمی 93 هزار سهامدار دارد و بیش از 7 سال است که این پروژه رقم خورده و قرار بود در دولت روحانی به نتیجه برسد و امروز این پتروشیمی چند درصد پیشرفت کرده است؟

رونق اقتصادی در کشور دیده نمی‌شود

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی به قاچاق اشاره کرد و افزود: ما با 20 میلیون دلار کالای قاچاق، اشتغال برای بیگانگان ایجاد کردیم و قاچاق کالا سبب بیکاری در جامعه شده است.

وی گفت: رئیس جمهور نباید لیست بلند بالایی بدهد که قادر به عمل آن نیست.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی درباره عکس گرفتن اخیر آقای روحانی بیان داشت: این حرکات را پوپولیستی می‎دانم  چرا که به جایی اینکه گزارش کار ارائه بدهند و پاسخگوی 446 وعده‎ای که به مردم دادند باشند به دنبال مسائل دیگری هستند.

زاهدی اظهار داشت: در تخلف‎های بزرگ بانکی دولت تا چه میزان توانسته اطلاع‌رسانی کند و آیا افرادی که سوء استفاده کردند به دستگاه قضایی معرفی شدند و آیا در بحث حقوق نجومی آیا به دستگاه قضایی فردی معرفی شده است؟

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت انتخاب اظهار داشت: در جمنا براساس مهندسی که در انتخابات صورت خواهد گرفت تا یک کاندیدا بیاید و باید شرایط رقیب هم باید بررسی شود و آن چه که باید بررسی شود براساس خرد جمعی است و تک‌روی‌ها نیز اتفاق نخواهد افتاد.

زاهدی درباره استفاده گسترده اصلاحات از شبکه‎های اجتماعی تاکید کرد: این طبیعی است، دوستان اصلاح طلب استفاده بیشتری از فضای مجازی دارند.

وی گفت: ما نیز در فضای مجازی پایگاه‎هائی داریم که روزانه 100 هزار نفر به آنها مراجعه می‎کنند اما در مجموع اصلاحات در فضای مجازی بیشتر حضور دارد و امید داریم در طول انتخابات حضور ما گسترده‎تر شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس