اردوغان

یکی از نمایندگان پارلمان اتریش می‌گوید سفارتخانه‌های ترکیه در سراسر جهان مأمور شده‌اند مخالفان اردوغان را شناسایی و معرفی کنند.

به گزارش مشرق، یکی از نمایندگان پارلمان اتریش با ارائه مدارکی مدعی شده که دولت ترکیه از سفارتخانه‌های این کشور در 4 قاره خواسته که مخالفان «رجب طیب اردوغان» را شناسایی کنند و اطلاعات آنها را به آنکارا بفرستند.

روابط ترکیه و برخی کشورهای غرب اروپا پیش از این به دلیل مخالفت آنها با همه‌پرسی افزایش اختیارات اردوغان، تیره و تار شده بود و ادعای جاسوسی ترکیه از طرفداران گولن، سپهر این روابط را ابری‌تر کرده بود.

آنطور که رویترز گزارش داده، این بار «پیتر پیلتس» از نمایندگان پارلمان اتریش در این خصوص افشاگری کرده و گفته که اواخر تابستان سال گذشته، سفارتخانه‌های ترکیه در سراسر جهان، دستورالعملی برای شناسایی مخالفان رئیس‌جمهور ترکیه دریافت کرده‌اند و یک هفته پس از دریافت این دستورالعمل، اطلاعات درخواستی را به آنکارا فرستاده‌اند.

پیلتس در این خصوص گفته: «مشخصاً یک شبکه بین‌المللی از خبرچین‌ها درست شده است. ما نمی‌توانیم بگوییم که ساختن این شبکه، چه مقدار زمان برده ولی حدس می‌زنم که چند سالی طول کشیده باشد.»

یکی از مقامات ارشد دولت ترکیه در گفت‌وگو با رویترز، ادعاهای این سیاستمدار اتریشی را رد کرده است.

پیلتس البته برای اثبات ادعای خود مدارکی هم دارد. وی نامه‌ای با سربرگ دفتر نخست‌وزیری و اداره امور مذهبی ترکیه (دیانت) در دست دارد که در آن، جمع‌آوری اطلاعات در خصوص دشمنان اردوغان، خواسته شده است.

این نماینده اتریشی می‌گوید برگه را از یک منبع ترکیه‌ای دریافت کرده؛ برگه‌ای که برای سفارتخانه‌های ترکیه در آسیا، آفریقا، اروپا استرالیا فرستاده شده است.

هدف اصلی از این برنامه اطلاعاتی، جمع‌آوری اطلاعات در خصوص طرفداران «فتح‌الله گولن» است.

گولن همراه سابق و معارض امروز اردوغان در عرصه سیاسی ترکیه است؛ آنکارا این رهبر مذهبی آمریکانشین را به هدایت کودتای بی‌سر و شکل و شکست‌خورده تابستان گذشته متهم می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجید IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
    1 3
    همه کشورها و حکومتها این کارو میکنند یه کار عادیست مرگ بر پ ک ک
  • علی IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
    2 0
    شناسائی بکنند چه غلطی میخواهند بکنند !
    • ناصر IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
      2 0
      پ ک ک تروریست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس