کد خبر 705401
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
پرچم فرانسه

تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد در حالی که کمتر از سه هفته زمان به برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه فرصت باقی مانده است، رقابت بین نامزدهای انتخابات تشدید شده است.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، نظرسنجی حاکی است که رقابت بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نسبت به ۷ روز قبل افزایش یافته است. نظرسنجی موسسه بی وی ای نشان می دهد که میزان حمایت عمومی از امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه رو و مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه با افت یک درصدی روبرو شده و این دو نامزد در دور نخست انتخابات به ترتیب ۲۵ و ۲۴ درصد آرا را کسب خواهند کرد.

فرانسوا فیون نیز با ۱۹ درصد آرا در جایگاه سوم قرار دارد که این رقم نسبت به نظرسنجی قبلی ۲ درصد افزایش داشته است. ژان لوک ملنشون نامزد حزب چپ نیز با ۱۵ درصد آرا در رتبه چهارم قرار دارد.

این نظرسنجی افزود: هنوز ۳۸ درصد فرانسوی ها نسبت به نامزدی که قرار است به او رای بدهند، مردد هستند یا اعلام کرده اند که احتمال تغییر نظرشان طی هفته های آینده وجود دارد.

البته ۶۳ درصد حامیان ماکرون با قاطعیت اعلام کرده اند که به وی رای خواهند داد که این رقم نسبت به هفته قبل ۸ درصد رشد داشته است. بیش از ۸۱ درصد طرفداران لوپن نیز تاکید کرده اند که قطعا به رهبر جبهه ملی فرانسه رای می دهند.

نتایج غیر منتظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی دونالد ترامپ از یک سو و رای مردم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا موجب تشدید نگرانی های مربوط به پیروزی لوپن در انتخابات فرانسه شده است.

این نظرسنجی افزود: ماکرون در دور دوم انتخابات خواهد توانست ۶۰ درصد آرا را کسب کند و به ریاست جمهوری فرانسه برسد.

بهبود عملکرد فیون در نظرسنجی اخیر در شرایطی است که رسوایی شغلی و مالی همسر و فرزندانش موجب کاهش شدید محبوبیت وی در ماه های اخیر شده است.

دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز ۲۳ آوریل (سوم اردیبهشت) و دور دوم این انتخابات روز هفتم می (۱۷ اردیبهشت) برگزار خواهد شد و نزدیک به ۴۷ میلیون فرانسوی در این انتخابات حق رای خواهند داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس