مرتضی کرمانی مقدم

شکست دور از انتظار پرسپولیس باعث شد همراه با تساوی تراکتورسازی تا اندازه ای پیش بینی درباره قهرمان و نایب قهرمان لیگ را دستخوش تغییر کند.

سرویس ورزش مشرق – نتایج هفته بیست و پنجم لیگ برتر گرچه تغییری در معادلات پایین جدولی بین تیم های قعر جدولی به وجود نیاورد اما در صدر تا اندازه ای همه فوتبالی های را دچار سردرگمی کرد. اینکه استقلال می تواند به صدر نزدیک تر شود یا تراکتور بختش برای دومی را از دست داده است یا نه!

مرتضی کرمانی مقدم در گفت و گو با مشرق، درباره دیدار پرسپولیس و صنعت نفت آبادان حرف زد و امیدوارانه درباره آینده تیم محبوبش سخن گفت و معتقد بود که پرسپولیس روند خوبی دارد و همچنان می تواند مدعی جام باشد.

متن صحبت های پیشکسوت باشگاه پرسپولیس را از نظر می گذرانید:

*فاجعه ای رخ نداده است

مرتضی کرمانی مقدم درباره باخت پرسپولیس در آبادان اظهار داشت: 3 باخت در 25 هفته برای تیمی که داعیه قهرمانی دارد عدد فاجعه آمیزی نیست و نباید بی دلیل اوضاع تیم را به خاطر این باخت بر هم ریخت. بازیکنان ملی پوش پرسپولیس مدتی کنار این تیم نبودند و نتوانستند استراحت و تمرین کافی را با تیم داشته باشند و بعد از اردوی تیم ملی هم راهی آبادان شدند و از این رو نمی توان از تیمی که 6 بازیکن اصلی اش در ترکیب ملی پوش بودند شق القمر کند. پرسپولیس 17 بازی برده دارد. هنوز با تراکتور و استقلال 9 امتیاز فاصله است و قطعا تیم با ریکاوری مناسب دوباره می تواند به خودش بیاید.

*دفاع پرسپولیس نیاز به بازنگری دارد

وی ادامه داد: متأسفانه در بازی با الریان هم ضعف هایی در دفاع به چشم خورد که مشخص بود نفت آبادان روی این ضعف ها کار کرده بود. از طرفی به نظر می رسد برانکو به دلیل در اختیار نداشتن تیم کامل در تمرینات نتوانسته بود آن مشکلات را برطرف کند. ما در این بازی دیدیم که نفت کلا دو یا نهایتا سه بار توپ را به محوطه جریمه پرسپولیس آورد و توانست راحت با ارسال از کنار به گل برسد. به اعتقاد من دفاع پرسپولیس نیاز به بازنگری دارد.

*دست پرسپولیس را خوانده اند

مهاجم اسبق پرسپولیس تأکید کرد: به نظر می رسد بقیه تیم ها به خوبی دست پرسپولیس را خوانده اند و اگر کمی از توان صد در صدی تیم کاسته شود پرسپولیس نمی تواند کاری از پیش ببرد. به اعتقاد من در این بازی همه حرکات سروش و مسلمان تحت کنترل بود و وحید امیری هم به دقت کنترل می شد و البته دفاع چند لایه صنعت هرگز اجازه نداد کار برای گلزنی خوب پیش برود. دیگر بعد از 25 بازی دست پرسپولیس را خوانده اند و وقت آن رسیده که برانکو با اندک تغییرات تاکتیکی قبل بازی یا بین دو نیمه رقبا را غافلگیر کند وگرنه در 5 بازی باقیمانده ممکن است باز هم به مشکل بخورد.

*هنوز هم بخت اول قهرمانی هستیم

کرمانی مقدم گفت: رقبای بعدی پرسپولیس نه شانس قهرمانی دارند نه به فکر کسب سهمیه هستند از این رو این می تواند فرصت خوبی برای پرسپولیس باشد تا با دقت بیشتری روی لیگ خودمان و لیگ قهرمانان آسیا نتایج مورد نظرش را کسب کند. پرسپولیس هنوز هم بخت اول قهرمانی است و باید با همین جدیتی که تا اینجا پیش آمده جلو برود. چشم میلیون ها هوادار به این لیگ است و فقط یک چیز از تیم محبوب شان می خواهند و آن قهرمانی پرسپولیس است و تا جایی که با تیم در ارتباط هستم می دانم که خود آنها بیشتر از همه می خواهند این فصل قهرمان شوند. فقط نباید همه چیز را با یک باخت تمام شده فرض کرد. اتفاقا این باخت خوب زمانی رخ داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    15 11
    پرسپولیس اگر بازی با پیکان هم ببازه ، امکان قهرمانی استقلال ههم هست
    • محمد IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
      1 0
      استقلال و تراکتور هم خواهند باخت بخصوص که با هم هم بازی دارن کلا پرسپولیس قهرمان شده روی کاغذ
    • یاور IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
      1 0
      استقلال حداقل سه تا باخت دیگه میاره
  • morzad FR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    10 2
    اينم از فهم فوتبالي كسي كه ميخواد مربي بشه همه جيز خوبه وما قهرمان ميشيم
  • رضا IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    1 8
    مشكل پرسپوليس سروش رفيعيه . كه تيم رو معطل حركات تكنيكي و نمايشي كرده . از اين نظر باعث ايجاد تداخل در بازيسازي محسن مسلمان شده . پارسال با مسلمان تيم بهتر رهبري ميشد حيف پارسال دفاع و دروازه بان خوبي نداشتيم. رفيعي بايد ذخيره مسلمان باشه . تا دقيقه 60 مسلمان بازي كنه و بعدش سروش بياد تو . برانكو مربي نيست . و قدرت بازخواني حريف نداره
  • ناصر IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    0 1
    پرسپولیس با یه حمله حریف گل می خورده با ده تا حمله گل نمی زنه مشکل این تیم کمبود شدید مدافع تخصصی میانی و مهاجم نوک با کیفیت خارجی هست و بس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس