کد خبر 706037
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
ماجرای نیمروز

همسر شهید رضایی‌نژاد نوشت: فیلم «ماجرای نیمروز» را بسیار دوست داشتم، بهتر از این نمی شد مظلومیت شهدای ترور سال‌های اول انقلاب و جنایات منافقین را به نمایش گذاشت.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهره پیرانی همسر شهید رضایی‌نژاد پس از دیدن فیلم «ماجرای نیمروز» این متن را منتشر کرد که در پی می‌آید:

از سالن سینما که بیرون آمدیم اولین سوال آرمیتا در مورد یکی از خشن ترین دیالوگ های فیلم بود. هم می خواستم ذهن آرمیتا را از آن دیالوگ منحرف کنم و هم می خواستم تاثیر فیلم بر خودم را برایش بازگو کنم. گفتم آرمیتا جان می دانی کدام شخصیت فیلم را بیشتر از همه دوست داشتم؟ گفت کی؟ گفتم مسعود را. گفت چرا؟ گفتم چون نماینده فکر بود در مقابل عمل. حتی در بدترین شرایط و با وجود از دست دادن عزیزش به فجیع ترین شکل، دنبال خشونت نبود. شاید در برخی جاها اشتباه هم کرد و به برخی از افراد اعتماد بیش از حد داشت ولی به نظر من در نهایت برد با کسی است که حتی در مقابل دشمنش نیز به جای خشونت با تفکر به مقابله می پردازد. خشونت در مقابل خشونت درمان و مسکن موقتی است ولی فکر در مقابل خشونت و عمل گرایی همراه با تفکر در مقابل خشونت درمان دراز مدت و قطعی تری برای خشونت است.


فیلم ارزشمند «ماجرای نیمروز» به خوبی تقابل اندیشه‌ورزی در مقابل عملگرایی را به نمایش می گذارد و در نهایت عملگرایی هنگامی پیروز می گردد که بر مبنای اندیشه دست به اقدام می زند. فیلم را بسیار دوست داشتم. بهتر از این نمی شد مظلومیت شهدای ترور سال های اول انقلاب و جنایات منافقین را به نمایش گذاشت.
جالب تر اینکه به طور کاملا اتفاقی بعد از فیلم منزل یکی از شهدای حادثه تروریستی هفتم تیر ، شهید سلیمی جهرمی، دعوت بودیم. به همین دلیل فیلم با واقعیت برای مان تلفیق شد. شنیدن روایت شهادت هفتاد و دو تن از اعضای حزب جمهوری از زبان خانواده یکی از این شهدا، برداشت ملموس تری از عمق نفاق و جنایات گروه تروریستی منافقین را برای مان ایجاد کرد. جالب تر اینکه چقدر نگاه مان به بحث خشونت و مقابله با آن یکسان بود.
تنها چیزی که میدانم این است که دوست دارم فیلم را دوباره ببینم . پیشنهاد می‌کنم شما هم ببینید.

بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره سی و پنجم فیلم فجر شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس