کد خبر 706277
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
قدمی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سنوات ارفاقی معلمان طی سال‌های 86 تا آخر 87 را حل کردیم و برای سنوات 88 تا 91 هم مجوز کمیسیون اجتماعی دولت را گرفتیم که پس از تأمین اعتبار، اجرایی می‌شود.

به گزارش مشرق، مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه درباره مشکلات حقوقی نیروی انسانی این سازمان چهار مشکل داشتیم، اظهار داشت: عموماً پرسنل سازمان آموزش و پرورش استثنایی تحت پوشش صندوق بازنشستگی هستند اما 4، 5 هزار نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند که تأمین اجتماعی زیر بار سنوات ارفاقی آنها نمی‌رفت.

وی ادامه داد: این افراد به دیوان عدالت اداری شکایت کردند که برای هر نفر، رأی صادر شد تا تأمین اجتماعی سنوات را واریز کند و قرار است رأی کلی و جمعی صادر شود که این کار صورت گرفته است.

قدمی به مشکل دوم اشاره کرد و گفت: سنوات ارفاقی معلمان طی سال‌های 86 تا آخر 87 را حل کردیم و برای سنوات 88 تا 91 هم مجوز کمیسیون  اجتماعی دولت را گرفتیم که پس از تأمین اعتبار، اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص سنوات ارفاقی، گفت: هر سال خدمت، ضریب 1.2 می‌گیرد یعنی 5 سال خدمت، 6 سال حساب می‌شود؛ در حقیقت هر سال خدمت، 72 روز به سنوات اضافه می‌شود و بر این اساس بازنشستگی زودتر اتفاق می‌افتد.

وی اظهار داشت: مشکل سوم، تعدادی از پرسنل آموزش و پرورش استثنایی بودند که یک مدت تأمین اجتماعی بودند که تغییر صندوق داده و به صندوق بازنشستگی آمدند و کسورات به صندوق بازنشستگی آن زمان واریز نشده است.

قدمی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم تعداد این افراد زیر 1000 تا 1500 نفر بوده است، افزود: این افراد 4 سال تأمین اجتماعی بودند؛ این موضوع هم در حال حاضر پیگیری حقوقی می‌شود و ان‌شاءالله مسئله حل شود.

وی به مشکل چهارم اشاره کرد و ادامه داد: به برخی گفته شده است که وقتی بازنشسته می‌شوند، 4 میلیون تومان سهم دولت را به حساب بریزند تا حکم‌شان را بزنند که این به خاطر کمبود اعتبار بوده است؛ این مشکل را هم ما برطرف کردیم و پیگیری کردیم که دیگر انجام نشود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس