کد خبر 706619
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
عتبات

بیش از ۱۲۰ هزار نفر زائر ایرانی از طریق کاروانهای حج و زیارت در بازه زمانی ۲۴ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۶ در قالب اعزامهای نوروزی به عتبات عالیات عراق اعزام شدند.

به گزارش مشرق، بهمن ماه سال 95 بود که با فراخوان سازمان حج و زیارت مبنی بر پیش‌ثبت‌نام عتبات عالیات در ایام نوروز، هزاران نفر درخواست خود را برای عزیمت در ایام تعطیلات نوروزی به ثبت رساندند.

پس از این پیش‌ثبت‌نام و قرعه‌کشی مراحل ثبت‌نام قطعی از علاقمندان در ابتدای اسفند ماه سال گذشته انجام گرفت و با توجه به استقبال گسترده عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، سازمان حج، مهیای اعزام 120 هزار نفر از برگزیدگان در بازه زمانی 24 اسفند ماه سال 95 تا 15 فروردین ماه سال 96 در قالب سفرهای نوروزی عتبات عالیات عراق رهسپار شد.

سفرهای عتبات عالیات در ایام نوروز امسال نسبت به مدت مشابه قبل رشد قابل ملاحظه‌ای داشت حتی در ایام نوروز امسال رشد 2.5 برابری اعزامها نسبت به ماههای قبل آن رخ داد.

تا پیش از ایام نوروز نیز حدود 60 کاروان به عتبات عالیات اعزام شدند اما در ایام نوروز روزانه نزدیک به 150 کاروان، زائران را به عتبات عالیات اعزام کردند که حدوداً در هر روز 6 هزار نفر به عتبات عالیات عزیمت کردند.

امسال هزاران نفر از زائران ایرانی توانستند لحظه تحویل سال و ایام نوروز را در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا سپری کنند.

سایر اعزامهای معمولی عتبات عالیات نیز از روز 16 فروردین ماه سال 96 از سرگرفته خواهد شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس