فرهاد کاظمی

وقتی بازار وعده های پوشالی در فوتبال داغ باشد فرهاد کاظمی هم برای خوشامد هواداران تیم قدیمی ماشین سازی به تبریزی ها قول می دهد با سقوط این تیم از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کند!

سرویس ورزش مشرق- روزی که تیم ماشین سازی تبریز از لیگ دسته یک به لیگ برتر صعود کرد، بسیاری از کارشناسان حضور 3 تیم از یک شهر (تبریز) در لیگ برتر با توجه به ظرفیت‌های آن را با عدم موفقیت احتمالی پیش بینی کردند.

از همان ابتدای فصل هم این تیم با زیر کشت رفتن ورزشگاه یادگار امام، با مشکل بزرگ نداشتن زمین مواجه شد و با بازی در زمین اختصاصی گسترش یا تیم تراکتور، به سختی از پس میزبانی هایش برآمد تا در نهایت زمین یادگار تبریز به بهره برداری رسید. با این همه، کسب 10 باخت! یک برد! و 3 تساوی در نیم فصل اول بیانگر همان موضوعی بود که ابتدای فصل بسیاری از کارشناسان اهل فن درباره این تیم عنوان کرده بودند!

ماشین سازی با رسول خطیبی به لیگ برتر صعود کرد ولی با کسب نتایج فوق العاده ضعیف، نهایتا در پایان هفته سیزدهم و قبول نهمین شکست فصل (18 آذر 95) از کار برکنار شد. دو روز بعد و در تاریخ بیستم همان ماه فرهاد کاظمی که از مربیگری در سیاه جامگان کناره گیری کرده بود، به عنوان سرمربی جدید ماشین مشغول شد. البته با ورود او هم تغییر چندانی در روند نتایج بوجود نیامد که البته، برخی نیز آن را پیش بینی می کردند چرا که تاریخ مصرف مربی مانند کاظمی که حواشی نیز همراه دارد، به پایان رسیده است.

ماشین با کاظمی در هفته چهاردهم هم باخت و بعد از دو تساوی دیگر دوباره در هفته هفدهم (29 دیماه 95) به گسترش باخت تا کاظمی به یک باره ادعایی کند که این روزها در عملی کردن آن گیر کرده است: "ماشین سازی صددرصد در لیگ می ماند/ ماشین سازی سقوط کند از فوتبال خداحافظی می کنم"... این وعده هم جواب نداد و تیمش بعد از دو تساوی باز هم در هفته بیستم به استقلال باخت تا رسما از همان زمان کاندیدای اصلی سقوط لقب بگیرد. به نظر می رسد دوره این قبیل وعده ها هم بسر آمده؛ اما او جسارت و مردانگی عمل به حرفش را دارد؟

پیش از این هم مربیانی بوده اند که از این دست وعده ها داده باشند. نمونه به یادماندنی اش بلاژویچ است. او در جام جهانی 1998 فرانسه پیش از دیدار یوگسلاوی مقابل ایران عنوان کرده بود اگر این تیم بتواند ایران را شکست بدهد، یک توپ فوتبال را قورت می دهد! که البته ایران باخت و او هم هرگز توپی قورت نداد و یا پرش اکبر میثاقیان از برج میلاد و از این دست ادعاها!

شاید مربی که خیلی با دلال ها ارتباط نداشته باشد برای بازار گرمی گاهی بخواهد تا از این طریق برای خودش تیم پیدا کند ولی بی گمان آنهایی که هرگز بدون تیم نمی مانند نیازی هم به این قبیل عوام فریبی ها ندارند. بی شک طرفداران قدیمی و پروپاقرص ماشین سازی که در سال 1347 به عنوان قدیمی ترین تیم شمالغرب ایران تأسیس شده، با سقوط از لیگ برتر قید تیم محبوبشان را نمی زنند. همانطور که ظرف این همه سال نزده اند و پس از تراکتور، پرطرفدارترین تیم آذربایجان شرقی به حساب می آید.

فرهاد کاظمی پس از شکست در مصاف با پدیده که جمعه شب گذشته برای تیمش رقم خورد، بدون اشاره به وعده 29 دی ماه سال گذشته اش برای حفظ ماشین در لیگ برتر، سراغ فاکتور معجزه رفت و گفت همه رقبا (سیاه جامگان و صبای قم) باید ببازند تا ماشین با برد در 4 بازی باقیمانده لیگ برتری بماند! و یا اینکه حاضر است با این تیم به لیگ یک برود و آن را به دسته برتر بیاورد! وعده ای دیگر که به نظر می رسد در این شرایط این روش کاربردی تر باشد تا خداحافظی از دنیای توپ گرد؛ اما باید منتظر ماند و دید که وی جسارت عمل به وعده اش را دارد یا فقط لافی زده است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بهمن IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    5 4
    امیدوارم مرد باشه و به حرفش عمل کنه
  • ارش US ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    4 4
    لاف زده در بازار مسگرها...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس