کد خبر 710251
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
پلیس

سارق سابقه‌داری که با لباس پلیس، اقدام به سرقت خودروی پژو ۲۰۶ کرده بود به دام پلیس افتاد.

به گزارش مشرق، در مورخه ۹ اسفند ۹۵ و از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره سرقت خودرو ۲۰۶ در منطقه فرحزاد به کلانتری ۱۶۳ ولنجک اعلام شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت خودرو و به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: جهت فروش یک دستگاه خودرو ۲۰۶ اقدام به درج آگهی در سایت دیوار کرده بودم؛ در مورخه ۹ اسفند ۹۵ فردی با شماره تلفن همراه ۷۱۴*****۰۹۳۹ با من تماس گرفت و مدعی معاوضه خودرو پراید شخصی اش با خودرو ۲۰۶ بنده شد؛ نهایتا پس از توافق اولیه بر سر نحوه معامله ، با این برای همان روز در منطقه فرحزاد قرار ملاقات گذاشتم.

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حدود ساعت ۲۰:۰۰ مورخه ۹ اسفند ۹۵ بود که شخصی سوار بر یک دستگاه خودرو سوار پراید و در حالیکه لباس پلیس بر تن داشت به محل قرار آمد و خودش را خریدار معرفی کرد.

وی ادامه داد: پس از بازدید اولیه خودروها، این شخص از من درخواست کرد تا ضمن آنکه خودرو پرایدش نزد بنده به عنوان امانت قرار دارد، با خودرو۲۰۶ بنده چرخی در همان محدوده بزند تا از سلامت فنی ( موتوری ) خودرو اطمینان حاصل نمای . بنده نیز بواسطه نوع رفتار این شخص و بویژه تصور این موضوع که این شخص خودش مأمور پلیس است، [ در حقیقت ] به لباسش اطمینان کردم و ماشین خودم را در اختیارش گذاشتم که منجر به سرقت ۲۰۶ شد.

بررسی سابقه سرقت خودرو پراید:

کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با بررسی ارکان هویتی پراید و بررسی سوابق درج شده در سیستم جامع پلیس اطلاع پیدا کردند که خودرو دارای سابقه سرقت در یکی از شهرهای شمالی کشور است.

در بررسی پرونده سرقت پراید به کارآگاهان اعلام شد که خودرو از داخل پارکینگ صاحب آن سرقت شده و برابر نظریه کارشناسی پلیس آگاهی شهرستان مربوطه، به احتمال بسیار زیاد سرقت باید توسط فرد یا افراد آشنا با صاحب خودرو انجام شده باشد و پرونده ای در همین خصوص در پلیس آگاهی شهرستان مربوطه در حال رسیدگی است.

با اطلاع از نحوه سرقت خودرو پراید، صاحب خودرو به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شد تا ضمن تحویل گرفتن خودروی کشف شده، تحقیقات تکمیلی در این خصوص نیز انجام شود.

با حضور خانمی ۳۲ ساله در پایگاه یکم پلیس آگاهی به عنوان صاحب خودرو پراید ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که منزل مالباخته نیز چندی پیش از سرقت خودرو مورد سرقت قرار گرفته که در آن پرونده نیز برابر نظریه کارشناسی پلیس، سرقت بدون هرگونه تخریب درب های ورودی جهت ورود به منزل انجام شده و احتمالا این سرقت نیز همانند سرقت پراید توسط فرد یا افراد مرتبط با صاحب منزل انجام شده است.

شناسایی سارق آشنا:

با توجه به شیوه داخلی سرقت منزل و پراید، کارآگاهان پایگاه یکم در تحقیقات از مالباخته اطلاع پیدا کردند که چند ماه پیش از وقوع سرقت ها ، مالباخته با جوانی بنام "جواد . ج" ( ۲۷ ساله ) آشنا شده که این شخص پیشنهاد ازدواج با وی را مطرح نموده اما به ناگاه و پس از گذشت مدت کوتاهی ناپدید شده و سرقت ها نیز پس از این زمان و در یک فاصله زمانی یک ماهه از یکدیگر انجام شده است.

با شناسایی "جواد . ج" ، کارآگاهان با بررسی سوابق وی اطلاع پیدا کردند که وی یکی از مجرمین سابقه دار با ده فقره سابقه کیفری در زمینه جرایم مرتبط با سرقت است و آخرین بار در اواخر سال ۱۳۹۴ دستگیر و روانه زندان شده است .

در ادامه تحقیقات ، تصویر "جواد . ج " توسط شاکی اصلی پرونده ( مالک خودرو ۲۰۶ ) مورد شناسایی قرار گرفت و کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت خودروی پراید، سرقت منزل و  ۲۰۶ هر سه توسط این این شخص انجام شده است .

دستگیری متهم:

همزمان با ثبت دستور توقیف خودروی ۲۰۶ مسروقه در سیستم جامع پلیس و در شرایطی که هیچگونه نشانی از مخفیگاه جدید "جواد . ج" وجود نداشت، کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی محل تردد جواد در محدوده نظام آباد شدند.

با شناسایی محدوده تقریبی محل تردد جواد در منطقه نظام آباد، کارآگاهان موفق به شناسایی خودرو ۲۰۶ مسروقه در یکی از کوچه های فرعی محل شدند.

بلافاصله این محل تحت کنترل و مراقبت پلیسی قرار گرفت و سرانجام در ساعت ۱۷:۰۰ مورخه ۱۱ فروردین ۹۶ ، در حین سوار شدن جواد . ج به ماشین مسروقه موفق به شناسایی و دستگیری وی شدند .

با دستگیری "جواد . ج" مخفیگاه وی نیز شناسایی و در بازرسی از این محل ، علاوه بر کشف البسه کامل انتظامی ، یک قبضه سلاح کمری همراه با فشنگ های جنگی مروبطه و همچنین تجهیزات هشدار دهنده پلیسی ( چراغ گردان و ... ) کشف و توقیف شد .

متهم پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی صراحتا به سرقت خودروی پراید و منزل در شمال کشور با استفاده از دسته کلیدهای سرقت شده از مالباخته ( خانم ۳۲ ساله ) ، خودرو ۲۰۶ در تهران و همچنین سرقت یکدستگاه پراید در شهرستان سبزوار اعتراف کرد.

با اخذ نیابت قضایی، کارآگاهان به شهرستان سبزوار اعزام و موفق به کشف یک دستگاه پراید مسروقه دیگر از متهم شدند.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم به ارتکاب سرقت در پوشش مامور پلیس، شناسایی متهم از سوی مالباختگان پرونده و بویژه سوابق متهم در ارتکاب جرایم مختلف و احتمال وقوعات مشابه، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه یکم  پلیس آگاهی قرار گرفت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس