کد خبر 710487
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۵
نشست سه کشور

محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و ولیدالمعلم وزیران امور خارجه ایران، روسیه و سوریه در نشست سه جانبه برای هماهنگی اقدام ها علیه تروریسم در این کشور توافق کردند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای نوشت: وزیران خارجه ایران، روسیه و سوریه روز جمعه در یک نشست سه جانبه در مسکو اوضاع نظامی-سیاسی این کشور و پیرامون آن را پس از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات بررسی کردند. 

در ادامه بیانیه آمده است: وزیران خارجه سه کشور تحقیقات دقیق و کامل در باره واقعه شیمیایی در خان شیخون سوریه را خواستار شدند و حمله موشکی هشت روز پیش آمریکا به پایگاه الشعیرات را نیز به عنوان نقض آشکار قوانین بین المللی که بدون هر گونه ارائه شواهد و تصمیم شورای امنیت سازمان ملل انجام شد، محکوم کردند.

وزارت خارجه روسیه خبر داده است: در این نشست همچنین از افزایش فعالیت گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره همزمان با اقدام نظامی و تحریک آمیز آمریکا ابراز نگرانی شد.

بیانیه می افزاید:وزیران خارجه ایران، روسیه و سوریه خواستار برداشتن گام ها برای افزایش هماهنگی های سه جانبه به منظور نابودی تروریسم بین المللی در خاک سوریه، کمک به برقراری صلح و آرامش در این کشور و جلوگیری از تحقق سناریوی عراق یا لیبی برای نابودی دولت سوریه توسط نیروهای خارجی شدند.

مسکو اعلام کرده است: لاوروف و ظریف وزیران خارجه روسیه و ایران نیز بر حمایت اصولی کشورهای خود از حق حاکمیت، یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه تاکید کردند.

شرکت کنندگان در نشست سه جانبه مسکو همچنین بر حل و فصل مسائل سوریه از راههای سیاسی - دیپلماتیک و از طریق مذاکرات ملی فراگیر با شرکت نمایندگان معارضان مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت تاکید کردند.

در پایان بیانیه آمده است: وزیران خارجه ایران، روسیه و سوریه خواستار تداوم مذاکرات سازنده سوری در آستانه پایتخت قزاقستان و رایزنی های بین سوری در ژنو زیر سازمان ملل شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس