سوریه

پناهجویان در آلمان بیشتر از تحصیل به گذراندن دوره‌های کارآموزی ترغیب می‌شوند و براین اساس ۲۰۰ جوان اهل سوریه برای بازسازی این کشور در دوران پس از جنگ آموزش می‌بینند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رادیو آلمان در مقاله‌ای نوشت: ۲۰۰ جوان اهل سوریه برای بازسازی این کشور در دوران پس از جنگ در آینده آموزش می‌بینند.

دانشگاه کنستانس Konstanz از جمله مراکزی است که امکان تحصیل برای تعداد قابل توجهی از دانشجویان اهل سوریه را مهیا کرده است.

یکی از مدیران این پروژه گفت: هدف اصلی ما آموزش فنون مدیریت به جوانان سوری است. در حال حاضر حدود پنج میلیون نفر شهروند از سوریه در حال فرار و مهاجرت هستند. این رقم مساوی است با یک سوم از جمعیت کل مردم سوریه.

وی افزود: تصاویر از مخروبه‌های سوریه برای همه آشنا هستند اما این وضعیت نباید ادامه داشته باشد. هم ما و هم مردم سوریه امید داریم که روزی جنگ تمام شود آن وقت است که این کشور به نیروهای مجرب نیازمند خواهد بود. پروژه حاضر با حمایت سازمان تبادل آکادمیک آلمان و در قالب یک پروژه به نام «جامعه مدنی و دولت کارآمد» انجام می‌گیرد.

به گزارش رایزن فرهنگی ایران در برلین، مسئولین این پروژه در یک مصاحبه به طور تلویحی اشاره کردند که این اقدام در جهت حمایت از دموکراسی نیز صورت می‌پذیرد. از سال ۲۰۱۵ به بعد یعنی از زمانی که تعداد پناهجویان در آلمان بیشتر شد، دولت آلمان برنامه‌های مختلفی را برای تحصیلات نسل جوان پناهجو در نظر گرفت  اما تحصیل مهاجران برای دولت آلمان در اولویت نبوده و بیشتر سعی داشتند تا پناهجویان را به گذراندن دوره‌های کارآموزی ترغیب کنند. برای این کار دلایل زیادی وجود دارد مانند: عدم داشتن مدارک تحصیلی، سطح زبانی پائین  یا کمبود نیروی کار در آلمان.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن از اصفهان IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    2 1
    این مدیران جدید قرار است سوریه ی مد نظر غرب را بسازند، همان کاری که انگلیس و فرانسه در دوران قاجار و پهلوی با دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در این کشور ها کردند و توانستند ایران را برای مدت حدود سه قرن درپس اختیار داشته باشند و هنوز بعضی از این افراد درنسبت کشور حضور دارند و در پستهای مختلف ممشغول خدمت به اربابان اصلی خود هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس